Avatar uživatele
Arne1

Co říkáte na experiment dojet elektromobilem do Chorvatska?

Musel jsem se smát, když na konci napsali na kolik tomu elektroautu vyjde kilometr – 1.10 Kč a to jen proto, že je na místě dotoval hotel.
https://zpravy­.aktualne.cz/e­konomika/auto/fo­to-cesta-elektromobilem/r~f01bc4­9cbb9f11ea842f0cc47ab­5f122/
Nevím kolik stojí elektřina pro auto v Norsku nebo Německu, pochybuji že by byla zadarmo. Tady bylo prakticky ukázáno, jak je skutečně „levný“ ten levný provoz elektroauta za miliony. Pokud se tvrdí, že je to drahé na pořízení a levné na provoz, tak nevěřím že se to v sumě může někdy vyplatit.

Upravil/a: Arne1

Zajímavá 0 před 1384 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
ElonMusk

Experiment? Co by se na tom mělo zkoušet? Zkus se zajet podívat do Německa, nebo nejlépe do Skandinávie. V Norsku jsem měl pocit, že tam nejezdí snad nic jiného než Tesly.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

  1. nejde o experiment, ale popis zkušeností z pohledu novináře
  2. cena na kilometr je dána matematicky: náklady/ počet km. Nic není zadarmo, ale provoz elektromobilů je téměř všude levnější než u benzínu nebo nafty.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jsemjá

Zkus to.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Co je na tom, viz Teslou do Francie https://www.y­outube.com/c/Tes­lacek/search?qu­ery=francie

Jinak k novinářské „kachně“ o cenách nabíjení elektromobilů se nejlépe vyjádřil https://www.y­outube.com/wat­ch?v=q0jHGx4H2Qw …

Novináři kteří si elektroauto půjčí jednou za život kvůli recenzi také obvykle netuší že spotřebu obrovským způsobem ovlivňujete stylem jízdy, a protože se při první jízdě v elektru celkem přirozeně baví, tak to obvykle honí rychlosti do maximálek kde to jenom jde, zbrkle akcelerují, často místo rekuperace používají brzdy (což je pro zkušené řidiče elektro aut velmi neobvyklé). I to je třeba vzít v úvahu a z těchto novinářských testů odečíst ten nováčkovský styl agresivnější nezkušené jízdy.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Levný je ten provoz jen když si to auto nabíjíš sám doma. Ovšem síť nabíjecích stanic, to už je něco jiného. Kdesi jsem četl, že u jedné z nich to vyšlo dráž, než kdyby jel na benzín. Když k tomu připočteme fakt, že akumulátory vydrží jen tak 8 let a nové stojí tolik, co polovina auta, nikdy se to vyplatit nemůže.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

Je zvláštní, že se novináři zaměřují na všemožné zkreslování nákladů za dobíjení ale zjevného faktu, že elektroauta jsou dnes neúměrně předražená a za cenu, za kterou se prodávají prostě nemohou být výhodná, to přehlíží … snad ta cena jednou spadne, ale dnes to výhodné už jen kvůli pořizovacím nákladům prostě není.

před 1383 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Pepa25

Jednoduchý propočet: spotřeba 20 kWh/100 km (zdroj: http://www.hy­brid.cz/tesla-vitezi-v-testu-dalnicni-spotreby-druhy-je-hyundai-kona) x cena 6 Kč/kWh u rychlonabíjení (zdroj: https://www.e­on.cz/drive#3) = 120 Kč /100 km, tedy 1,2 Kč. Dálniční provoz, bez jakýchkoliv slev či akcí …

před 1384 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

A s těmito náklady jezdím s plynovým autem taky. A stálo mne pár desítek tisíc.

před 1383 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek