Avatar uživatele
huxa

Co značí vysoký krevní tlak i vysoký pulz?

Tlak bych měl mít cca. 2 týdny 150/100 a pulz kolem 100.
Co za tímto může stát? 20 let, nemám nadváhu, nejsem silný kuřák ani pijan.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? marci1 před 3279 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
zzzlatokopka

Ten první tlak je systolický to je stahnutí srdce a pumpování krve z něj, ten druhý je diastolický to je uvolnění srdečního svalu a „vrácení krve do srdce“ Pokud jsou oba v takto mladém věku vysoké, nebereš žádné drogy, ani léky tak šupem na podrobné vyšetření.

Nejsem lékař a myslím si, že co za tím může stát by si ani lékař neodvážil tako na dálku hádat. Může to být maličkost, ale i něco vážného, proto doporučuji co nejdříve podrobné vyšetření.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

„U 90 % populace není příčina vysokého krevního tlaku (neboli hypertenze) známá. Ví se jen, že mezi faktory zvyšující riziko hypertenze patří strava s vysokým obsahem sodíku, nedostatek pohybu, stres, obezita a dědičnost.
Muži jsou přitom k vysokému krevnímu tlaku dvakrát náchylnější než ženy.“
Neodkládej návštěvu lékaře, tlak máš vysoký, hlavně ten spodní ( kdy je srdce v klidu ). Lékař zjistí příčinu, může to být i dědičné.
Doplňuji:
Ještě dodám k pulsu : Za horní hranici normální frekvence se považuje 100 tepů za minutu. Zkus se více hýbat, sportovat. Sportovci mají nižší puls. 🙂

Upravil/a: marci1

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Trpíš vysokým krevním tlakem a následně tachykardií ( vše jsou hraniční hodnoty). Nicméně dlouhodobě neléčený ( nekorigovaný) krevní tlak má trvalé následky pro srdce a tepny.
Viz : http://www.med­tronic.cz/vase-zdravi/tachykardie/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Luděk Tondr