Avatar uživatele
KdojeRaibek?

Ponorka a plavba pod vodou

U dnešních typů ponorek-jaderných ponorek se to nijak neřeší, ty co měly elektrický pohon tak také ne.
Jak se to řešilo, když byly ponorky s dieselovým agregátem?
Jasně motor spaluje naftu, ale kam jde výfuk? No do vody asi ne, to by ta ponorka značně bublinkovala. A když by se motor vypnul, nasálo by to vodu a bylo by po motoru-známe s auty s povodní, že?
Jak to bylo řešeno?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 4103 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Michal Kole

Pod vodou disel nepracoval nebo pracoval jen při periskové hloubce, kdy byl vysunut šnorchl, protože by jinak spálil „kyslík“ který musí dýchat posádka ponorky

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Motorové skutečně vypouštěly bublinky. Výfuk byl upraven klapkami tak, aby vodu nenasál.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Ale pánové. Všechny měly elektrický pohon, který používaly pod vodou.
Motory sloužily pouze k plavbě na hladině a dobíjení akumulátorů potřebných pro tu plavbu pod vodou !! U konvenčních ponorek je to dodnes.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Při chodu motoru se voda přes výfuk do motoru nedostane, ale jakmile se motor zastaví a hladina vody by byla vyšší, než výška hlavy válců, tak se voda do motoru dostane, dostane se dovnitř přes pootevřený výfukový ventil, samozřejmě, jestli je uzavřený, tak se voda do vnitř nedostane, proto je důležité při brodění přidat plyn, aby se nezacpal výfuk vodou a motor se nezastavil, jestli máte dostatečně těsný výfuk tak si to můžete zkusit, stačí rukou ucpat konec výfuku a uvidíte jak se změní chod motoru, u výfuku který dobře těsní dojde k zastavení motoru, samozřejmě skoušet při volnoběžných otáčkách a pozor na teplotu.
Jo a na to jsem nepřišel, to je holá zkušenost, pár aut jsem viděl v 97, při povodních a jsem vyučen v oboru.
U sání platí to samé, každopádně, když se voda dostane do válců tak to je konečná.
Jinak se uvádí dieselová ponorka, správně má být označení
diesel-elektrická ponorka, snad je z toho názvu každému jasné, jaký pohon používá pod vodou.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Avatar uživatele
Jikra

Začni u strejdy gůgla.

Zdroj: http://www.go­ogle.cz/#scli­ent=psy-ab&hl=cs&tbo=­d&q=dieselov%C3%A9+po­norky&oq=dies­lov%C3%A9+ponor­ky&gs_l=hp.1.0­.0i13i30.2971­.376881.3.439683­.17.16.1.0.0.0­.120.1496.11j5­.16.0...0.0..­.1c.1.1vp3S5oP8A0­&pbx=1&bav=on­.2,or.r_gc.r_pw­.&bvm=bv.41642243,d­.d2k&fp=3d67bfb5c7979ba2­&biw=1680&bih=915

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

o výfuk tamale vůbec nejde,voda se ti nesmí dostat do sání.proč myslíš že mají tatry ajiné podobné vozidla sání na kabině?
Kompletně zatopený výfuk vlbec nevadí,krom těch bublinek ve vodě.
Já třeba při pobvodních 2010 na Liberecku projížděl vodou běžně hlubokou 2 metry aniž by auto přestalo jet. Jde jen o to kde máš umístěné a jak dobře utěsněné sání motoru.
I tanky můžou jezdit pod vodou ale nad hladinu čumí trubka sání.

Takže to jak píšeš že když motor chcípne ve vodě, je zůsobeno nasáním vody do sání. A ne do výfuku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nimbus4

Typicky za II. sv.války německé ponorky (klasický typ VII.C) měl pro plavbu pod vodou akumulátory, rádius asi 95 nm a rychlost cca 4 uzly. Snorchely byly nasazovány až na sklonku války, potřené kaučukem (pro pohlcení radarových paprsků spojenců). Obecně snorchel nebyl výhodou, často došlo k průsaku plynů do ponorky… Ale to již byla válka prohraná…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
honza19hk

Já nevím kde jste přišli na to že ,výfuk si může nasát vodu a tím chcípnout motor.To že je výfuk pod vodou nemá na chod motoru vliv.

před 4103 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
KdojeRaibek?

To měl protivník jednoduché je najít ne?

před 4103 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek