Avatar uživatele
JsemVPasti

Jak být učitel, když studuju historii na fildě? Je reálné učit s aprobací jen na dějepis, třeba na víc školách?

Dobrý den, chtěl bych se ohledně něčeho poradit. Nejdřív zde popíši svůj příběh a pak napíšu tři teoreticky možné možnosti, jak se stát učitelem, a pokud o tom něco víte, tak mi prosím napište, jak jsou ty tři teoretické možnosti možné prakticky. Předem děkuji za vaše rady.

Vždy jsem toužil být učitel, je to jediné povolání, které si dovedu představit, že mě baví. Mám dobrou paměť a jsem schopen si zapamatovat hodně informací a pak je předávat dál. Tak jsem šel na pedagogickou fakultu na aprobaci dějepis + zeměpis. Z obou dvou předmětů jsem od dětství měl značné znalosti. Na pajdě se nejdřív vše zdálo v pohodě, z několika testů z dějepisu jsem měl vůbec nejvíc bodů ze všech 120 studentů, obecně jsem byl znám jako jeden z nejlepších studentů. Ze zeměpisu to bylo o trochu horší, ale za cenu intenzivního učení (odpuštění si celých Vánoc, přerušení kontaktu s přáteli a rodinou, opravdu jsem se přestal vídat s lidmi, začal jsem se zcela izolovat od společnosti, nedělal jsem nic jiného, než že jsem se učil, i Štědrý den jsem celý strávil v zápiscích, všichni mi říkali, že jsem se zbláznil, ztratil jsem v podstatě všechny sociální vazby) jsem to zvládl také na jedničku. Budoucnost se zdála růžová, že celý život budu spokojeně učit.

Ale pak přišla ta apokalypsa. V druhém semestru byl jako předmět GIS. Nikdy jsem neuměl žádné složitější věci na počítači, jen základní běžné programy. Již asi třetí hodinu GISu jsem se zcela ztratil a ke konci jsem na hodinách nezvládl ani první krok. Doma mi trvalo více než půlku semestru ten program vůbec nainstalovat, ač jsem se o to pravidelně snažil. Zvládnout pětihodinovou zkoušku z GISu bylo povinné pro vystudování na pajdě. Bohužel jsem si tu apokalypsu uvědomil 11 dní po té, co se uzavřely přihlášky na pajdě. Chtěl jsme jít studovat aprobaci dějepis + český jazyk, abych mohl být učitel. Ovšem již bylo 11 dní po uzávěrce, tak jsem zoufalý dal přihlášku na dějepis na filozofické fakultě, kde bez jakýchkoli problémů studuji na maximální počet bodů. Teď jsem v prváku.

Ovšem stále toužím po tom být učitel. Z fildy není moc uplatnění. Ale jak se teď mohu stát učitelem? Vím, že jsou teoreticky/legálně možné tři možnost, ovšem právě zde bych se rád poradil o tom, jak jsou možné prakticky:

  1. Po pěti letech studia historie na fildě si udělat pedagogické minimum, což by neměl být problém. Ovšem měl bych aprobaci jen na dějepis, který se učí na druhém stupni (většinou 12 či jen 8 tříd) dvě hodiny týdně. Je jasné, že bych s tím neposkládal rozvrh. Ovšem šlo by učit na částečný úvazek na dvou či více školách. Ovšem dostal bych z toho zdravotní a důchodové pojištění? Je prakticky možné, že by mě na dvou či tří školách (jedno z největších českých měst) zaměstnali na částečný úvazek? Znáte někoho, kdo takto celý život pracoval? Znáte někoho, kdo učí, ač má aprobaci jen na jeden předmět?
  2. Po třech letech bakalářského studia na fildě se přihlásit na magisterské studium na pajdu na aprobaci čeština + dějepis. Ale musel bych splnit přijímačky z češtiny, kterou jsem vysokoškolsky nikdy nestudoval. Šlo by právě o učivo z bakalářského studia na pajdě. Ale jak bych mohl sehnat výpisky? Samozřejmě bych se mohl zeptat spolužáků z roku na pajdě, kteří studují češtinu, ovšem vzhledem k tomu, že tam jsou přijímací zkoušky, jsem pro ně vlastně konkurence. Je reálné, že by mi poskytovali výpisky, případně bych někomu za to třeba zaplatil 3 tisíce? Znáte někoho, kdo se dostal na magisterské studium na pajdě, ač neměl vystudovaný jeden z předmětů, z nichž dělal přijímačky?
  3. Teď se rychle přihlásit na češtinu a dějepis na pajdu. Ovšem pátý rok by již nebyl proplacený a musel bych si platit zdravotní pojištění. Navíc mám trochu strach, zda bych češtinu zvládl, že kdyby ne, tak bych vůbec neměl vysokou školu, zatímco na fildě historii nepochybně vystudovat zvládnu.

Zajímavá 0 před 389 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Zde ti na tak složitý dotaz jistě odpoví přesně. Ale bez počítače se dnes ani učitel neobejde. https://www.msmt­.cz/ministerstvo/kon­takty

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
JsemVPasti

Elkon: Děkuji, ale tam odpověď nenajdu. Já vím, jak to je teoreticky, z hlediska práva, ale právě chci zjistit, jak to je v praxi, v reálném životě. A s počítačem umím základní věci, jen ne ty složité věci, jako je gis.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce