Avatar uživatele
Anonym012

Za jak dlouho policie začne kontaktovat či vyšetřovat podezřelou osobu, na kterou bylo podáno trestní oznámení?

A pokad policajti nemaji cislo na mobil, tak si cislo zjisti?

Zajímavá 0 před 2025 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Číslo si zjistí. Vyšetřování zahájí, ale kdy budou někoho kontaktovat, nelze určit, neni na to stanovený termín.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Evuše

Až dostanou pokyn vyšších k zaslání předvolání. Navíc se vyjíždí lustrace CEO, popř. se píše na ČSSZ, OSSZ, ptají se sousedů, když není dotyčný k zastižení. Já teda pracuji na soudě, ale mělo by to být podobné.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Vyšetřování je zahájeno okamžikem podání podnětu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Tebe jako oznamovatele pokud si to budeš přát oznámí do 30 dnů pokud se nepletu. Takže nějaký zahájení do 30 dnů proti nahlášenému zahájí.
Pokud nemají číslo na oznámeného, pokusí se zjistit číslo podle tarifu na jeho jméno, pokud si kredit dobíjí je a nikdo to číslo nemá, je to nemožný ho dohledat podle čísla.
Spíše začnou kontaktovat nejdříve rodiče, rodinu, popřípadě myslím že i datová schránka je možnost jak kontaktovat, ale to je asi jen u soudů, to nevím přesně.
Dále pak podle toho co jim oznámí zdr. pojištovna a OSSZ tak podle bývalý nebo současný práce tě kontaktují skrz ní, zbytečná ostuda v práci, když tě zavolají do kanceláře že se po tobě shání policie.
V horších případech se kontroluje i facebook či mail přibližně podle tvého jména či IP pokud máš smlouvu na své jméno s nějakou společností poskytující internetové připojení. Pokud ses někdy na facebooku připojil přes své jméno, přes účet o kterým tvý známí v práci, rodina atd. ví že je tvůj, policie zjistí kde ses naposledy připojil a najde si tě.
Je to jednoduchý udělat ze sebe nedohledatelného pokud něco provedeš nebo chce provést – nepoužívat žádnou elektroniku a nebýt nikde a na ničem na své jméno nahlášený, trvalou adresu nejlépe na magistrátu a nikam na OP a pas online ani potvrzeně nevycestovat. Nejlépe OP nechat někde schovanou protože i ta je pár měsíců elektronicky dohledatelná a nikdo nezaručuje že není i po třech měsících. Stačí pas. Ale i ten se zadává na letišti do systému. Nejlepší možnost je cestovat sám s nějakým kamioňákem co tě schová někde v přívěsu 😁

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
klumprt

Dříve či později. V některých případech, kdy je trestní oznámení zjevným blábolem, se může stát, že vůbec ne.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

Dodám že Brazílie je nejlepší místo kam se schovat před nějakým podvodem v ČR 😁 dostat se tam bez pasu a OP složitý není, stačí se dostat do přístavu Celta Vigo ve Španělsku a zaplatit si lodní přepravu na jiné jméno. 😁

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Ještě mě napadlo že pokud zjistí podle facebooku tvoje ID číslo mobilu, tak i ten mobil zahoď.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

Na telekomunikační zařízení (čtení fb, výpisy z mobilu), to už musí vydat soud :D Jinak jak jsem psala, nejdřív se zašle obálka, kdyžtak ještě druhá, pak se ptají, píše se na jiné orgány. U takových věcí je třeba fyzické podepsání doručenky.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

No tak tohle co jsem napsal tu dlouho nevydrží, napomáhání k trestímu činu či k jeho nabádání? Ale no tak. ;)

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Evuše, pokud se nebudem bavit o trestním oznámení, ale o třeba o spáchání trestního činu, vražda, a podobně, na víc zachycen na kameře, myslím že soudně se nic vydávat nemusí, tak se tak ironicky nesměj. Při pedofilovy na facebooku obtěžující nezletilé dívky se taky policie zaměřila na facebooku bez povolení soudu. Soud určitě nerozhoduje o tom jestli můžeš být telekomunikačně sledován nebo prozkoumanej.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

jestli myslíš soud jako státního zástupce/návlad­ního?

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

A na návrh právě státního zástupce soudce vydá příkaz k odposlechům a zajištění telekomunikačních zařízení, které musí obsahovat čísla a odůvodnění. Vše se dělá v přípravku. Soudce vydává i příkaz k domovním prohlídkám.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

Na ten mobil např., když se ví kdo to je a dotyčný souhlasí, dá veškeré přístupové hesla apod. není problém. Už jsem takový případ měla s výrobou a nakládaní dětské pornografie. I když on měl teda 18 a ona 16. Na zajištění telekomunikační zařízení jsem na pokyn soudce psala i já sama několik usnesení.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Jo to je jiná potom. Já jsem myslel že myslíš samostatně soud že vydá nějaký rozhodnutí bez návrhu soudního zástupce. To pak promiň.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

