Avatar uživatele
Capik166

Je těžké naučit se hrát na klavír?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Elk před 4190 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marijakes

Hrát na klávesové nástroje je snažší než na strunné. Já jsem hrála na klavír, maminka a bratr na housle a já dodnes nechápu, jak houslista ví, kde zmáčknout strunu, aby vydala tón jaký chtějí. :)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Není to těžké. Nejnáročnější je prvních dvanáct let.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
lola

Záleží na tom,jestli máš hudební sluch,hbité prsty a dobrého učitele. Jsou lidé,kteří hrjí podle sluchu-improvizují a jsou lidé,kteří to bez not nezvládnou. Učila jsem se 2 roky,ale moc mě to nechytlo. Měla jsem špatnou učitelku. Zkus a uvidíš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Elk

Záleží na tom, na jakou úroveň se chceš dostat. Základní prstoklad v případě, že máš hudební sluch není celkem složité se naučit, ale hrát na špičkové úrovni je samozřejmě těžké – jako všechno, co chce člověk dělat dobře – resp. výborně.
Otázka je trochu zavádějící – buď chci a dám do toho všechno a neptám se anebo to chci jenom zkusit, ale v tom případě to zkusím a pak se uvidí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Fyzik

Osobní zkušenost: Klavír, tím, jak je „jednoduché“ na něj hrát (jen zmáčknout klávesu, různě silně a dlouho), se mnohem více soustředí na rychlost. Profesionální pianista je jen velice rychlý a nedělá překlepy. Na kytaře člověk zasahuje přímo do strun, musí kontrolovat víc věcí zaráz (ale má jen 6 strun), a proto profesionální kytarista nemusí být nutně rychlý, ale o to musí být přesnější.
Doplňuji:
Těžko házet všechny strunné nástroje do jednoho pytle. Koneckonců i klavír je strunný. Osobně hraji na piano a kytaru 14 a 7 let, víc o čem mluvím. Hrát dobře na kytaru je jednodušší než hrát dobře na klavír a to je jednodušší než hrát dobře na housle. Ale hrát na opravdu profesionální úrovni, to už vyžaduje pro každý nástroj obrovské množství úsilí a to se ani nedá měřit.

Upravil/a: Fyzik

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Ak má človek talent a chuť sa učiť, zvládne to i v detskom veku.
Ak talent nemá, je to drina, niektorí sa to, aj napriek hudobnému trýzneniu klavíra, nenaučia celý život, aj keď verejne brnkajú (aj koncertujú). Asi ako známy ´talentovaný spevák´ z tv šou (minulý rok), nepamätám názov (raz nemal vyvetranú sálu, raz nefungoval mikrofon, raz rušili diváci…), určite naňho spomínate.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JuddH

Jsou lidé, jako například já (tím se nechci nijak chlubit), kteří si prostě sednou ke klavíru a dokážou něco zahrát už jenom proto, že mají hudební sluch. Když jsem byla malá, hrála jsem si takhle na dětském piánu různé skladby tak dlouho, dokud nebyly na tón přesně. Moje kamarádka je na tom ale tak, že se skladby musí učit hrát zpaměti… bez not prostě nemá šanci. Myslím, že to těžké určitě není, musí se jenom umět chtít a pak jde (skoro) všechno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
FikeCZ

Musi tě to především bavit..Já hral na klavir od 6 .a v 12 sem to ukončil protože mi to přišlo zbytečné a taky mne to nebavilo..Učitele i rodina řikali žeto ho budu litovat ale neni to pravda..;)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek