Avatar uživatele
Mirek Darvas

Mohu si zažádat na úřadě o zaslání sirotčího důchodu na osobní účet, když mi je 17 let?

Zajímavá 0 před 563 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aevul

Nejsem právník, ale obávám se, že až do dosažení zletilosti (18 let, popř. dříve zplnoletněním) za tebe musí jednat zákonný zástupce.

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mirek Darvas

aevul, máma si totiž nedokáže najít plnohodnotnou práci a měla by si jí najít a za můj sirotčí důchod si kupovat tabák, to je vrchol.

Avatar uživatele
Dochy

To je pak na sociálku. Je otázka, jestli Ti to bude stát za to, protože to s velkou pravděpodobností bude znamenat rozpad rodiny. Také se ale můžeš zkusit poradit a příp. si požádat o přiznání svéprávnosti, ale to s sebou také nese jistá negativa.

Avatar uživatele
Mirek Darvas

Pokud by se měla rozpadnout, tak ať se rozpadne

Avatar uživatele
Dochy

OK, Tvá rodina Tvůj boj. Pokud nefunguje, pak by opravdu Tvá první zastávka měla být na nejbližším obecním úřadě, nebo tam kde mají přímo oddělení sociálně právní ochrany dětí (OSPOD) – obvykle krajské úřady.
Dle mé zkušenosti jsou tam lidé rozumní, ale já s nimi řešil zcela jiné problémy.
A bacha, to že „dostáváš“ sirotčí důchod samozřejmě neznamená, že bys jej měl dostat pro vlastní využití. Měl by sloužit pro Tvé potřeby, které by právě matka měla zajišťovat. Doufám, že tohle je Ti tedy jasné.

Avatar uživatele
Mirek Darvas

Ale není normální že celé sirotčí padne na nájem a tabák a žádné obědy, prostě nic pouze 100 Kč týdně na autobus

Avatar uživatele
Mirek Darvas

Jako jsou školní obědy a né tabák

Avatar uživatele
Dochy

Jasně. Já si takovou situaci nedokážu moc představit. S ničím podobným jsem se ve svém blízkém okolí nesetkal. Pokud se nedostaneš ani ke slušným obědům, opravdu to nějak řeš. OSPOD je první instance, kdyžtak Ti snad aspoň poradí nebo nasměrují kam se obrátit dál. V krajním případě policie.