I když nevím no, pokud je třeba někdo podezřelý z kyberšikany, nebo vraždy, nebo pedofílie, už jsem slyšel o tom že kriminálka žádný povolení od soudu o sledování ip adresy nepotřebuje. Nabourá se mu přes facebook, email a podobně. Ale možná je internet a telefon/sim něco jiného co se týče povolení od soudu to fakt netuším už.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

U nás se dělají (v těch velkých kauzách) kvůli lenosti krajských státních zástupců přípravka v podobě vazebního zasedání, když je to v našem okrese.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

To já nevím, jsem z okresního soudu, ale u přípravka se na soudce i nás dost tlačí, ať to je co nejdřív. Dokonce někdy i faxujeme. Do těch telekomunikací každopádně patří i kamery. Lidé jsou dnes pobláznění televizí a dějem z amerických kriminálek, já to mám z praxe a první ruky :) :D

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

A kdo většinou žádá státního zástupce aby urgoval na soud? Kriminálka? Klasická státní policie nebo městská to nebývá ne?

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

Policie ČR, vzhledem k tomu, že komisař zahajuje usnesením trestní stíhání, myslím si, že bude i on žádat státního zástupce.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Policie ČR je státní, takže státní. Což je logický no. Ale nemá přesto kriminálka (což není přímo státní policie/policie čr) jiná privilégium? Pokud vím tak kriminálka se sloučila https://tema.no­vinky.cz/utvar-pro-odhalovani-organizovaneho-zlocinu .. a proběhly změny…třeba taková FBI taky nemusí žádat státního zástupce o to aby odposlouchávali podezřelého…v člán­ku se dočtete že ČR v podstatě má českou FBi pod jménem národní kriminální úřadu, ten podle mě žádný povolení od soudu mít nepotřebuje…

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

Do toho já už nevidím, jak říkám, jsem z okresního soudu a přípravné řízení velkých kauz se u nás řeší v podobě vazebního zasedání, pokud to je v našem okresu. My takové velké kauzy dál neřešíme. Na starosti tohle dostane příslušný krajský. Vraždy, větší kauzy drog, zpronevěr.. Soudní spis pak obsahuje policejní spis a náš, ve kterém mám už jen Policie České republiky a určité oddělení, ale tím, že ty kauzy neděláme, tak já nevím :) Jen vím, že u nás např. vraždy dělá Policie ČR, KŘP MS kraje ale pouze Ostrava. Ale i v těch filmech často bývá, že potřebují souhlas, potřebují, ale někdy na to nehledí. Ale z jednoho spisu (úmyslné zabití 2 policistů ze zásahovky), tak vím, že oni čekali už kvůli jinému činu na povolení k domovní prohlídce na chodbě před daným bytem :)

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

No podle mě kriminálka povolení jako státní policie nepotřebuje :) nesoudím podle filmů, ale z vlastní zkušenosti a co jsem se dozvěděl, akorát pořádně nevím jak která agenda funguje a jak to jde popořadě k řízení…z logiky věci je jasný že kriminálka má možnosti i bez souhlasu soudů..to spíš v těch filmech je to schválně udělaný tak aby si obyčejný člověk špatně informoval jak to doopravdy funguje..rozhodně filmy neříkají o práci policie/kriminálky pravdu. To jen tak k těm filmům když je tak často zmiňujete ;) :D

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Evuše

Ano, ale z hlediska toho filmu jsem napsala, že souhlas potřebují, ale nehledí na to a kolikrát tam vtrhnou žejo:D Právě píšu hlavně o tom, že já sama na pokyn soudce vyhotovuji příkazy k domovním prohlídkám a příkazy k odposlechům a telekomunikacím, na žádost policie, která spolupracuje se státním zástupce a ten následně žádá soud, který dělá tohle přípravné řízení :) Nařídit odposlech a záznam telekomunikačního provozu je oprávněn předseda senátu a v přípravném řízení na návrh státního zástupce soudce. Příkaz k odposlechu a záznamu telekomunikačního provozu musí být vydán písemně a musí být odůvodněn, včetně konkrétního odkazu na vyhlášenou mezinárodní smlouvu v případě, že se vede trestní řízení pro úmyslný trestný čin, k jehož stíhání tato mezinárodní smlouva zavazuje. Následně se předá státnímu zástupci a Policii ČR. Je možné, že kdyby šlo o velmi závažný případ, dělal by se příkaz zpětně nebo si ho možná i Policie udělá sama, avšak 24/7 má vždy jeden soudce, státní zástupce a jedna protokolující službu k případným neodkladným úkonům. Já opravdu trestní řád nastudovaný nemám a nepracuji na soudu vyššího stupně, takže píšu, jak to máme my :). Nehledě na to, že jsou utajované věci, ke kterým mají přístup daní pracovníci, kam právě se řadí závažné a akutní případy, třeba i výslechy svědků pod ochranou.

před 2025 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony