Odpověděl/a – 6.duben 11:38
Mám za to, že ty klasické stíhačky snad vůbec nemají dvouproudové
motory (můžu se mýlit)… Dopravní letadla mívají dvouproudé motory.
V elektrotechnice bych řekl že jsou pro lepší impedanční přizpůsobení
😉 část z až příliš velké rychlosti spalin se zužitkuje na
roztočení turbíny, která pak funguje (zjednodušeně) pro velkou část
vzduchu vstupujícího do motoru jako vrtule… Jen část vzduchu prochází
spalovací komorou, velká část jde okolo urychlená tou první vrtulí (ok,
dmychadlem).
Důsledek: menší maximální rychlost, ale lepší využití energie paliva
v té rychlosti jakou letadla obvykle létají.
Odpověděl/a – 6.duben 13:03
Mám za to, že ty klasické stíhačky snad vůbec nemají dvouproudové motory (můžu se mýlit)… Dopravní letadla mívají dvouproudé motory. V elektrotechnice bych řekl že jsou pro lepší impedanční přizpůsobení 😉 část z až příliš velké rychlosti spalin se zužitkuje na roztočení turbíny, která pak funguje (zjednodušeně) pro velkou část vzduchu vstupujícího do motoru jako vrtule… Jen část vzduchu prochází spalovací komorou, velká část jde okolo urychlená tou první vrtulí (ok, dmychadlem).
Tak podle wiki i ty vojenské bývají v současnosti dvouproudé, takže jak píší kolegové… Poměr určitě jiný, měl by se ten obtok uplatňovat méně než u dopravních letadel.