Avatar uživatele
Duhn

Chůze na červenou – jak často se to řeší?

Zdravím,
poslední dobou jak denně procházím Prahu, zhruba 10–20km, tak vždy několikrát přejdu na červenou a celkem by mě zajímala zkušenost dalších lidí – dostali jste někdy za to pokutu, případně kolik?

Samozřejmě vím, že by člověk měl chodit na zelenou, ale přijde mi, že stále na mnoha místech nejsou chytré semafory (a nebo jsou, ale ne až tolik), že mě opravdu nebaví čekat 1–2minuty, když žádné auto nejede. Nemluvě o přechodu pouze přes tramvajovou trať (kde nejezdí auta), tak se člověk rozhlédne a vidí, zda nějaká tramvaj jede. Jasně, časově je to nic, ale přecházet takto 20 přechodů je dobrá noční můra. Často i vidím, jak nikde nikdo, na celé křižovatce jen jedno auto a já, tomu auto zrovna blikla červená a oba čekáme 1–2min na celý cyklus (naposled ráno kdesi na Starém Městě).

Většinou chodím mimo nějaké hlavní křižovatky/cesty (nebo většinou mimo rušné hodiny, kdy těch aut moc nepotkávám), a když to není nějaký delší přechod přes dvouproudovku a k tomu třeba tramvaj, případně tam stále sem tam jedno auto projede (tam čekám), tak se kouknu a pokud vidím, respektive nevidím žádné auto, tak přejdu. :D

Jen si tak říkám, jaká je šance, že na mě dojde řada.

Zajímavá 0 před 278 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Na červenou chodí hlupák, který si asi chce něco dokázat. Semafory nejsou pro srandu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Nevím, nechodím „na červenou“. „Červená“ je, od jakživa, návěst zakazující jízdu i posun, takže i chůzi: proč bych to, jako dělal? Lineárnímu pojetí času jsem nikdy nerozuměl, já vnímám čas cyklicky. Když pominu takový detail, že prostě nikdy nikde nejdu pěšky tak daleko, abych šel přes 20 přechodů (tak daleko parkoviště prostě není! 🤷🏽‍♀️), tak i kdybych šel: buďto to budu vědět a vyjdu dřív, nebo vědět nebudu a vyjdu s reservou. Dneska jsem jel autem 65 km někam, kde to neznám (pracovně). Nechal jsem si na to 1 hodinu a 45 minut (protože nemám „poznání trati“). Dojel jsem tam, asi, za 1 hodinu a 10 minut. Bez toho, abych musel někde překračovat rychlost, nebo projíždět návěst „Stůj!“, nebo předjíždět jízdní kolo na silnici, kde by mezi námi nebylo 1.5 m místa. Ne, jel jsem za jízdním kolem, jeho chauffeur, asi, usoudil, že ho už nebaví, že za ním jede kolona aut, zahnul na kraj a zastavil vozidlo. Kdyby tak neučinil: nedojel bych za 1 hodinu a 10 minut, ale za cca 1 hodinu a 15 minut. To je celý příběh, jako! 🙄

Samozřejmě, že pokud vyjedeš tak, že „to za hodinu stihneš“, no tak potom ale ta jízda podle toho vypadá! No ale to není chyba té trasy, že tam je „20 semaforů“, nebo ouzká cesta a cyklista. Ne, to je chyba v Tobě, že jsi nezodpovědné dissociální sobecké hovado, co kušní a otravuje tím, že není s to vyjet / vyjít na trasu včas. Ale klidně si tak čiň, to je Tvůj život, jednoho dne nebude Tvůj život krásný. 🤷🏽‍♀️

Šance je taková, že to policie v reálu moc neřeší, protože arciť jsme jeden z nejprofislo­vanějších států na světě, tak spíš proto, že máme neskutečný policejní byrokratický aparát, velké množství funkcionářů, než, že by bylo v ulicích až tolik policajtů. Na druhé straně se, čas od času, objeví „občan pilný, oddaný trůnu, Josef Vyskočil a vůbec fajn chlap“, co sice vypadá jako bezdomovec, ale má placku a průkazku, co takové „projetí návěsti stůj“ řeší trestem na místě zakleknutím (https://www.id­nes.cz/pardubi­ce/zpravy/poli­cista-srazil-k-zemi-muze-prechazejiciho-na-cevrenou.A150414_161­128_pardubice-zpravy_msv), třeba. Občas takové poutníky, co chodí přes návěst stůj, srazí chauffeur namrdanec (https://www.no­vinky.cz/clanek/kri­mi-opily-ridic-srazil-na-prechodu-pro-chodce-muze-ten-sel-na-cervenou-40345793). Různé okolostojíčnosti se mohou přihodit.

