Avatar uživatele
Kelt

Jak je to s nakládáním s nebezpečnými chemickými látkami po právní stránce?

Sotva jsem nastoupil na jedno místo za kolegu, přidělili mi funkci NCHLP – nakládní s nebezpečnými chemickými látkami. Vše muselo být přesně evidované, například vysoce toxické látky jako je Na2Cr2O7 , HF a jiné. Musel jsem studovat zákony, pravidla, bezpečnostní listy a výrobce resp. dodavatel musel zaslat vlastní bezpečnostní list. Bylo určeno, jak co skladovat a co dělat při havárii. To, že se změnila klasifikace látek a přešlo se na REACH a kdo ví v co. Ale když jsem uviděl na internetu článek,
v-202010050950&­dop_source_zo­ne_name=novin­ky.sznhp.box&sou­rce=hp&seq_no=3&ut­m_campaign=&ut­m_medium=z-boxiku&utm_sou­rce=www.seznam­.cz
že viník nebude potrestán, protože na to není právní předpis, tak mám divné pocity. Jak to vidíte vy? Děkuji

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, Midoc před 1298 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Nejsem sice právník, ale myslím, že pan Berg nemá tak docela pravdu. Pokud bude viník, resp. firma nalezeni, pravděpodobně se bude zkoumat, zda bylo nakládání s NCHLP v souladu s právními předpisy – viz https://www.kurzy-vyuka.cz/d-47231/skoleni-nakladani-s-chemickymi-latkami-kurz-cesko. Stíhání ovšem nemusí být založeno jen na základě zákonů o ochraně ŽP, ale taky jako trestný čin všeobecného ohrožení. Je to ale jenom moje domněnka.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek