Avatar uživatele
BELA81

Co může způsobit zavápnění?A jak může člověk poznat že je zavápněný?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3996 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
badisko

Odpoveď byla označena jako užitečná

Nadbytek vápníku není při běžném stravování častý. Může k němu ale dojít při nadměrném užívání některých farmaceutických preparátů obsahujících vápník i při předávkování se preparáty, které zvyšují hladinu vápníku v krvi. Z chorobných stavů může být zvýšená hladina vápníku v krevní plazmě při zvýšené činnosti příštítných tělísek, při snížené činnosti štítné žlázy, ale např. i při mnohonásobném myelomu ( tzv. hyperkalcinemický syndrom ) se projevuje mučivou žízní, nadměrným močením, nutkáním ke zvracení, únavou, vysokým krevním tlakem i psychickými poruchami.
vice ve zdroji…
Doplňuji:
nebo tady ..
Nadbytek vápníku není při běžném stravování častý. Může k němu ale dojít při nadměrném užívání některých farmaceutických preparátů obsahujících vápník. Při předávkování se mohou ojediněle objevit zažívací obtíže, jako je zácpa, zvracení, nechutenství, někdy bolesti hlavy, žízeň a výjimečně poruchy srdečního rytmu. Dlouhodobý zvýšený příjem vápníku může vést k tzv. zavápnění organismu (vápník se ukládá nejenom v kostech, ale i v jiných orgánech), které se projeví například vznikem ledvinových kamenů.
zdroj…http://­www.zelenahvez­da.cz/pacientska-sekce/p-ortopedicke-problemy/vapnik-a-jeho-vyznam-pro-lidsky-organismus je toho plnej Web :D

Zdroj: http://www.alo­einfo.cz/vyznam-vapniku.php

Upravil/a: badisko

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek