Avatar uživatele
Jaroslavto

Co vše je nutné pro učitele odborného předmětu na střední umělecké škole?

Ahoj, studuji na střední umělecké škole, obor fotograf a miluji jak svojí práci, tak i školu, kterou studuji. Bavil jsem se s několika pedagogy, zda si myslí, že bych mohl učit fotografii, popřípadě věci s tím spojené. A byli pro! Bavíme se o dotaci 2–4 hodin týdně. Zaslechl jsem, že pro odborné umělecké obory není úplně tak potřeba pedagogické minimum, ale pouze potvrzení ředitele umělecké školy, že jsem „expert v oboru“. Jaká je ale skutečnost? Snažil jsem se tím prohledávat na internetu, ale k uměleckým oborům toho mnoho nebylo, tak si říkám, že třeba poradí někdo informovanější.

Zajímavá 0 před 1662 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

1. Je třeba mít určité vzdělání a pedagogickou kvalifikaci pro ty, kteří ji nemají.

„Pedagogické studium pro učitele uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, konzervatoři a střední odborné škole“

https://www.o­su.cz/celozivot­ni-vzdelavani/?id­kurz=166


2. Dále sei přečtěte, jako musí mít kvalifikaci učitel uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední škole a konzervatoři – kvalifikace od 1. ledna 2015

https://www.sko­laprofi.cz/sop­s/onb/33/ucitel-umeleckych-odbornych-predmetu-v-zakladni-umelecke-skole-stredni-skole-a-konzervatori-kvalifikace-od-1-ledna-2015-uniqueidmRRWSbk196FN­f8-jVUh4Eg8Fp49x­LJwTVifOA5ib-PwhjuXOl9EPvA/

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Zjavne ide o skrátený úväzok na „výučbu – prax“ kde nie je požadované pedagogické vzdelanie, ani pedagogického minima. V umeleckých školách sú výnimky z pedagogického vzdelania. Potrebujete mať odbornú kvalifikáciu a prax v odbore fotografia. Učiť môžte len na základe zmluvy so školou ako externý učiteľ praxe. asistent učiteľa.
Malá poznámka: