Avatar uživatele
independent

Naco dávají do aut 6-stupňové převodovky, když to chce 6ku už při 70 km/h?

Při jízdě po dálnici se dlouhodobá spotřeba zvýší.

doplňuji: V nových autech to píše na displayi že to chce další kvalt.
A ano chápu že ji nemůžu nepoužívat když už tam je.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, helcaify1 před 2443 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Muffz

Nevím, odkud máš tyto mylné informace, ale po dálnici je při 130km/h mezi 5-kou a 6-kou rozdíl ve spotřebě minimálně 1l/100km, při 6-ce jsou nižší otáčky (u různých aut jiné) minimálně o 400ot/min., nižší spotřeba, nižší hlučnost motoru, menší namáhání.

Technický nesmysl ani marketingový tah to není, to je stejné, jako si dnes neumíme představit život bez 5-ky, protože přeci na čtyřku to pojede těch 90km/h taky, ale rozdíl ve spotřebě je taktéž drastický.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

Není mi moc jasné na co přesně se ptáš. Obecně více rychlostních stupňů znamená možnost za jízdy lépe udržovat motor v optimálním režimu. Pokud jsou převody nastaveny blbě, není to obecně chyba 6stupňových převodovek.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

1/ Vícestupňová převodovka dovoluje provozovat motor blíže optimálnímu režimu.
2/ Chtít neznamená dostat – to, že někde něco signalizuje, neznamená, že to řidič musí slepě poslouchat.
3/ Šestka v 70km/h nemusí být nutně špatný nápad – pokud třeba jedu na volnoběh z kopce, motor téměř nebrzdí, spotřeba 0, ale alternátor dodává proud, olej a chladící kapalina proudí, posilovače posilují…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
picusek

„Ono“ to nechce další kvalt, to chtěj evropské normy o snižování emisí. Podle toho jsou odladěny rady zařadit.

Rozuměj – řadit se má na vrcholu točivého momentu – vyšší točivý moment + vyšší výkon = vyšší otáčky = víc paliva = vyšší emise.. tohle zelený environment EU nemá rád, proto radí řadit dřív co nejvyšší kvalt za cenu podtáčení a zakarbonování motoru – zajímá to někoho? Nezajímá.. spokojenost je jak na straně EU, že váš výfuk prdí menší smrady a spokojená je i automobilka, že vysypete majlant za opravy nebo rovnou koupíte nové auto. Na tomtéž principu jsou založeny servisní intervaly výměny olejů.. vážně si myslíte že vám ten olej tam bez změny mazacích schopností vydrží celých 30tis kilometrů? Kdo má nafťáka a ví která bije, mění už klidně po 10–12, co potom těch zbylých 20 táců?

Počet kvaltů už je pak věc zpřevodování, tomu odpovídá živost motoru – delší rozpětí otáček jednotlivých kvaltů dovolují řadit později a využívat vyššího výkonu. Dlouhé převody – tady je ten rozdíl mezi pětkou a šestkou zase dovolují jet rychleji po dálnici s tišším a klidnějším motorem – šestka už je udržovací kvalt (nikdo po něm neočekává že dupnete na plyn a budete ještě někoho předjíždět)
Proč do nových mercedesů, bmw, audin atd cpou 9ti kvalt to už je napováženou, ale to nikdy nebudete řadit ručně…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Nevím jestli taková auta existují, ale obecně se má řadit kolem otáček nejvyššího točivého momentu. To spolehlivě zařídí i pětikvalt, který nejezdí víc než 200. Pokud nejde o automatickou DSG převodovku, je šest rychlostí technický nesmysl. Jenom móda a marketingový tah.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

když to chce 6ku už při 70 km/h?..
ale to je Váš názor, nikoliv názor a výpočet odborníků.

Samozřejmě že vozidla pojedou i při 30 km rychlosti na pětku..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Smackdown

Nejlepší škoda 100mb,max na 4 a stačilo to,je moderní doba každej chce víc,6ku měli jen závodní auta,ted to láká moderní populaci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Jak píše Muffz. Pokud máš jiné zkušenosti, nebude to převodovkou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
independent

kdyby se řadila šestka až při 100km/h tak by to bylo lepší a úspornější

před 2440 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

cukrar: moderní auta s downsizovanými „mixéry“ pod kapotou, pokud jsou vybaveny signalizací rychlostního stupně na palubce, tak skutečně „napovídají“ nutnost řazení nesmyslně brzo, zřejmě kvůli alespoň optickému přiblížení se reálné spotřeby té papírové. Vídím to doma na VW Polo – jedu po rovince nebo dokonce do mírného kopečka, mám zařazenu trojku, nějakých 2000 otáček a palubní počítač po mě chce, abych zařadil pětku…

před 2443 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek