Avatar uživatele
Yavin

Jak se liší kvalita středních škol?

Ahoj, ptám se proto, že jsem teď ve druhém ročníku školy právního zaměření v Praze. Už od začátku prváku chci změnit školu (hlavně kvůli tomu, že tu musím bydlet na internátě), ale když přijde na samotné vážné rozhodnutí, tak si vždy řeknu, že to bude lepší a nerozhoupu se to nijak dál řešit. Nedávno jsem se informoval na obchodní akademii v mém městě (velikost okresního města) jestli by mě vzali a oni že jo. A právě proto se ptám, jestli by ten kvalitativní pokles byl tak velký, že by mi to třeba pak výrazně zkomplikovalo jít na vysokou, nebo bych měl problém s maturitou. Je pravda, že ta škola, kterou studuji teď je asi kvalitnější, než většina ostatních (nejde o soukromou školu) škol stejného zaměření.
Díky
Doplňuji:
Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli někdo máte zkušnosti s přestupem a jestli to pomohlo.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Yavin

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 3867 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Odpoveď byla označena jako užitečná

Nikdo vám zde nemůže zodpovědně říct, zda je ta či ona škola lepší. Nezná současně obě dvě. Prohlédněte si na netu výsledky maturitních zkoušek, zprávy ze školy, kde se dovíte třeba i % přijatých studentů z té a té školy apod.

Také záleží na tom, s jakým prospěchem se žáci na SŠ přijímají atd. Když se na některou střední školu hlásí hodně zájemců, škola má lepší možnost výběru. Někde je kvalitnější výuka jazyků, jinde matematiky, ekonmických předmětů atd. .

Znám školy, kde se na vysoké školy dostanou téměř všichni studenti, zpravidla gymnazisté, z jiných jen ojediněle. Musíte zjišťovat sám. a dobře zvážit.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Emefej

V devadesátých letech jsem na VŠ technického zaměření (chemie) krátce vyučoval. Není pravda, že by mezi přijatými studenty prvního ročníku výrazně převažovali studenti gymnázií, bylo to přibližně 60% gymnazistů a 40% průmyslováků Absoloventi gymnázia se uměli lépe a racionálněji učit a vyjadřovat, byli schopni jasně formulovat své závěry a v teorii byli většinou podstatně lepší.

Naproti tomu absoloventi odborných škol byli při laboratorních cvičeních hned od počátku schopni samostatné odborné práce, zatímco gymnazisté celý semestr v laboratoři během zcela jednoduchých úloh pouze tápali a bylo jasně patrné, že tuto oblast znají pouze teoreticky bez stopy praktických dovedností.

Pro VŠ netechnického zaměření to samozřejmě asi platit nebude.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek