Avatar uživatele
Kepler

Jak se parní lokomotivy zbavovaly popela, pokud nebyly zrovna v depu?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, ivzez před 1339 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Ptala jsem se jednoho strojvedoucího, (souseda), který v minulost jezdil s parní lokomotivou. Jezdil např. na trati Frýdek-Místek, – Valašské Meziříčí, Ostrava -Český Těšínn.
Vždy se popel vysypával v depu. Kdo by ho z kolejí uklízel? Navíc možnost požáru nejen z jisker lokomotivy, ale i ze žhavého popela z kolejí.
V lokomotivě byly velké objemy vody, zásoba uhlí a místo na popel.

Upravil/a: annas

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

V parních lokomotivách se spalovalo převážně velmi kvalitní černé uhlí, popela tedy bylo velmi málo a stačilo vysypávat v depu. Občas se na kolejích sice objevilo nevelké množství popela, hlavně v okolí nádraží, kde vlaky dlouho stály a obsluha vymetla prostor lokomotivy před topeništěm.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Standardně snad jen v depu, pokud vím byla na to v kolejišti jímka. Ale jestli si dobře pamatuju, někde jsem zahlédl něco o nějakém průšvihu… Snad v případě nehody bylo nařízeno vysypat topeniště z lokomotivy. Při jedné nehodě parní lokomotivy a diesel motoráku žhavé uhlí zapálilo naftu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hufnágl

Přece do kolejště. Jako malý kluk jsem vybíral neshořelé uhlí, ale to si nemůžeš pamatovat.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

Hufnágl: pamatuju doby, kdy ještě téměř neexistovala elektrická trakce. Mezi kolejemi jsem nikdy žádný popel neviděl.

před 1339 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek