Avatar uživatele
TheFailManCz

Jaké jsou rozdíly mezi proudovými motory v civilních letadlech a stíhacích letounech.?

Rád bych věděl v čem se liší motory ve stíhačkách nebo takové jaké měl např. Conocorde od těch, co můžeme pozorovat u velkých civilních letadel typu Boeing, Airbus. Děkuji za Vaše odpovědi.

Zajímavá 0 před 1482 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
cochee

Liší se obtokovým poměrem a také tím, že vojenské aplikace (plus Concorde a Tu-144) jsou vybaveny přídavným spalováním (afterburner).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

K tomu co napsal cochee bych dodal – zásadní je ekonomie provozu. Pořizovací náklady, servisní náklady, spotřeba paliva atd., to víš, armáda nemusí vykazovat zisky. ;) :D

Pokud ti jde o konkrétní technické specifikace, tak motory stíhaček mají např. mnohem větší výkon/kg hmotnosti či kratší interval resursů.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Mám za to, že ty klasické stíhačky snad vůbec nemají dvouproudové motory (můžu se mýlit)… Dopravní letadla mívají dvouproudé motory. V elektrotechnice bych řekl že jsou pro lepší impedanční přizpůsobení 😉 část z až příliš velké rychlosti spalin se zužitkuje na roztočení turbíny, která pak funguje (zjednodušeně) pro velkou část vzduchu vstupujícího do motoru jako vrtule… Jen část vzduchu prochází spalovací komorou, velká část jde okolo urychlená tou první vrtulí (ok, dmychadlem).

Důsledek: menší maximální rychlost, ale lepší využití energie paliva v té rychlosti jakou letadla obvykle létají.

Tak podle wiki i ty vojenské bývají v současnosti dvouproudé, takže jak píší kolegové… Poměr určitě jiný, měl by se ten obtok uplatňovat méně než u dopravních letadel.

Upravil/a: Dochy

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava