Avatar uživatele
FlAsh_7

Na jaké prvky bych se měl hlavně zaměřovat při focení portrétu?

Jaké prvky x které prvky – v tom je rozdíl.

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1694 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Kup si literaturu, nebo jdi do kurzu, když nejsi schopen základní znalosti vyhledat na webech. Je toho všude mraky.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Na všechny. Fotografie je komplexní umění. Dále viz Elkona.

Elkone, on nic číst, natož studovat přeci nebude…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Při focení portrétu se hlavně zaměřuj na hlavu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Jednoduché. Nemá cenu to rozepisovat (bylo by to na dlouhou stať), ale pokud portréty budou vypadat nějak takto, jsi v pohodě. ;) :)
https://media­.super.cz/ima­ges/ad_gallery/000000000­6990357/vFgPJU­pl_0tGGZfD4tLO0Q/56f3dc0­5cb69843cd3c00000-177429.jpg

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Na stěně v pozadí nesmí být parohy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Soustřeď se hlavně na oči, ústa a nos.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
stařeček

Je více druhů portrétů. Portrét hlavy, portrét celé postavy, skupinový portrét, výtvarný portrét a též průkazový portrét. Každý má své doporučené a osvědčené postupy.

  1. používáme převážně dvojnásobek základní ohniskové vzdálenosti objektivu, aby nedošlo k nežádoucímu zkreslení (velký nos- malé uši, velká brada-malé čelo, velká hlava-krátké nohy a naopak.).
  2. poloha optické osy objektivu u portrétu hlavy má být ve výši očí portrétované osoby. U portrétu celé postavy má být ve výši pasu až hrudníku fotografované o­soby.
  3. U průkazového portrétu hlavy jsou zákonem daná přesná kritéria postupu fotografa tak, aby byly na všech úředních dokladech portréty jednotné.
  4. U výtvarného (uměleckého) portrétu hlavy i postavy žádná pravidla neplatí. Často jsou využívány zvláštní fotografické a laboratorní postupy, u digitální fotografie úpravy ve photoshopu s využitím různých efektů, různé typy osvětlení apod.

Při všech uvedených postupech dodržujeme pravidlo zlatého řezu. To znamená, že oči portrétované hlavy se nacházejí přibližně v 1/3 od horního okraje fotografie. U portrétu celých postav se v 1/3 shora nacházejí hlavy portrétovaných osob.
Portrétem může být i osoba v pohybu. Pak ve směru jejího pohybu, nebo ve směru kam má natočenou hlavu, tedy ve směru jejího pohledu, musíme na snímku nechat více místa.
Chceme-li snímkem zvýraznit pohybovou akci portrétované osoby, pak použijeme delší expoziční čas, fotoaparát si opřeme nebo jej umístíme na stativ a výsledkem bude rozostřený pohyb a ostré pozadí (např. běžec vbíhající do cíle).
Když fotografujeme jakýkoli druh portrétu, vždy kontrolujeme dění za fotografovanou osobou a je-li to možné, využíváme neutrálního a s portrétovaným pokud možno tonálně nebo barevně kontrastního pozadí.
Zásadně udržujeme při každém fotografování přehled o dění kolem nás, zejména za našimi zády. Jedná se o naši bezpečnost. Jsou známy případy, kdy fotograf ve snaze ustoupit dále od fotografovaného objektu učinil krok do prázdna, nebo vstoupil pod jedoucí automobil… Je toho daleko více, ale nemohu se tolik na tomto fóru rozepisovat. Bylo období, kdy jsem se fotografií živil a učil ji na dvou soukromých středních školách v Praze.

před 1454 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mzm

Drap, „zaměřit se na hlavu“ ale trochu koliduje s aliendrone obrázkem. 😁

před 1694 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek