Avatar uživatele
Rokio

Může doktor diagnostikovat psychózu člověku, který nikomu neublížil, ani se nedopustil škod na majetku?

Zjistil jsem, že je to možné.

Jednou jsem měl takové období, kdy jsem vinu hledal stále na sobě, i když se mě daná situace vůbec netýkala. Stačilo, aby se stala v mém okolí.

Přitom jsem zvládal svoje sociální role (všechny svoje povinnosti jsem plnil), nikoho jsem ani nenapadl, a dokonce jsem ani úmyslně nic nerozbil, a přesto mi lékař chtěl diagnostikovat psychotické onemocnění – depresivní psychózu.

Já jsem na to reagoval slovy, že si uvědomuji, že jsem nemocen a vím, že nejsem zdravý a lékař hned řekl, že nemám toto onemocnění a že je to projev autismu.

Z toho plyne, že psychózu může mít i ten, kdo plní svoji společenskou roli a není nebezpečný sobě, ani okolí.

Zajímavá 0 před 1606 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Ano může , samozřejmě po vyšetření

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Ono to máš trochu jako v každém oboru, občas někdo neodvede práci či diagnózu zrovna moc pečlivě, občas příliš dá na první dojem a podřizuje mu další zkoumání věci, prostě … chce to možná pohled ještě jiného odborníka který to potvrdí, zbaví tě té pochybnosti že se tvůj lékař možná poněkud přiunáhlil, zkrátka by to chtělo ještě jedny oči a jiný úhel pohledu.

S diagnostikou z jednoho zdroje bych si ještě tak úplně jistý nebyl zvlášť když jde o duševní zdraví, které se velmi těžko posuzuje exaktně a nedá se diagnostikovat tak snadno s mikroskopem a zkumavkou jako nějaká virová infekce 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek