Avatar uživatele
Gestas

Jakou přibližně cenu mělo na konci 80. let embéčko?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1990 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Embéčka se přestala vyrábět před prázdninami 1969. Na konci 80. let jich bylo v provozu už velmi málo, protože karoserie silně korodovaly. Cena byla podle stavu 10 – 20 tis.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Pokud myslíš řadu Š 1000 MB, tak na konci 80. let už byly prakticky neprodejné. protože už mezitím přišly nové řady Š 100 a Š 120. Pokud byly ve velmi dobrém stavu a bez koroze (což byl skoro zázrak) daly se ještě prodat asi tak za 10 000.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
annas

Unikátní přehled: Kolik stála auta před rokem 1989

„Dohledat ceny aut před rokem 1989 není jednoduché. Nejlepším zdrojem informací jsou pamětníci a dobové časopisy. K ceníkové částce ještě musíte připočítat pět až deset tisíc do kapsy vedoucího v Mototechně, aby vám auto vůbec prodal “

Srovnání ceny škodovek v r. 1985, 12/1987 a 1989.

Zdroj: https://auto.id­nes.cz/unikat­ni-prehled-kolik-stala-auta-pred-rokem-1989-fr2-/auto_ojetiny­.aspx?c=A091117­_170114_auto_o­jetiny_fdv

1985
https://www.sko­dateam.cz/Cenik_vo­zu_Mototechna_1985

Pokud myslíte obecně legendární škodovku jako „emébčko“, to se začalo vyrábět v r. 196.4, Během 5 let byl OA modernizován a objevila se nová řada.

V 80. letech se už MB v Mototechna neprodávalo.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Embéčko se říkalo vozům Škoda 1000 MB. Po nich následovala řada Š100 a Š 110. V roce 1973 jsem kupoval nové Š 100 standart! za 55 000 Kčs, Již bez pořadníku. Zažádáno jsem měl i s vinkulací vkladu. Než na mě došla řada, pořadníky byly zrušeny. V roce 1976 jsem ho prodal za 30 000 Kčs a koupil nové Š 100 za 45 000 Kčs. Tato řada Škodovek končila a začínala se vyrábět řada Š 105 a Š 120 proto ta „nižší“! cena.

Než se zrušily pořadníky byly prodávány vozy i mimo pořadník. Byly ale podstatně dražší než na pořadník (poukaz). Vím, že Fiat 850 byl za 65 000 Kčs a Škoda Felicie na volno za 44 000! Volha M21 stála na volno 55 000 Kčs.

V roce 1960 byl Warburg 900 na poukaz za 23 000 Kčs a Fiat 500 za cca 20 000 Kč. Spartak za 26 000 Kčs, později Oktavie něco přes 30 000 Kčs.

Motocykl Jawa 250 byl za 10 500 Kčs a Pionýr za cca 2500 Kčs. V roce 1963 jsem kupoval ČZ 125 za 6 700 Kčs.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Hlada

Poznámka o nutném úplatku vedoucímu Mototechny je novinářský blábol.
Do roku 1970 se auta prodávala na pořadník a ten nemohl nikdo ovlivnit. Koncem 60. let se zvýšily ceny a pořadník byl zrušen. Od té doby byl východních aut dostatek, jen některé typy byly na objednávku. Západní auta byla na objednávku přes Tuzex.

před 1990 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek