Avatar uživatele
aliendrone

Jak KONKRÉTNĚ provozují elektromobily ti, kteří doporučují k fotovoltaice pořídit elektromobil?

Jasné je, že odprodej energie se moc nevyplatí, tudíž je výhodnější aktuální přebytek výkonu podle ekobreptalů "uložit do elektromobilu". Nechci řešit "výhodnost fotovocasiky" (prozatím vhodnější termín podle mne), zajímá mne ideální situace, kdy solární elektrárna poskytuje přebytek výkonu nad spotřebou.

Nwm jak fungují oni, ale já většinu dne (kdy je ideální situace pro dobíjení vhodná) autem JEZDÍM všude možně, tudíž připojení k domácí fotovocasice a dobíjení elektroauta NEHROZÍ. A když konečně "padla", světelné podmínky nestojí za nic, o noci, kdy se nenabije ani Wattminuta nemluvě. JAK to tedy s tou "praktickou výhodností" myslí? :o

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, Kepler, Ametyst před 173 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Kámen úrazu je v tom, že skladovat elektřinu vyrobenou přes den není jen tak. Vyžadovalo by to nemalé další investice, které by se takto nikdy nezaplatily. Takže řešení podle JK není řešení. Tím je jedině to, že přes den budeme dodávat proud do sítě a takto ji využijeme jako jakousi power banku. V noci si pak e-auto dobijeme za levnější tarif.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Midoc

El. energii z fotovoltaických elektráren je možné ukladat. Potom v noci dobíjet elektromobily. Vyráběly se i české nákladní elektromobily. Snad ještě budou.
https://zpravy.aktualne.cz/…

Upravil/a: Midoc

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Není přeci si tak těžké domyslet, že se to auto nabije přes noc ze zásob vytvořených přes den.

Pěkně to má vymyšlené Tesla - ta chce prodávat (možná už prodává?) střešní krytinu, tašky, které jsou ve skutečnosti solárními panely. Na domě to tudíž není poznat. Auto se poté nabije přes noc v garáži. Vedle toho jsem četl, že nové nabíječky nabijí auto do 5 minut.

Co se týče fotovoltaiky. Oblast posetá fotovoltaikou o rozloze 1 fotbalového hřiště by dokázala dodat dostatek energie pro celou ŠKODA Auto (ano, to je ta společnost, na které stojí česká ekonomika). Bohužel ŠKODA zatím využívá fotovoltaiku pouze pro 25 % svých energetických potřeb.

Solární energie prokazatelně dokáže pokrýt 100 % energetických nároků moderního světa. Není tudíž nutné mít jaderné nebo uhelné elektrárny a ničit životní prostředí. Fotovoltaika také vyjde ekonomicky lépe. Důvodem, proč se dnes nestaví jen fotovoltaika, jsou finanční zájmy určitých osob.
Některé chytré země, kterým není jedno životní prostředí ani ekonomický zisk, již dnes přecházejí na fotovoltaiku. Například Maroko je díky fotovoltaice energeticky soběstačné, a v budoucnu se má stát hlavním dodavatelem energie pro Evropu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Takové nastavení má samozřejmě smysl jen pokud
1) auto se nabíjí z té FV v práci
2) auto stojí doma v garáži a jezdí se sním o víkendech
3) naopak stačí ho dobít až o víkendu

Pokud vím, tak dnes frčí propojení FV s bateriemi, někteří dokonce tvrdí, že SWB je řešením i velké energetiky ...

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Midoc>>> Jo, to je mi jasné. Jenže mi jasná není ta VÝHODNOST spolu s elektromobilem. Jak píše Kepler > ona i přiblblá 10kWh baterie něco stojí a má nějakou životnost, víš? O tom, že bych měl kapacitu k nabití jen středního auta s baterií 5OkWh... LOL! (spolu s běžným provozem domu přinejmenším 60kWh kapacita) :(

Dotaci dostaneš jen do 10kWp (stejně tvoří jen cca osminu ceny) výkonu, což je jako když plivne a přinejmenším polovinu roku jsi závislý na síti. Pokud bys šel výš, máš smůlu - v tu ránu ti z toho udělají "podnikání" se vším všudy (tedy platíš daně z elektřiny, ze zisku, DPH...) :(

Avatar uživatele
aliendrone

JežíšKristus>>> Tak teď nwm, co si mám myslet.
1) Jdi se najíst, nejspíš už hlady šilháš a moc ti to nemyslí.
2) Prodáváš fotovocasiky nebo jsi nějakým jiným způsobem ekogreenšmejský dotační participant? To jsou jediná vysvětlení, která mne v souvislosti s tvými pohádkami napadají.

