Avatar uživatele
Registrovaný

Je těžké zvládnout přetížení ve stíhačce? A dá se na to nějak připravit?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Startuje-li raketa svisle vzhůru, sčítá se zrychlování rakety s gravitačním zrychlením. Startuje-li tedy raketa např. se zrychlením 20 m/s2 činí celkové přetížení 3 g.
Fyziologické působení přetížení na člověka se projevuje dvěma směry. Jednak ztěžuje pohyby těla a jednak působí přelévání krve v těle (překrvení a odkrvení). Nejmenší výdrž má lidské tělo ve směru nohy - hlava (negativní přetížení). V tomto směru člověk trvale nevydrží ani 1 g. V opačném směru (hlava - nohy) vydrží po dobu až stovky sekund přetížení až 3 g. Nejlépe člověk snáší přetížení ve směru hruď - záda (po dobu desítek sekund snese 15 až 20 g). V této poloze proto obvykle létají kosmonauti.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Je to hodně individuální a závisí to hlavně na kondici. A jde o to, o co půjde - pokud vám třeba někdo zaplatil let stíhačkou jako dárek, nebála bych se toho, pilot nebude blbej a nebude s váma snad vyvádět kdovíjaký hrůzy. Na stránkách, kde tyhle lety nabízejí, nic o speciálních požadavcích na kondici nepíšou... http://www.adrenalinove-darky. cz/…
tak to snad není tak extrémně náročný.

Jiná věc je, když někdo uvažuje o kariéře pilota. Musíte dlouhodobě makat na fyzičce, čímž se zvýší i odolnost vůči přetížení... ale i tak se kdykoli může stát, že prostě tělo něco nezvládá a jdete z výcviku, bohužel.
A nedávno se to tu řešilo: http://www.odpovedi.cz/…

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Stříbrný cukrar 661
Zlatý mosoj 657
Zlatý Drap 656
Zlatý gecco 478
Stříbrný honza19hk 286
Bronzový kapitán 273
Zlatý venkovan 246
Zlatý Lamalam 234
Zlatý Hlada 227
Zlatý Kepler 219

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.