Mnohem pravděpodobnější ale je, že s ohledem na tu skutečnost, že se nesoustředíš na situaci teď a tady, ale duchem jsi již přítomen někde patnáct minut po tom, že přehlédneš tramway, náklaďák, autobus atp., no a ten tě sejme. Spěchatelé, prostě: ty už jdeš na červenou, protože auta už stojí, on ještě vjede na žlutou, protože „to stihne“, Ty jsi tuhý, jak žádný druhý (ne, odpal chodce rychlostí 100 kmph fakt jako jen tak lehce nepřežiješ), on si vysype popelnicu na hlavu, vyfasuje „dva na tři“, problém vyřešen, harmonie obnovena! 🙄😂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

1 – 5 minut není žádná míra,
Psychicky zralý člověk s tím nemívá problém
U nás se řeší celkem pravidelně. Pokutami.
Příslušníci PČR jsou finančně závislí na výši vybraných pokut. Je to jedna ze složek jejich platu. U každé světelné křižovatky je kamera (nahrává se a sleduje operátor městské policie.
Něco hlídají asistenti prevence kriminality a městská policie.
Čekání není radostné, aleje třeba dodržovat nějaká pravidla/řád a nechovat se jako séhlavý asociál
Lidé jsou tak „hloupí“, chvátají, že na zeleného panáčka vystartují po přechodu i v době,
kdy houká, chvátá a jede RZP, nebo hasiči. Případně se motají na silnici kousek od přechodu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

elkon, Filip, da ny: Myslím, že to zbytečně hrotíte. Osobně mám pocit, že předpisy dodržuju až skoro „po německu“ a spousta lidí mně má za troubu. Ale čekat na semaforu např. večer nebo v noci, kdy jasně na 400m není živáčka je poněkud… no podle předpisů správné, ale po bezpečnostní stránce nesmyslné. (Asi podobně jako někteří řidiči před soudem uhádali pokutu za rychlost nad 50 těsně za značkou obce víceméně stále mezi poli)

Duhn: Osobně si myslím, že v případě, že v dohledu nikdo není, je hodně nepravděpodobné, že by někdo něco řešil. Pokud není policajt na místě, těžko Ti dá pokutu. Na čele rodné číslo nemáš a z kamer Tě dohledávat nebudou (alespoň zatím ne a doufám, že to vydrží)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Duhn

@Filip84 není to kvůli nestíhání, jen prostě jdu, abych za ten den měl nějak víc pohybu, vyčistit hlavu a tak (většinou směr nějaký park).
Co píšeš o tom, že přehlédnu něco – když tam auta jsou, tak právě stojím jak tvrdé Y, protože netuším kam jede a nechci ať už sebe nebo to auto dostat do nepříjemné situace, to je jasné, ale spíš je to mířeno na ty situace, kdy tam nikdo není – a když tam nejsou chytré semafory s kamerou, kdy člověk zmáčkne tlačítko a ty hodí „instantně“ zelenou (asi 5s) pokud není v blízkosti nějaké auto (případně to má i nějaké další vyhodnovací faktory), tak člověk i na prázdném přechodu čeká 2 minuty na celej cyklus. Je to nic, ale asi v sobě nemám správného Němce, který by i 10 minut čekal na prázdné křižovatce na zelenou, bohužel.

Stejně tak je jasné to, co píšeš v posledním odstavci, takové blbosti riskovat cenu nemá.
Chodím v 5–9 ráno, o víkendu je úplně mrtvo, přes týden sem tam někdo, když už jdu odpoledne, tak většinou nic jiného než čekat na semafory nezbývá, ale to mi vůbec nevadí a je to nějak tak logické.

Třeba příklad – teď často chodím u parkoviště Pohořelec, tam je pás jen pro tramvaj – i když žádná nejede, tak svítí červená, ostrůvek a jednoproudovka – člověk vidí krásně na obě strany, nikde nic, ale klidně minutu čeká na zelenou. Samozřejmě chápu – zákon, chození na červenou je vlastní blbost, ale právě mě zajímá, jak to policajti třeba berou v takovém případě, kdy je to zkrátka neškodné a prakticky nelze způsobit žádnou škodu, pokud si ji člověk nezpůsobí sám, že třeba spadne a rozbije hubu. Znovu se zopakuji, když tam nějaká doprava je, tak je to jednoznačné, jedná se opravdu jen o ty situace, kdy by si možný řidič auta ani nevšiml, že jsem tam byl a ani kdyby jel 100, tak nemusel zpomalovat.

Nový příspěvek