Avatar uživatele
Midoc

Mají internetové obchody budoucnost?

Není lepší koupit si stejné zboží v obchodě?

Upravil/a: Midoc

Zajímavá 0 před 980 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

On-line obchod má budúcnosť v nižších prevádzkových a personálnych nákladoch. Preto aj mnohé kamenné obchody a reťazce zameriavajú časť svojich obchodov na predaj on-line aj s dopravou. Ale na rozlúčku s priamym „kamenným“ predajom si počkáme ešte niekoľko generácií.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JežíšKristus

Amazon

Jako odpověď to stačí?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Disraeli

„Překvapivě“ mají lepší budoucnost, než kamenné obchody. Většinou není lepší koupit si zboží v kamenném obchodu (alespoň v případě potravin).
Pohodlí domova, čas, možnost výběru o porovnání cen (mezi několika obchody), vyhledávání, dovoz do domu, lepší info i celkový přehled, rychlost, slevy za nákup, často i doprava zdarma, atd atd, atd.

Internetové obchody jsou malé i velké. Obchod, který nemá eshop je většinou málo výdělečný (nepočítám potravní řetězce), nějaký malý soukromý živnostenský obchůdek (a i ty mají minimálně internetovou propagaci, pokud nemají vyloženě eshop). Plno nejbohatších lidí jsou vlastníci internetových obchodů, které jsou gigantické (mimo jiné i současně nejbohatší člověk na světě). A takové obchodů je nespočet a existují především v internetové formě (a obřích skladech).

Obchodovat dnes bez internetu není moc praktické, výdělečné ani efektivní. Nejen, že je to lepší pro zákazníky, ale i pro prodejce. Zjednodušení, víc obchodů, efektivita, přehled a nespočet dalších věcí. Nejen obchodovat, ale vůbec podnikat… A podnikat ve velkém bez internetu a e-shopu dnes ani není možné. Výhodné v mnoha směrech pro všechny zúčastněné.
Internetové obchody by neměly budoucnost, pokud by ji neměl ani internet (stejný nesmysl).

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Možná to je lepší, koupit v běžném obchodě, protože si to mohu prohlédnout, popřípadě osahat, ale přesto internetové obchody mají obrovskou budoucnost. Postupně se tam dostanou další a další věci. Dost často vychází zboží i levněji, při větších zakázkách dovezou až do domu a spousta dalších výhod.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Ano, je zboží, které lze kupovat na dálku bez problémů. Výhodou je vrácení v daném termínu bez udání důvodů, pokud si to pak rozmyslíte. Což v „kamenné“ prodejně nelze.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Arne1

Disraeli" Právě potraviny on-line nechci. Až v obchodě se mnohdy rozhodnu co a kolik koupím, týká se převážně sortimentu ovoce+zelenina

Avatar uživatele
Disraeli

Však jsem to v diskuzi dávno opravil, že právě potraviny jsem neměl namysli… Že snad jen v tomto případě se oplatí kamenné obchody.
Ale to se taky netýká jídla všeobecně (protože jídlo si taky můžu objednat. I nějaké trvanlivé, dovést si to až domů s možností výběru i spotřební lhůtou..nemluvě o donaskovych službách restaurací, pizzerii nebo nějakých vývařovnách…). Takže se to týká spíš něčeho nezabaleného jako rychlospotrebni pečivo, maso a ovoce se zeleninou nebo něco takového…

Avatar uživatele
Disraeli

Teda jakože kamenné obchody jsou výhodnější JEN v případě potravin (ale taky ne ve všech případech), jinak jsou většinou lepší internetové obchody… taky pro většinu lidí.

Avatar uživatele
led

S tým by som nesúhlasila. V obchode on-line, na rozdiel od kamenných obchodov, si zatiaľ nemôžte tovar ohmatať a odskúšať

Avatar uživatele
Disraeli

To je asi tak jedna jediná nevýhoda (oproti nespočtu výhodám eshopů). Ohmatat nebo si vyzkoušet zboží se týká podle mě jen oblečení… Jídlo by se v obchodech ani ohmatávat nemělo. I když je fakt, že je alespoň vidět v jakém je stavu a můžu si vybrat (a tohle se týká zase jen jídla. Proto jsem psal, že to internetové obchody nejsou výhodnější snad jen v případě potravin). Ohmatavat si nějaké jiné zboží… no nevím, to je podle mě zbytečné si věci ohmatávat, možná jen ty látky/oblečení. V eshopech jsou fotky, parametry a různé vlastnosti (což poslouží dokonce i líp než jen ohmatání si – to člověku ve skutečnosti často ani moc nepomůže a chytřejší z toho nebude), řekl bych dostačující.

Kromě výše zmíněného porovnání cen v mnoha obchodech si to člověk může koupit za pár minut. Rozličné zboží i z několika obhhodů (během chvilky a prostě z pokoje). Nemusí nikam jet, obzvlášť třeba do obchodu, který tady ani v blízkosti není (nebo v něm nemají dané zboží), vybírat a převážet. A co teprve velké množství nákupů nebo nějaké velké zboží… Pokud nemám dodávku, tak to taky není ideálnější než dovoz do domu (často zdarma). V eshopech nemusím pospíchat, stresovat se, ale na druhou stranu je tam taky vše rychlejší a snadnější.
Krom pohodlí domova taky detailní popis zboží (popřípadě si to ještě hned můžu vygooglit) a projít si recenze produktu (nebo i obchodu).