Hele, nabití i střední baterie (5OkWh) za 5minut (třeba Tesla má 100kWh baterku!) > ROFL ROFL ROFL! Ani nemusím počítat ty TISÍCE ampérů a představovat si jako prst silné dráty v kabelech. Neznám trafačku NN, která by tohle utáhla (spolu s ostatním výkonem). Máš ponětí KOLIK stojí jen samotný hlavní jistič u baráku (instalační poplatek + roční paušál) na blbejch 3x25A, pokud bys čerpal elektřinu ze sítě? A spočítat jaký asi tak výkon by musela mít fotovocasická elektrárna, která by dodala dodala proud pro takové "běžné pětiminutové domácí nabití" nechám na tobě. Pak si to můžeš rovnou přepočítat na plochu solárních panelů. ;) :D :D

BTW - hlavně při tom nezapomeň, že tahle diskuze NENÍ z přednášky ekogreenšmejdů (potlesk div že ne povinný, dotace zajištěny), ale o REÁLNÉM PROVOZOVÁNÍ fotovocasiky. Doporučuji si o tom nejprve něco zjistit, než budeš plantat hlouposti o "fotbalovém hřišti plně pokrývajícím spotřebu energie Škodovky". Vážně to nemáš z nabídkového prospektu nebo tak něco? ;) :D :D

Avatar uživatele
JežíšKristus

Aliendrone - pěkné, že žvaníte, ale mé argumenty jste nevyvrátil. Nabíjení elektromobilu za 5 minut je možné, použijte Google nebo se jeďte podívat do Gigafactory Berlin. Mimochodem, je vtipné, že dnes existuje tisíce uživatelů elektroaut, kteří nabíjejí svá auta ze solárních panelů, a ještě jim zbyde na energii pro dům. Ekonomicky to je pro ně velmi výhodné. A poté tu jste Vy, který se snaží ostatní přesvědčit, že to nikdy nemůže fungovat :-D

Avatar uživatele
aliendrone

JežíšKristus>>> Tak jistěže JE možné nabíjet e-auto 5min, to už jsme uměli od samého začátku. Dokonce i 5s a i po kratší dobu lze nabíjet. ;) :)
Chce se to naučit nejen číst, ale přečtené i POCHOPIT. To "5min nabíjení" ani ZDALEKA není o plném nabití, ale nabití na 100km, to zaprvé, zadruhé i TAK to obnáší VELMI SPECIÁLNÍ nabíjecí zdroj (350kW!!) - hodně štěstí při jeho hledání. :D :D :D O tom, že by něco takového zmákla domácí FVE, herdek, to se mám uchechtat xmrti? ;) :D :D

Ano JE VTIPNÉ se dovolávat "tisíců uživatelů FVE, kteří VÝHODNĚ dobíjejí elektromobily". Možná někde ve světě (jiné světelné podmínky, mnohem VYŠŠÍ dotace apod.), ale to se mne netýká, jde mi o situaci v Česku. A u nás je to "výhodné" JEN a POUZE pro participanty, tedy dodavatele/zhotovitele FVE, popřípadě pro státem dotované neziskovky, jejichž smyslem je propagace solárů apod. sortu lidí. To není žádná novinka, pro ne to bylo "výhodné" už před 10, 20 lety - nic nového pod Sluncem. :D :D :D Co takhle přestat naivně věřit kecům, vzít do ruky kalkulačku a SÁM SPOČÍTAT náklady/zisky/návratnost? Netřeba počítat REÁLNÉ nefinanční opruzy, jako "už druhý den je zataženo/prší" takže:

