Avatar uživatele
Zlatý

Je polský fiat z Polska, nebo Itálie?

Fiat jako takový je italské auto (např. Bravo atd.). Jak je to však s Fiatem tzv. polským fiatem?

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Byl vyráběn v Polsku v licenci.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Polski fiat byl z Polska a Fiat z Itálie.Na výrobu firma FSO (budu brát v potaz od roku cca1967) koupila (v jednáních byl i Renault-neuspěl ) licenci a tento vyráběl s malými změnami (motor 1300 a 1500 ccm OHV oproti motoru 1600ccm a OHC ...)/jinak velmi dobré auto!!)Dále od roku cca1973 pak Fiat 126 p -Maluch ale to byla firma FSM.Ten se také detaily lišil od itala.


Avatar uživatele
Stříbrný

Licence má 50 letou tradici:
https://www.auto.cz/…

Stejně tak LADA:
"V roce 1966 vznikla dohoda o spolupráci mezi sovětskou vládou a automobilkou Fiat, která ..."
https://www.autojournal.cz/…

Podobně Dacia v Rumunsku od r. 1966 =REenault (i v současnosti).


Avatar uživatele
Stříbrný

Pozor, některé se dělaly i v Itálii.


Avatar uživatele
Stříbrný

Jó, Fiat 125p, licence italského Fiatu- nejluxusnější "lidové" auto východního bloku! Měl jsem 1500 a spolehlivě trumfla jakéhokoliv Žigula (což byla také licence Fiatu). Bohužel na rozdíl od Žigulíků byly dost poruchové a především DĚSNĚ hnily. (Rusové počítali se socialistickou prac. morálkou, takže [nejen] plechařina Žigulů byla mohutnější/tlustší, Poláci převzali technologii se vším všudy, takže když se na neodrezené tenké plechy stříkla na férovku barva, MUSELO se to projevit.)

Když vynechám auta jako Čajky, Tatry a ostatní papaláš fároše, tak poježdění s ním bylo (na TEHDEJŠÍ poměry) opravdu úžasné, když jsi pak vlezl do Škodíka (nedejbože do Warťase či Papundekla),chtělo se ti plakat! ;) :D :D

Elektriku zdědil taliánských proporcí (tywoe TOLIK drátů snad neměla ani telefonní ústředna, Žigul - i když byl v podstatě obdobný měl elektriku a ostatně všechno řešeno mnohem rozumněji), na druhou stranu viděls někdy na socialistickém autě KOTOUČOVÉ BRZDY na zadní nápravě? Zíral jsem na to jako žába ze salátu. A ta spotřeba - OMG! Pokud jsi měl patnáctku a šlapals na to, směle jsi mohl konkurovat Volze! :D

Ale pohodlíčko to bylo jako ve Volze, na rozdíl od ní ale Polák tolik neplaval, mnohem lépe seděl především v zatáčkách. Jenže je fakt, že pokud jsi nebyl schopen tohle auto udržet v provozu svépomocí sám (autoservisy tehdejších dob - to je na samostatnou kapitolu), tak bylo běžným majitelům díky poruchovosti spíš k zlosti, Žigul byl pro ně prostě lepší volba.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

elkon

Kapitáne píšeš nesmysly. Fiat polski 125 byl onen velký auťák, který se začal vyrábět v licenci a Fiat polski 126 Maluch byl obdobou Fiata 600, ale jen v jiném kabátě.

Avatar uživatele
Stříbrný

Edison

Obdobně renault vs. dacia. A mnoho a mnoho dalších značek.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý Drap 921
Stříbrný cukrar 811
Zlatý mosoj 752
Zlatý Kepler 524
Zlatý gecco 478
Bronzový kapitán 374
Stříbrný honza19hk 288
Zlatý led 279
Zlatý Lamalam 278
Zlatý Hlada 266

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.