A teď ještě různé situace a znevýhodnění… Nemoc, stáří a problémy s klouby/chůzi, bez řidičáku, žádné auto nebo malé auto, málo času (eshopy rozhodně krátí čas… Oproti desítkám minut až hodinám v několika obchodech, pár málo minut v eshopu), bydlení na venkově, počasí, zavírací doby, zboží, které se tu ani neprodává (tím nemyslím město ani blízké okolí, ale třeba i stát).
Chci si koupit konkrétní knihu a můžu projít třeba deset knihkupectví v okolí a ani v jednom nebude. Strávím tím i celé odpoledne obcházením obchodů ve městě. Hledáním nebo komunikováním s prodejci, jestli by s e nepodívali do databáze zboží které mají… Namísto abych si na netu ihned vyhledal obchod, který ji má nejlevnější (a mám jistotu, že ji mají) a během vteřiny ji objednal. A do pozítří ji měl doma ( a co jednu knihu. Třeba deset z jednoho obchodu a nespolehat s ena obchod, kde by byly možná tak dvě z nich. Anebo žádná). A to je jen příklad s jedním konkrétním zbožím, takhle to může být s naprosto kterýmkoliv zboží (které není potravina). Je něco ve slevě… Tak si to jedu koupit do obchodu a ejhle už je to vyprodané. A i kdyby ne, tak je to třeba sekačka, pračka nebo nějaký jiný velký spotřebič… Pokud se pro to někomu chce jet (třeba kilometry v hnusném počasí) a ještě to převážet… Velké nebo těžké anebo obojí. A to jedu pro jedinou věc.
Úspora času, široký a lehce dostupný výběr, porovnání cen, proto často i úspora peněz (a nejen kvůli tomu), žádné starosti s dopravou nebo s převážením zboží, komfort, snadný přehled, kategorizace i vyhledávání, nonstop dostupnost (24 h), žádná časová tíseň, další doporučené a podobné zboží (které právě prohlížím) a mnohem kvalitnější nabídka pro kupujícího (i na jediném eshopu), prakticky neomezený sortiment (oproti hodně omezenému v kamenných obchodech – protože tam by s to ani nevešlo… Nejen víc množství konkrétního produktu, ale taky nespočet různých druhů zboží), hodnocení a zkušenosti jiných nakupující a další věci. Řekl bych že tohle jsou jen ty největší výhody. V hlavní roli čas v mnoha pozitivních ohledech a s tím spojené další výhody včetně pohodlí) a ceny.
Výhod pro majitele i zaměstnance/pro­dejce je taky mnohem víc.. Ale to je zbytečné psát (protože to beru jen z pohledu nakupujících).
Není zde možnost zboží přímo vidět a osahat si ho (což ani taková nevýhoda zase není), to většinou vyváží/převáží detailní info o produktu, spolu s dalšími výhodami. A samozřejmě FYZICKÝ kontakt prodejců se zákazníkem.. Píšu fyzicky, protože je možné zkontaktovat obchod nebo prostě využít zpráv/nějakého poradce a chat (zákaznická podpora), který na eshoepch bývá… Ale lidi stejně chtějí většinou s něčím poradit, co se týká konkrétního zboží zboží (mají v kamenných obchodech málo informací)… A to info je tam na eshopech právě docela detailní a pokud chci vědět ještě víc, tak si to na tom PC můžu jednoduše hned vyhledat a obejít se bez prodejců/poradců. Výhody značně převyšují ty „nevýhody.“
Já mám kamenné obchody rád a často do nich chodím. Že vidím pozitiva a výhody eshopu neznemanena, že jsme proti fyzickým prodejnam. Ale ty výhody tam prostě jsou, je jich dost a jsou docela podstatné. Kvantita, kvalita, porovnání, čas a pohodlí. Mj. Pro majitele taky výhody jako pohodlí, lepší nabídka, víc možností, větší tržby i zisky, taky pohodlí a další výhody, ale ty jsou vedlejší..

Avatar uživatele
led

Disraeli „Ohmatat nebo si vyzkoušet zboží se týká podle mě jen oblečení.“ Možno podľa vás. ale podľa mňa nejde len o oblečenie, ale prekvapujúco (pre vás) to môžu byť aj potraviny.
Napríklad niektoré ovoniavam, či majú ten správny pach, vôňu, pri iných skúšam tvrdosť (pri zachovaní bezpečnej hygieny) a napríklad na „meloun“ zaklopem, či má správny zvonivý zvuk. U priemyselných výrobkv pozerám na kvalitu výroby a jej súlad s popisom.

Avatar uživatele
Disraeli

A proto píšu (už asi po čtvrté), že ohledně potravin jsou kamenné obchody lepší…

Nový příspěvek