Avatar uživatele
Registrovaný

Jak mohu reklamovat vyúčtování elektřiny z Německo po 3 letech ?

Dobrý den, bydlel jsem v Německu a přistěhoval v roce 2014. teď mi přišla složenka od německého dodavatele elektřiny, že dle elektroměru je zde nezaplacená částka 951 Eur, kdy přepočítali vyúčtování z roku 2012, 2013 a 2014 kdy byl elektroměr odečítán mnou. Po odstěhování vše řádně zaplaceno a ukončena smlouva. Teď mi napsali, že po připojení tohoto elektroměru je zde dluh 951 Eur. Že teď je zde vyšší spotřeba na tomto elektroměru, ale já jsem vše řádně zaplatil a ukončil a nechápu z jakého důvodu mě teď dávají za vinu, že jsem špatně odečetl elektroměr a že mi tímto vznikl dluh. I po tolika letech. Jak mohu postupovat ? A jaká je promlčecí doba v Německu ? Či nějaký úřad na ochranu spotřebitele ? Děkuji.

Uz jsem to telefonicky prodiskutovat s tou společností, která je yellou strom a řekli mi. Ze ten elektromer byl nekolik let pouze odhadován ( samo odecitan a nehlasovali spotřeby ). Kdy i pro ukončení vychazeli z hodnoty kterou jsem uvedl. Teď po 3 letech se tam někdo z novu prihlásil a spotřeba je teď jiná než jsem uvedl pro ukončení a oni se dožadují po me to zaplatit. Vůbec je nezajímá ukončení smlouvy a ze již jsou to 3 roky a po celou dobu nic. Hrozí penalema atd. Tak nevím.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

Těžko říct jak vypadá právo v tomto směru v Německu. To vám tady asi přesně nikdo neodpoví, ale předpokládám, že tomu bude podobně jako u nás. Z otázky mi vyplývá, že se nejedná o vyúčtování, ale o jakési doúčtování zjištěného rozdílu. Předpokládám, že by se pravděpodobně jednalo o záležitost soukromého práva, kdy každá strana musí prokázat, že ta její pravda je ta správná. Bylo by tedy dobré prokázat, že když jste tam končil, tak byl stav měřidla byl skutečně takový jako jste uvedl a odpovídal tak tomu co jste také zaplatil. Pak je další otázkou jaké byly povinnosti dodavatele dle smlouvy případně možná i nějakých jejich předpisů. Zda jako při ukončení odběru neměli povinnost ověřit skutečný stav měřidla. Další otázkou je zda se nemohl někdo napojit na odběrné místo a odebírat.... a pak samozřejmě nesedí Vámi nahlášený stav a stav při zahájení odběru novým odběratelem (to by bylo pro policii). Bylo by něco takového možné? Nevím jak to funguje tam, ale u nás, pokud by se nepřihlásil do týdne nový odběratel, tak by byl elektroměr demontován a odběr ukončen. Píšete smlouva byla ukončena… a co je uvedeno v tom ukončení? Je tam stav elektroměru, který ukončením smlouvy potvrdila druhá strana…. Promlčení by u nás přicházelo do úvahy po třech letech. Pokud by smlouva nehovořila o jiné lhůtě (strany se mohou dohodnout, že bude lhůta třeba 10 let). Prostě má to moc proměnných a navíc to není u nás
Nevím, předpokládám, že německy umíte tak bych zkusil poguglit spíše tam. Až něco zjistíte tak to tady napište jak to tam chodí….

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

V německých zákonech se neorientuji tak jako v našich.
Odhaduji ale, že i tam bude obecná tříletá promlčecí doba.

Odběr elektřiny se bude pravděpodobně řídit tamním občanským
zákoníkem a energetickým zákonem, pro ochranu spotřebitelů bude
v Německu pravděpodobně také samostatný zákon.

_____

Čím přesně dodavatel argumentuje → proč spotřebu přepočítal?
Každý používá jiné spotřebiče, každý doma tráví jinak dlouhou dobu.
Nový nájemce si možná přitápí přímotopem, …
[Současná vyšší spotřeba podle mne není argument.]

____

U nás je nutné alespoň jednou ročně elektroměr skutečně odečíst,
samoodečty je možné hlásit v mezidobí.
Případně při stěhování → při převodu elektřiny na nového nájemce či
majitele. V tom případě se do odhlášení a přihlášení uvádí koncový (pro
nového majitele počáteční) stav podepsaný oběma stranami.

Máte ještě odečty z let 2012 až 2014? Potvrdil někdo ty odečty?
Jak jste smlouvu ukončil? Předal jste elektroměr písemně a nechal
jste si potvrdit koncový stav?

Jestli po Vás elektroměr někdo přebíral,
mohl byste se pokusit zjistit jeho počáteční stav.

Většina věcí se bude řešit obdobně jako u nás, jenom
bude potřeba doplnit tamní zákony, paragrafy, předpisy …

Stejně jako u nás byste měl reklamaci řešit písemně
a k reklamaci doložit, co doložit můžete.

Já bych např. dokládala ověřené kopie odečtů a plateb,
originály bych si ponechala pro případný soud.

_____

Nebyl by odkaz na Vašeho dodavatele elektřiny?
Podívala bych se na jeho AGB.

__________

Reaguji na doplnění:

Yello Strom?
https://www.yello.de/

AGB:
https://www.yello.de/…
(Ke stažení: https://yellostrom.blob.core.w indows.net/… )

Všimněte si bodu 10 → Yello Strom by měl
jednou ročně provést nebo zařídit odečet.

A z dřívějších bodů vyplývá, že smlouvu je nutné
ukončit (máte ještě písemnou výpověď?) písemně.

____

Nejednejte s nimi telefonicky, řešte to pouze písemně, abyste měl
„něco v ruce“.

Napište jim, kdy přesně jste odběr ukončil, přiložte kopii písemné
výpovědi smlouvy a stav elektroměru k datu ukončení. Napište jim, že
za odběr v době po ukončení smluvního vztahu datu neodpovídáte.
(Můžete uvést, že jste se odstěhoval.)
Já bych jim napsala i to, že „úpravu“ konečného stavu tři roky
po skončení smlouvy považuji za nekorektní jednání.


Poznámka:
Pokud bude ještě potřeba něco doplnit nebo upřesnit, bylo by dobré pokračovat zde dole v diskuzi, aby byly všechny informace pohromadě. (V případě nové otázky by bylo nutné hledat, což by zbytečně zdržovalo.)


Avatar uživatele
Registrovaný

Dobrý den, na Vaši otázku sice odpovědět neumím, ale rádi bychom Vám (Yello Energy) s řešením zkusili pomoct. Se společností Yello v Německu spolupracujeme. Zkuste nám poslat vyúčtování a smlouvu na yello@yello.cz - zkusíme situaci prověřit.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 2042
Zlatý standa 1251
Zlatý ivzez 825
Zlatý mosoj 671
Zlatý gecco 534
Zlatý led 513
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 423
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.