Avatar uživatele
hubickova

Na jakém principu funguje tlačítko pro chodce na semaforu u přechodu pro chodce?

Někdo říká, že to urychlí změnu barvy na semaforu, aby auta zastavila a chodec dostane zelenou a může přejít, ale slyšela jsem i názor, že to vlastně nefunguje, je to jen jakési placebo tlačítko a na změnu barvy na semaforu to nemá vliv.

Zajímavá 0 před 2810 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

Stlačením (dotykom) tlačítka dáte zariadeniu semaforu pokyn, aby v najbližšom nastavenom cykle vám dalo „zelené voľno“ bez ohľadu na počet stlačení tlačítka počas tohto dobiehajúceho cyklu.
Zjednodušene, ak prichádzate k prechodu a niekto už dal žiadosť – tj. stlačil tlačítko, svieti kontrolka, nemá význam znova tlačiť, treba už len čakať.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
brillant

http://www.od­povedi.cz/sear­ch?q=tlačítko%20Pro%20c­hodce

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

tak asi to nebude vždycky tak, že tlačítko bude reagovat, protože na frekventovaném přechodu by auto nikdy neprojelo. vidím to tak, že je ovládáno podle druhu křižovatky, nebo samotného přechodu, který je navíc ovlivněn zastávkou autobusu

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Záleží jak kde a semafor je možné později přeprogramovat podle potřeby. Jsou semafory kde bez stlačení tlačítka chodec nepřejde. A jsou semafory, kdy červený nápis asi opravdu funguje jen na uklidnění čekajích. Další věc: Na některých semaforech se mění jejich režim podle denní doby – podle toho jaký je v dané době obvykle provoz. Je možné že v dopravní špičce jede semafor napevno v daných intervalech a jediná reakce na tlačítko je rozsvícení světýlka a třeba v noci se semafor chová jako vypnutý (autům bliká oranžová, lidem nic) a po stisknutí tlačítka po chvilce autům naskakuje červená a na přechodu zelená (tohle chování jsem v noci na pár místech také viděl)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Abych to neopisoval, led to píše správně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gobls

Podle mého vlastního pozorování mohou mít několik různých funkcí:

  1. starší a nejčastější semafory na křižovatkách – tlačítko je skutečně placebo a zbytečně vyhozené peníze – nemá naprosto žádný vliv na cyklus, pouze rozsvítí nápis, zelená chodcům padne tak jako tak.
  2. nejnovější semafory na křižovatkách – tlačítko skutečně funguje. Bez stisknutí mají chodci trvale červenou, po stisknutí se jim zařadí zelená (do následujícího celého cyklu, nikoliv okamžitě). Odbočující auta se do chodců pustí nejspíš také, jak je obvyklé. Diskriminace chodců je v tomto případě zpravidla ještě posílena chybějícími přechody přes minimálně jednu větev, takže si v některém případě musíte dávat kolečko přes celou křižovatku.
  3. semafory pouze pro přechod chodců mimo křižovatku – zde samozřejmě, pokud není semafor deaktivovaný, tlačítko funguje. Auta mají zelenou buď trvale, nebo se aktivuje detektorem průjezdu určitou vzdálenost před ním. Případně automaticky hodí červenou příliš rychle jedoucím autům. Funke tlačítka se může různě lišit v čekacích dobách na zelenou i mezi dalšími cykly. Nejspíš vždy je nějaký minimální interval, kdy může chodcům padnout znovu zelená (a ta má čas pevný) a mezitím se pustí auta (trvalým mačkáním docílíte jen toho, že se budou střídat chodci a auta, přičemž auta mají vždy zelenou delší). Ale opět lze nalézt nepochopitelnou diskriminaci chodců (nebo záměrně vytvářený prostor pro přestupky a možnost pokutování?), kde přestože dlouho nikdo nepřecházel, tak po stisku musíte čekat ještě pekelně dlouho.

Mimochodem, na zřídka používaných výjezdech existují i stejná tlačítka pro auta.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Gobls: „Mimochodem, na zřídka používaných výjezdech existují i stejná tlačítka pro auta.“
A to jako fakt? Řidič přijede ke křižovatce, svítí mu červená, on vyleze, dojde si ke sloupku zmáčknout tlačítko a sprintem běží zpět aby mu nenaskočila znovu červená… 😉
Někde se opravdu řídí křižovatka provozem, ale tam bývá ve vozovce zakopána smyčka kabelu pro indukční čidlo.

A nevěřím tomu že má smysl semafory dělit na nové a staré. Původní řízení z let šedesátých už pravděpodobně nikde nebude. Na křižovatkách, kde zdánlivě nemá stisk tlačítka vliv bych očekával „směnný“ provoz… Přes den standardní intervaly pro všechny, večer a v noci buď volnější intervaly s ohledem na tlačítka nebo úplně vypnutej semafor, kde si chode může vynutit zelenou…

před 2689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

V úplných začiatkoch automobilov pred autom utekal bežec s červenou zástavkou a varoval všetkých pred automobilom.Pri­rodzene platilo len v zastavanej oblasti, mimo nej sa unavený bežec viezol kdesi na „sedačke“ pri zadnej náprave
V začiatkoch automobilizmu v USA platilo – šofér pred križovatkou zastavil, 3× vystrelil do vzduchu a ak sa nikto neozval, pomaly prešiel autom cez križovatku.

před 2689 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek