Avatar uživatele
RyuzakiKate

Jak zakonzervovat artefakty ze zvířecí pitvy?

Ve škole máme tento semestr pitevní praktika a mě by zajímalo, pokud si například ponechám zuby, zobák, drápy a podobně, jak je ošetřit, aby vypadaly dobře? Naložit na nějaký čas do lihu? Zatím tu mám zuby, které se suší, ale hrozně smrdí rybinou :)

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1514 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Já se domnívám, že zuby a rohovinové tkáně stačí jen očistit běžnými prostředky a konzervaci nepotřebují. Jsem ale laik. Zde jsou přes 100 let staré rady za 1 korunu: http://doczz.cz/doc/2832­24/vycp%C3%A1v%C3%­A1n%C3%AD-savc%C5%AF--bed%C5%99ich-moravec

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Vati jednou přinesl domů srnčí hlavu na trofej, co šlo ořezal, pak ji vyvařil a odstanil zbytek háčkem na háčkování (mutti měla radost!), především mozek. Nakonec lebku louhoval ve 30% peroxidu vodíku (za účelem vybělení a „vyžrání“ nepatrných organických zbytků). Následně to zanesl k truhláři a ten lebku vhodně seřízl a zasadil do dřeva, aby se to mohlo pověsit na zeď. :)

Pamatuji si to dodnes, bylo z toho smradu jak v hradu a peklo, co mutti následně rozpoutala si vati za klobouk dlouho nedal. Byla to první a poslední trofej, kterou zkoušel kutit doma. :)

Já bych ty zuby v rámci hygieny a bělení také prsknul do peroxidu a následně to přestříkal jemnou vrstvou polomatného transparentního laku. (kdyby na to někdo sahal apod.) ;) :)

Upravil/a: aliendrone

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Něco se konzervuje, něco se preparuje. Jistě způsoby nakládání s tkáněmi probíráte. Pokud máte pitevní praktika, měla by tomu předcházet trocha teorie. Jinak k jednotlivým postupům a metodám toho je jistě na netu spousta.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
RyuzakiKate