Avatar uživatele
anonym

Kdo má přednost, pokud se sejdou hasiči, záchranka a policie na jedné křižovatce pod spuštěnými majáky a sirénou.?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? Michal Kole, Lucijej, bolak, anonym, anonym před 4241 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

Odpoveď byla označena jako užitečná

Krásna teória, ale v praxi sú všetci napojení na dispečing, ktorý koordinuje aj ich prechod križovatkou. Pri záchrane platí postupnosť záchrany – 1. človek, 2, zviera, 3, vec.
V prvom rade je život, takže postup:
1 – záchranka (keď treba prekľučkuje medzi autami) ľudský život má prednosť pred ostatnými
2 – hasiči zabrániť ďalším škodám
3 – polícia

PS. úsmev:
Kedysi v začiatkoch dopravy to bolo jednoduchšie, pred autom utekal zástavník, ktorý varoval všetkých ľudí okolo.
V dopravných predpisoch USA sa hovorilo o prechode križovatkou:
Prichádzajúca auto pred križovatkou zatrúbi a zastaví. Vodič vystrelí z pušky a čaká odpoveď. Keď nik neodpovie, križovatkou môže pomaly prejsť a pokračovať v jazde.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
baghira

V tomto naprosto teoretickém, a v praxi se nikdy nevyskytnutém případě mi logika říká, že první projede hasič (manévrovací a brzdící schopnosti dvanáctitunové tatry jsou trochu jinde než u policejní oktávky, a fyzikální zákony neokecáš).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Řekla bych, že takovou hromadnou akci bude někdo koordinovat. Někdo, kdo přijme tísňové volání o nehodě, bude vědět, že nabourané auto může vyprostit jenom hasičské vybavení a teprve potom se bude bojovat o záchranu lidských životů. Takže vidím tu situaci tak, že nejdřív pojede policie, která „odklidí“ z cesty všechny, co tam budou jenom překážet, případně místo nehody uzavře. Dojedou hasiči, odvedou svou práci a záchranáři se postarají o zbytek. To je o záchranu lidských životů.
Záchranáři nad autem se zaseknutými dveřmi budou nejspíš platní těm uvnitř jako zimník mrtvému. Hasiči, kteří někde uvíznou kvůli skrumáži aut taky.
No a proč věřím na „nějakého koordinátora“? Měla jsem bouračku a vážně na jedno zavolání to všechno fungovalo, jako by někdo tahal pimprlata za provázky. Asi proto mají všichni ve svých vozidlech vysílačky, aby se i za jízdy a na místě mohli domluvit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

tam záleží koho kdo pustí.A nikdy nevjedou do křižovatky všichni uplně stejně.

jinak kdyby jen 12tunové tatry.,hasiči mají i mnohem těžší vozidla.
Např CAS 32 T815 6×6 veze 9 kubíků vody-to je 9 tun,samotné auto dalších 6–7 tun.
AV30 T815 8×8 váha 28tun,MB Bizon má 30tun
souprava ze ZÚ Hlučín T818 8×8 s podvalem a VT-55 to je nějakých 80tun( Tatra 15tun,podval P50 má 17 tun a VT-55 má 40tun+osádka atd…)
atd
Doplňuji:
chyba, ne Tatra 818 ale tatra 815

Upravil/a: honza19hk

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
manon

Pokud selže výjimka, musí zase nastoupit pravidla, tudíž přednost by měl ten, kdo ji má podle předpisů – zda se rozhodne ji nevyužít, protože ví, že v jeho případě nejde třeba přímo o život, je podle mne na reakci řidiče – může pustit toho druhého.

Rozumím námitce o velikosti vozidla – pokud je si toho vědom řidič záchranky, pustí hasiče, pokud by si to neuvědomil a přednost měl, tak potěš pánbů…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

u záchranky vím, že se jedná o život. U hasičů nevím zda jedou na hořící kůlnu nebo k dopr. nehodě. Přikláním se k puštění záchranky. Setkal jsem se s tím, sice jen záchranka a hasiči.

před 4240 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek