Místo 60 kč platíme 78,03Kč za kubík.Čím vyšší mám vlastní spotřebu, tím více kubíků za tuto vyšší cenu platím z rozdílu na patě domu.Za celý dům je rozdíl cca 98 kub.Jak postupovat, když se zjistí vada na vodoměru?(městský dům)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4685 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Vlastník cenu měnit nemůže, mění ji vodárny, ale vlastník je povinen
vám každoroční vyúčtování služeb doložit do konce června
následujícího roku. Zažádejte o podružné vodoměry ke každé bytové
jednotce.
O reklamaci vodoměru (nebo netěsnosti přípojky z uličního řadu) žádá
ten, kdo na dodavatelské smlouvě. Bývá to zdlouhavé a sysifofské, běžně
rok a déle.
Teoreticky máte právo rozporovat placení ztrát či přeplatků zaviněných
porušením povinností vlastníka či dodavatele, ale to je také nelehké. Jak
říkával náš podnikový právník, „Zákon zvítězil, ale spravedlnost
zaplakala“.
0 Nominace Nahlásit |
Vodoměry jsou na patě domu – fakturační a pak v jednotlivých
bytech – dle nich se celková fakturace dělí.
Obojí ale musí být pravidelně (tuším, že 1× za 2 roky) vymontovány a
ocejchovány.
Nejsou-li vodoměry cejchovány, nebo máte-li podezření, že měří
špatně, můžete požádat o nové cejchování. Vyúčtování můžete
u majitele reklamovat.
S tou dvojí cenou – napadá mě jedině to, že vodárna vyfakturuje nějakou částku za kubík a majitel do ceny za vodu započítá ještě právě ta cejchování a další náklady, které s distribucí st.vody v domě má. Můžete chtít vidět vyúčtování a rozúčtování.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek