Avatar uživatele
simarus

Je lepší střední škola, nebo gymnázium?

Ahoj. Je mi 15 a rozhoduji se, stejně jako moji vrstevníci, co dělat, čím se chci živit v budoucím čase… Takže – vybrala jsem si IT. Už delší dobu mě láká programování a nějaký snadný chujovinky zvládnu napsat. Každopádně nejsem math-Einstein a známý mi říkají, že když si vyberu střední školu a přestoupím z gymplu, tak to pro mě bude těžký skrz tu matiku. A na gymplu podle nich ta matika vede svým způsobem učením, a vzhledem k IT, ty záležitosti se zvládnu sama naučit nebo s jejich pomocí. Ale mě láká ta střední, přece jen mě děsí představa být další čtyři roky na bezoborový škole. Ano, studuji všeobecnou školu, a nevím jestli zůstat a nebo, když se mi povede dobře a přijmou mě, přestoupit. Děkuji.
*Nejsem si jistá, jestli bych vysokou školu zvládla, nebo je potřeba po střední škola. Zkrátka vůbec nevím co od čeho očekávat a jsem tak nějak ztracená.

Hlasujte v anketě

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2950 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
xxx3

Gymnázium.

v obecné rovině poskytuje vyšší kvalitu vzdělání naprosto jednoznačně gymnázium. Problém je v tom, že dost záleží JAKÉ gymnázium a JAKÁ střední (patrně myslíš odborná) škola jsou srovnávány. Nějak jsem to nepochopil s tou matikou. Museli byste být opravdu špatný gympl, pokud by u vás byla matika horší než na naprosté většině středních odborných škol. Pokud chceš tvrdá data, tak se podívej sem: https://vysled­ky.cermat.cz/
Jinak můj názor je takový, že bych spíš nepřestupoval. Gympl je jakožto přípravka na VŠ zdaleka nejlepší volba, respektive budeš si moci také nejvíce vybírat. Momentálně máš dojem, že tvá budoucnost je v IT, ale za čtyři roky to může být dost jinak a z gymnázia máš dveře otevřené do všech směrů – to se o odborných středních školách říct nedá. Je také dobré si uvědomit, že mezi současnou mládeží se bakalářský titul začíná stávat podobným standardem, jakým byla před dvaceti lety maturita. Je tedy dosti pravděpodobné, že na VŠ půjdeš, i kdyby to mělo být jen proto, že nechceš mít horší startovní podmínky do života, než tví vrstevníci (na VŠ v současnosti míří cca 2/3 populačního ročníku).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Střední IT.

Nelze jednoznačně odpovědět. Pokud hodláš pokračovat na VŠ, tak bych doporučoval raději gymnázium. Sám jsem absolvoval průmyslovku, a jsem přesvědčen o tom, že gymnázium na VŠ lépe připraví.
Každý se ale musí rozhodnout sám.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Střední IT.

Opět neanketa, kdy už se to uživatelé konečně naučí? Schází jiná možnost. Pokud se cítíš na pokračování na VŠ, vol gympl (mimochodem je to taky střední škola). Pokud se spokojíš se středním vzděláním v oboru, pak vol odbornou SŠ. Nějaké přestupování z gymplu nemá smysl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lumulia

Gymnázium.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Anonym...

Gymnázium.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce