Avatar uživatele
anonym

Končící firma mi dluží ???

Dobrý den, pracuji jako vedoucí skladu a řidič ve stavebninách již 12 let.Od začátku roku má firma problémy s placením výplaty dokonce jsem zjistil že neplatíani sociální a zdravotní, zaslechl jsem že firma bude končit koncem srpna a protože mi dluží zatím dvě výplaty což činí 40 000,–Kč čistého a na zdravotním a sociálním od začátku roku a tak se chci zeptat co můžu udělat abych dostal své peníze.Firma má pohledávky také u bank. Napadlo mně,občas vezu peníze na zboží, co by se stalo, kdybych ty peníze složil u advokáta a právní cestou začal řešit problémy s dlužící firmou.Předem moc děkuji za rychlou odpověď.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4658 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Leontyn

To je opravdu nemilé, ale být vámi, začnu se poohlížet po jiném zaměstnání. Jestliže vám firma nezaplatila už za dva měsíce a nemáte od ní alespoň nějaký příslib, že to bude v tomto týdnu, máte ze zákona možnost podat okamžitou výpověď bez výpovědní lhůty. Jako vedoucí skladu byste se mohl uchytit rychle. Ukrást zboží zřejmě nebude právně v pořádku. Hodně štěstí.

Zdroj: http://aktual­ne.centrum.cz/fi­nance/penize-a-investice/cla­nek.phtml?id=62­9358

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
tom004

S tou úložkou,je to trochu netradiční,ale dost riskantní řešení.Ale,kdo ví,přece jenom,jde o peníze.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Najednou chceš rychlou odpověď a přitom se v tom plácáš cca čvrt roku. I když bys jako vedoucí skladu měl znát základy Zákoníku práce, podmínkou jakýchkoliv kroků je nejprve poslat firmě písemnou výzvu k výplatě zadržovaných mezd. Teprve potom lze uplatnit okamžitou výpověď i s nárokem na 3měsíční odstupné.
Bez písemné výzvy by přisvojení firemních prostředků bylo posuzováno jako defraudace.
Další možný krok je včasný podnět na místně příslušný Úřad práce.