Avatar uživatele
kuba007

Má můj otec právo, jakožto vlastník, vyhodit mě z domu, ač jsem student a nemám zajištěný pravidelný finanční příjem?

Má můj otec právo, jakožto vlastník domu, vyhodit mě z něj, ačkoliv jsem student a nemám zajištěný pravidelný finanční výdělek? Jsem zde ve svém trvalém bydlišti. Jak by musel postupovat v případě, že bych musel odejít? Tzn. kolik a na co by musel přispívat?

Původní neotázka a navíc příliš stručné sdělení.

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2347 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Smackdown

Buď domluva s otcem, nebo jít hned pracovat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
nyjono

Nepíšeš, kolik ti je let?
A … znám spoustu studentů, kteří po 1.ročníku VŠ začali mít pravidelný příjem.
Po pár letech, někteří, při studiu i vyšší než rodič.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Efchen

Navršením 18 roku neztrácí rodič povinnost živit dítě. Do 26 let pokud je dítě student, má rodič povinnost ho živit a nemůže ho vyhodit z domu, pokud mu nezajistí jiné bydlení.

Vím to, protože je mi 22, jsem z rozvedené rodiny a vím, že táta je zákonem povinný platit mámě (nebo mně) alimenty do mých 26 let, pokud budu po celou dobu student.

A tyhle řeči typu: Běžte pracovat, ty neposlouchejte. Vysokoškolské vzdělání je důležité, pokud na to máte a ne každá škola je tak jednoduchá, že se při ní dá zvládnout pracovat na plný úvazek a pokud ano, student si tak ukrajuje dost ze svého soukromého života, víc než rodič. Tímhle benefitem nárok stejně neztrácí. Navíc jako student nesmíte odpracovat nějaké maximální množství hodin měsíčně. Myslím, že nad půl úvazku se zákonně nedostanete.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Z toho, že jsi student a nemáš zajištěný pravidelný příjem, nevyplývá povinnost, že by ti měl rodič něco platit. V případě sporu by soud zvažoval další okolnosti, zvláště to, zda plníš své povinnosti a jaký je důvod k vyhození z domu.