1) auto NEMÁM nabité, nikam nejedu
2) nebudeme se koupat ani dnes, nemáme teplou vodu
3) nepustíme ani myčku a ani prát nebudem
4) ty ses zbláznila - chceš žehlit?
5) atd. atd.... :D :D :D

Díky, tohle bez ohledu na finanční stránku NENÍ pro mě, ale pokud je někdo zavilý masochista - proč ne? ;) :D :D

Prostě spočítat jen KOLIK stojí SE VŠÍM VŠUDY FVE (pouze s ohlašovací povinností bez dalších opruzů a s NÁROKEM na dotaci) Jsem MOOOOC zvědav, k jakým číslům se dospěje, hlavně u té "výhodnosti" - návratnosti. Ono to není jen o "dobíjím ze Slunce zdarma". MOOOC se těším na ten rozbor "o výhodnosti", já ho pak upravím směrem k REALITĚ! Jen samotná 60kWh baterie (aby v noci bylo Z ČEHO auto dobíjet, za předpokladu, že se přes den nabije, což POLOVINU ROKU nehrozí) přijde na půl mega;) :D :D

Chce to dospět k poznání, že propaganda a reklama je jedna věc, REALITA je něco jiného. ;)

A teď z5 k tomu jídlu - pokud URYCHLENĚ nepojíš, vidím to na zdravotní komplikace. Halucinace, že někde tvrdím cituji: " ...Vy, který se snaží ostatní přesvědčit, že to nikdy nemůže fungovat" je více než dostatečně symptomatická. ;) :D :D

Avatar uživatele
aliendrone

Pepa25>>> NN, špatně to chápeš, jde mi o DOMÁCÍ (VLASTNÍ) solární elektřinu. Ta je jaksi do práce nepřenosná a i kdyby, tak pokud s autem JEZDÍM, tak i v práci by mi byla celkem k ničemu. Auto NEBUDE v garáži (slouží k ježdění, ne ke skladování, i když znám spoustu lidí, kteří ho tak užívají) a že by na CELÝ practýden stačilo nabití "přes víkend" se mi nechce MOC věřit. (a to i za iderálních světelných podmínek a situace, kdy najedu denně jen 100km) ;) :)

Avatar uživatele
aliendrone

Kepler>>> Našel jsem to o čem mluvíš ("ukládání do sítě"). Jestli jsem to dobře pochopil, tak princip je v tom, že já jim elektřinu (když mám výrobní přebytky) DARUJI a oni mi ji později PRODAJÍ (ovšem o něco laciněji, než je běžná sazba). :o :( Je to tak?

Pokud tedy vyjdu z praxe běžného odkupu (kdy z domácích fotovocasik vykupují za směšné ceny, pokud máš jen jednofázový měnič OBZVLÁŠTĚ), tak to bude spíš bída s nouzí. S ohledem na cenu, spolehlivost a další pofidérní vlastnosti elektroaut + celkovou problematičnost fotovocasiky (finanční nevýhodnost) se vyplatí prozatím počkat, i když situace je mnohem lepší, než třeba před 10 lety. Souhlas? Tywoe, toho se NEDOŽIJU! ;) :D

Avatar uživatele
Ametyst

Vždycky mě pobaví fanatická vyjádření ke starosti o životní prostředí. V kontrastu s tím vidíme na rozdíl od minulosti, že se i základní potraviny dovážejí dieselkamiony po silnici stovky a tisíce km. Tohle zeleným globalistům neva.

Avatar uživatele
Midoc

Zboží se nemusí vozit jen dieselovými kamiony na naftu.
Jako palivo se může použít bioplyn.
https://www.czba.cz/…

Avatar uživatele
Ametyst

Midoc: Pravda. Ale nafta se natankuje mnohem snadněji při těch cestách přes Evropu. Ono je už dost špatné, že ty základní potraviny nejsou místní a musí se dovážet.

Avatar uživatele
Midoc

Naftu je určitě jednoduší někde natankovat. Natankovat někde na cestách bio CNG bude asi problém. Nemusí být bioCNG, stačí natankovat zemní plyn CNG.
Mohlo by se také jezdit na biopaliva paliva 2. generace. Nebude potřeba žádná přestavba může se tankovat obojí.
https://www.auto.cz/…

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava