Avatar uživatele
Otazník123

Má smysl seřizovat geometrii na starém na autě?

Má smysl na starých autech s nájezdem 250tis + seřizovat geometrii? Podle mě je to zbytečné… Stejně všechny silentbloky, čepy, uložení podvozkových dílů atd. mají při velkém nájezdu takové provozní vůle, že geometrie se zase za chvíli rozháže…

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 803 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
paul1

Dělával jsem si to sám, měl jsem garáž s jámou. A potřebné přípravky. Dělal jsem to kvůli tomu, že při špatné geometrii mi to „žralo gumy“.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Geometrie je také o bezpečnosti. Pokud ale má vozidlo vůle, které popisuješ, tak stejně neprojde na STK. Tam ale také měří geometrii.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Arne1

Každé auto které se používá má smysl udržovat, jinak se z toho zbytečně stane vrak. Stejně tak každé auto má smysl pojistit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
_Bůh_

Jak píše elkon, na STK je taky geometrie. Pokud je auto v havarijním stavu, pak bych jím spíše ani nejezdil. Obecně vzato bych nicméně geometrii nepodceňoval, mám za to, že je účelné ji provést.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Má, nejen kvůli bezpečnosti, ale i kvůli opotřebení penu (jak píše paul1) a dalších nákladech (např. spotřeba). Jde hlavně o ty čepy, ale to snad není velký problém (výměna) a to ani cenově.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Seřizování geometrie na nápravě s velkými vůlemi nemá smysl, protože takové auto je nezpůsobilé k provozu. Správně nastavená geometrie ale vymezuje vůle k jedné straně, takže do jisté míry pak v provozu nevadí. Když se nastaví při zatížení a po pojezdu dopředu, tak se nemůže za chvíli rozházet.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Syber

Urcite ma pokud je to ve stavu, ze to proslo STK.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek