Avatar uživatele
FVXP

Má prodejce právo na doplacení zvýšené ceny produktu u reklamace formou výměny produktu?

Reklamoval jsem produkt zakoupený přes internet a požadoval jeho výměnu za nový, avšak jeho cena mezitím stoupla a prodejce požaduje, abych rozdíl doplatil.
Doplňuji:
Reklamace proběhla v obchodě CZC.cz, u nějž jsem ji prvně konzultoval s technickou podporou, kde mně bylo doporučeno produkt reklamovat. Bylo mně také sděleno, že cena produktu je dle aktuálního ceníku v den nově vytvořené objednávky. Předpokládám, že kdyby se za tu dobu cena snížila, že by mně z jejich strany jistě nic doplaceno nebylo.

Děkuji za odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: FVXP

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, beer před 4072 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
beer

Odpoveď byla označena jako užitečná

Zkusil bych získat odpověď zde – třeba mejlem, nebo telefonicky či vyhledat:
http://www.dtes­t.cz/clanek-2147/spotrebitelska-poradna

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?www Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mapel

Nemá na to právo. Výrobek se mění kus za kus bez jakýchkoliv doplatků. Třeba to neumí a tak může vrátit peníze a pak si zakoupíš nový. Je to nestandartní postup a do takového obchodu bych už nešel, ale je to hádání z křišťálové koule na koho narazíš.
Reklamační technik.
Doplňuji:
Aktuální cena reklamovaného produktu nemá vliv na vlastní reklamaci a nic se nedoplácí a ni nevrací. Pokud dojde ke kompletní výměně, tak vzniká opět 2letá záruka, pokud ji výrobce jednostranně neprodlouží. Ta nová plná záruka je bonus pro kupujícího. Na nic jiného nemá kupující podle zákona nárok.

Upravil/a: Mapel

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

V případě reklamace by mohl prodejce žádat doplatek rozdílu v ceně jedině tehdy, kdyby neměl stejný typ výrobku a dohodli jste se na náhradě za podobný výrobek, ale s vyšší cenou. Zřejmě zde zafungovala šmelinářská taktika ze strany prodejce a neznalost reklamačního řízení. Napsala bych mu ostrý dopis, odkázala ho na reklamační řád a poslala ho na patřičná místa. Ať si s tím jde stěžovat třeba na nádraží.
A upřímně vzato, pokud bych jako prodejce měla tak trochu máslo na hlavě, tak bych tu reklamaci řešila raději vrácením peněz, nebo bych na rozdíl v ceně vůbec nekoukala. Je to velmi neseriozní jednání.
Nejsem chronický vraceč zboží, ale pár reklamací už jsem byla nucena řešit. S něčím takovým jsem se zatím nesetkala. Takovou zkušenost Ti nezávidím.
Doplňuji:
A jakápak je reklamace nová objednávka? To Tě tedy pěkně doběhli.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Reuef

Nema – pokud neni vas produkt jiz k dispozici tak trvejte na vraceni penez

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek