Avatar uživatele
Kodiaky

Hrozi mi 3 z matematiky, jsem v 8. tride a je konec skolniho roku. Je to se mnou spatne?

Prumer z matematiky mam 3. Je skoro konec skolniho roku a jsem v 8. tride. Z ostatnich predmetu mam 2 a 1, ale v tom testu co jsem posledne psal z matematiky, jsem udelal stupidni chybu a tim padem vysledky byly spatne. Muze mi tato 3 hodne zhorsit budoucnost a nebo jen prehanim. Dost me zajimaji zvirata a priroda… nevim co dal dodat.

Zajímavá 0 před 1068 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Malvína

A co se nechat přezkoušet? Učitel ti může vyjít vstříc, tobě se zlepší průměr, to jde, ne? Vše je o domluvě, nevěš hlavu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Máte ještě rok čas. Věnujte pozornost matematice, když. třídě víte o své chybě.
Je rozdíl, zda chcete jít na gymnázium, nebo na střední školu.

Je pravda, že možná vaše „dobrá“ je ovlivněna distanční výukou. Nenapsal jste, zda to je váš jediný neúspěch z MAT, co jste měl v 1. pololetí. Také záleží na tom, jakou váhu klade učitel této známce.

Není žádoucí, jak píše Malvína, nechat se přezkoušet, pokud vám v průběhu roku vychází známka 3. Jinak známka je hodnocením celoroční práce, nikoliv jedné zkoušky. V tomto případě jde o rozhodnutí učitele, tedy na tom, jak se mu jevíte.

Známka se počítá do průměru známek pro přijetí. Ale záleží na škole, na počtu přihlášených žáků a jejich úspěšnosti. Zatím to nikdo neví.

Jak se říká, máte to ve svých rukou. Lepší bude, když si v 9. třídě MAT vylepšíte. Nic není ztracené.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Za 3 je „dobře“ :D
Pro přijetí na gymnázium by se mohlo stát, že i při úspěšném přijímacím řízení,
bude více uchazečů s lepšími studijními výsledky. Budou mít možná přednost.
Pokud půjdete na „zemědělku“, ta trojka asi vůbec vadit nebude.
Špatné to s Tebou rozhodně není! :) Každý na matiku není, a někdy se prostě nezadaří. Znám 2 lidi, kteří válčili s M na gymnáziu, s trojkami a čtyřkami. Vystudovali Matematicko-fyzikální fakultu. Kdo chce, cestu k cíli si najde, i když někdy musí jít oklikou

Dcera mívala na gymplu z matiky průměr 2,3 nebo 2,4.a vždy dostala od matikářky trojku.
V posledním ročníku měla za 2 a za 1 (oři IVP). V prvním ročníku, 1. pololetí gymnázia měla z Biologie průměr 2,2 a také dostala trojku. Na konci a v dalších letech měla vždy za 1. Někteří učitelé na průměr nehledí, kladou důraz na důležitost testu/známky a jiné nezajímá ani to.

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Trojka z matiky není žádná tragédie. Pusť to z hlavy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
L.G.

Není, klídeček šéfe😉.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Nevíme jaké jsou Tvé plány. Některé plány by to ohrozilo, jiné ne.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Dochy

Annas: „Jinak známka je hodnocením celoroční práce, nikoliv jedné zkoušky“ -možná, ale já bych ji viděl spíše jako (a často je tak chápána) dosažený stupeň znalostí a porozumění v látce daného ročníku.
Jakožto člena přijímací komise mně nezajímá až tak jestli uchazeči šla či nešla matematika na začátku roku, ale jestli ji ovládá na dostatečné míře nyní (a tedy jestli má dostatečný základ pro další studium)
Stejně tak „hodnocení celoroční práce“ – mno jak to vlastně hodnotit? Někdo se může snažit o 106 a za 5, jinému stačí ty 2 hodiny týdně a zvládá všechno.

to „hodnocení celoroční práce“ by mi dávalo smysl u TV, VV, apod. Ale ne u předmětů kde je požadavek se naučit a pochopit nové znalosti…

před 1067 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Dochy,

mně to nemusíte vysvětlovat. Vy jste učil, že víte, jak to při hodnocení chodí? Vůbec nechápete systém klasifikace..

Známkuje se. Každá známka má jiný význam – ústní zkoušení běžné, opakování, „malý“ test, velká písemka, v češtině diktáty. .

I když je známka za 2. pololetí, dá s přihlédnout k 1. pololetí – třeba při nerozhodné známce vzhledem práci, zájmu atd. může učitel přidat nebo ubrat.

Mladík píše, že má trojku, ale co měl v 1. pololetí neuvádí.. Zhoršil se, nebo zlepšil? Z jeho textu vyplývá, že je mladíkovi jen jedna písmenka rozhodla o jeho klasifikaci.

Pokud má žák dost známek, nemusí ho učitel znova zkoušet. Je to nefér i vůči ostatním. Ale z nepřesných informací se těžko radí. Navíc jde o jeho pohled, ale nevím, jako to vidí učitel.

Kromě toho jste nepochopil, že u příjímací zkoušky se známky z 8. třídy uvádějí za obě pololetí, v 9. za 1. pololetí. Přidělují se body.

Letos se berou výsledky z 8. třídy. Jak to bude dál, těžko říct. a započítávají se započítávaly 50 procenty pro přijetí na SŠ.

https://www.spsmb­.cz/prijimaci-rizeni/prijimaci-rizeni-caste-dotazy-2/

před 1064 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek