Avatar uživatele
_fr0zen_

Co si jako student pohlídat, když nastupuju do druhé práce? (DPP + DPČ)

Jsem student vysoké školy, čtyři měsíce pracuji v podniku, kde mi minulý měsíc skončila smlouva na DPP a já plynule podepsal DPČ. Bohužel se práce neshoduje s mým školním rozvrhem, proto se mi hodí pracovat tam pouze o víkendech, ale to nestačí mým výdajům (hlavně nájem a jídlo). Proto v pátek nastoupím do druhé práce, kde podepíšu smlouvu na DPP. Nikdy jsem neměl dvě práce naráz, vím, že status studenta výrazně ovlivňuje odvod daní, proto bych se chtěl zeptat, co bych měl udělat, než v druhé práci začnu pracovat. (Radil jsem se s blízkými, ale všichni mi doporučili jiný postup.)

Zajímavá 0 před 933 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

K té první práci: předpokládám, že na DPČ přecházíte kvůli tomu, že jste překročil počet hodin. Protože jinak je nejlepší DPP (resp. klidně nekolik DPP u různých zaměstnavatelů). DPČ samo o sobo nějaké výhody nemá, to už je lepší klasická pracovní smlouva, ale chápu, že máte jen částečný úvazek.
Z pohledu daní je klíčové, že můžete mít podepsané prohlášení k dani („růžový papír“) jen u jednoho zaměstnavatele. U žádného dalšího už žádné slevy uplatnit nemůžete, ani status studenta. Ale jinak nic uzavření DPP (z pohledu daní) u jiné firmy nebrání. U DPP do 10 tisíc je to úplně jedno, pokud byste měl mít časem i u druhé firmy DPČ, tak prostě řeknete, že nemůžete podepsat prohlášení, protože jste ho už podepsal jinde.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
JežíšKristus

V práci budou mít paní účetní, tak se zeptej jí. Myslím, že se musíš rozhodnout, kde budeš mít podepsané růžové prohlášení k dani.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek