Avatar uživatele
jakho

Můžete poradit, co mám dělat, abych získal certifikát z ANJ, když se mně nějak angličtina nedaří?

stydím se a za svojí angličtinu

Ahoj, stydím se za sebe a potřebuji radu. Doufám že tady jsou inteligentní lidé. Je mě na 24 a ještě nemám certifikát z aj chci b1 nebo b2. Je to normální nebo jsem selhal ? Můžete mě poradit nebo sdělit vaše názory ? Myslíte že to sám zvládnu ? Bojím se a dost !

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 1890 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Absolutně nechápu, proč se stydět. Ale jednu radu bych měl, pokud to tak moc chceš, tak není nad to se učit, seučit, seučit.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… já sem daleko starší a neumím ji vůbec a nestydím se za to … a umím trochu rusky a taky se za to nestydim …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kelt

Já sice jsem samouk na angličtinu, učím se víceméně 40 let. Dokážu hodně přečíst, ale nejsem důsledný, potřeboval bych asi taky nějakého lektora. V podstatě certifikát z nějakého jazyka znamená číst, psát, mluvit a poslouchat na určité úrovni. Zjistěte si, co umíte nejlíp a v čem jste horší, a snažte se zlepšovat. Můžete si najít učitele, nebo přes skype si zajistit rodilého mluvčího, který by vám také pomáhal. Nejlepší je smozřejmě pobyt dané zemi.
Mohu vám také doporučit nějaké knihy – učebnic angličtiny, Oxford, Cambridge a pod je na našem trhu dost, také je zde četba knih v originále, zrcadlový text s nahrávkou a pod. Třeba na youtube si můžete stáhnout četbu v originále, objevuje se zde text a přitom slyšíte speakera , který ten text čte. Pokud rozumíte anglicky, tak si to přečtete rychleji než to uslyšíte a můžete to poslouchat v duchu s ním..
Na youtube jsou taky různé rady a kurzy, kde to vysvětlují – to se dá stáhnout a používat dle potřeby. Například English hacker, a jiní.
Existují také knihy – např. David Gruber (možná má i něco na youtube), dále kniha Jak úspěšně studovat cizí jazyky od Ivana Kupky,
Autor zde vysvětluje postup učení a přístup k látce. Nejde jen o to sehnat si učivo a učitele. Proces učení se jazyka vyžaduje dobrou učebnici , dobrého učitele a žáka, který chce a může studovat. Za učitele se platí, je problém ho sehnat a navíc je třeba to korigovat se svými časovými možnostmi. Další věcí je učebnice. Nikdy nenajdete ideální učebnici. Protože něčemu rozumíte, něco v danou chvíli nepotřebujete a něco zase potřebujete hned. A že se bojíte, to nevadí, to je určitý stav k problematice. Nedívejte se na angličtinu jako na obrovské monstrum, které musíte zvládnout a proto se bojíte. Můžete si to představit jako třeba to, že jste stavitel, konstruktér. Nejprve se musíte naučit poznávat jednotlivá slova a gramatiku, jako stavitel poznává význam jednotlivých prvků a až získá zkušenost, může experimentovat a pod. Nebo jako objevitel ostrova a postupně pronikat taji jazyka.
Každopádně jste na určité úrovni, máte určitou slovní zásobu a gramatické znalosti a možná, že znáte další cizí jazyk. Když se denně naučíte 20 – 25 nových slovíček za 100 dní budete umět 2000 slov a to vám stačí pro 80% pochopení textu a snad i řeči. Mluvte co nejvíce anglicky. Pokud máte někoho kdo umí, je dobré mluvit s ním, aby vás opravoval, jinak si můžete mluvit sám, tvořit věty, používat dané výrazy. Pište si slovíčka a lístky a občas se prozkoušejte, známá slova a fráze si po zapamatování odložte. Je lepší se učit denně třeba 20 minut než jednou týdně 2 hodiny. Sežeňte si nahrávku a poslouchejte rodilého mluvčího. Ten poslech a mluvení jsou nejdůležitější, protože takto se učíme mluvit my, posloucháme jako děti to, co dospělí říkají, pak to po nich opakujeme a oni nás opravují, zda neděláme chyby.
Ale když se učíme cizí jazyk postupujeme podle učebnice, nebo učitele a nám to zrovna nemusí vyhovovat. Takže jsem vás zavalil informacemi a radami, které jsem vyčetl a myslím si, že jsou dobré. Taky můžete poslouchat písničky v originále a k tomu je možné sledovat text, i když zde je třeba trochu jiná gramatika, jsou zde hovorové výrazy a pod.
Dále si třeba pište deník a pod.
Pokud budete mít strach, je třeba se ho zbavit. Představte si, že v dané situaci máte určité možnosti, ale když budete umět angličtinu budete mít daleko více možností, lepší plat, možnost uplatnění, práce v zahraničí a pod.
Někde na internetu určitě najdete, kolik času je potřeba na učení se cizího jazyka, takže si budete podle toho muset toto rozvrhnout, kdy to chcete zvládnout, kdy budete chtít dělat zkoušku a pod. Takže držím palce.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Jestli Vám angličtina moc nejde, zkuste si najít lektora,
který Vám bude „sedět“. S ním budete mít větší šanci.

Úrovni B1 odpovídá maturita z cizího jazyka.
Stáhněte si z webu Cermatu „cvičná“ zadání a zkuste, jak na tom jste.

Úrovni B2 odpovídá základní státní jazyková zkouška.
Na webu JŠ Praha bývala k dispozici zadání z dřívějších let.

Stydět se nemáte zač. Každému jde lépe něco jiného.
Já umím německy. V angličtině s bídou a jen z donucení
přečtu něco, co potřebuji k počítači.

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Jak můžeš chtít certifikát za něco, co neumíš?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Děkujeme za informaci, i když jsme ji nepotřebovali. Za tu dobu co jsi tady nebyl ses moc počítat nenaučil. Neni to deset let, ale pouze cca 4,35 roku

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ivzez

Zkuste se na angličtinu nedívat jako na předmět,
který se máte naučit, nebo na něco, co Vám dělá
problémy.

Uvědomíte-li si, že každý jazyk je prostředkem k dorozumění
s lidmi, půjde Vám to možná lépe.

před 1890 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

@Elkon → říká Vám něco motivace?
Přání získat certifikát může pomoci.

před 1890 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek