Avatar uživatele
FreddieR

Co je to „mixer typu kutr“? Existuje levná varianta?

Dobrý den,

koupil jsem si knihu Kulinárium od Zdeňka Pohlreichta a rozhodl jsem se, že se podle ní naučím vařit. Listováním stránek a zkouškou několika receptů jsem narazil na výraz „mixer typu kutr“. Podle uvedených receptů s tímto mixerem je potřeba rozmixovat koriandr, cuketu, mandle, česnek, záleží na receptu. Výraz " mixer typu kutr" jsem si vygoogloval a jediné, co jsem našel, jsou mixery/kutry velkých dodavatelů, které stojí desítky tisíc. Je to ono? Jestli ano, existuje levná varianta, která tento „kutr“ nahradí? Nechci si brát půjčku jenom kvůli hloupému „mixeru typu kutr“. :D

marci1

Děkuji za odpověď, ale neodpovědělo mi to na moji otázku. Existuje levná varianta, která tento " kutr" nahradí? Jsem začátečník a nevím, zda bych si měl koupit stolní mixer, ruční mixer, drtič, jaká varianta je nejvhodnější…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, marci1 před 2312 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Odpoveď byla označena jako užitečná

Ano, je to ono. Pokud to chceš pouze na koriandr,tak ti poslouží výkonnější juchyňský mixér s noži, nebo tříštivý mlýnek na kávu a koření.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?FreddieR Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

Kutr je stroj pro mělnění materiálu, typicky používaný v potravinářském průmyslu. Kutry jsou vybaveny mělkými otáčivými mísami a sadou srpovitě zahnutých nožů, osazených na společné hřídeli. Rychlost otáčení nožů i mísy je regulovatelná v širokém rozsahu otáček. Proces mělnění (homogenizace) materiálu se nazývá kutrování. Jemnost výsledné směsi závisí na absolutní rychlosti otáček nožů a mísy a na jejich vzájemném poměru. Při nízkých rychlostech nožů lze kutr využít i k míchání. 🙂
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Kutr