Avatar uživatele
Kepler

Chtěli byste mít elektrokolo, pokud jej ještě nemáte?

Já osobně jsem to vyřešil radši motokolem na benzín. Nechce se mi platit po pěti letech min. 10 litrů za novou baterii.
https://www.no­vinky.cz/ekono­mika/490322-elektrokola-zazivaji-mohutny-boom.html

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, marci1, orwell, Ušel ventil, EKSOT123 před 1964 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Alesh

Ty chceš smrdět? Že se nestydíš. Jinak fór je v tom, že správné elektrokolo ti pouze pomáhá, šlapat musíš. Tento efekt u spalovacího motoru jen tak nedocílíš. Smyslem totiž není vozit si pr*el jako na motorce, ale být stále aktivní. Vidím spoustu důchodců na těchto kolech a je to dobře. Prostě sportují „s berličkou“, místo aby „bez berličky“ seděli doma. Navíc dobré elektrokolo má rekuperaci, čili se při jízdě z kopce dobíjí. slyšel jsem , že někdo dal 400 km na jedno nabití. A s tou životností baterie, záleží, jak se o ni staráš, jak moc ji používáš atd. Já bych tu elektriku rozhodně nezatracoval, osobně jsem nezkoušel, ale prý je to moc fajn pocit, když si tak odlehčeně šlapeš, tj. furt máš ten pocit té jízdy na kole.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Ano o elektrokolu uvažuji, pro cestování po horách. Těžko bych po NP Šumava jezdil na fichtlu!! Síly ubývají.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Roman71

Šiknul by se e-scooter. Je skladnější a mobilnější v městském provozu :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rokio

Nechtěl bych mít elektrokolo. Bydlím v dobré lokalitě a mám skoro všechno blízko. Také mám zdarma autobus. To jsou důvody, proč je pro mě elektrokolo zbytečné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Taky o tom vážně uvažuji, odrazuje mě též cena akumulátoru. Měl jsem známého, který si takové kolo před léty sám vyrobil (pohon na předním kole) a vozil si akec (klasický olověný) vzadu na nosiči. Sice toho už o moc víc neuvezl, ale jelo to jako čert, i do kopce. Tenkrát to byla vzácnost. Měl jsem možnost se na tom projet. Možná by se dala nějaká podstatně levnější náhrada originálního akumulátoru vymyslet, zatím jsem to nezkoumal.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ušel ventil

Ne nechtěl bych mít elektrokolo , na delší štrece dojde elektrika a musí se šlapat , benzín natankuji kdekoliv + olej sebou ,
mám 3 kola na spalování benzínu , je to levnější ,
Elektrokolo 20 000 kč a výše , motor benzínový 4500 kč ,
https://www.y­outube.com/wat­ch?v=usXev6ux­Gb4

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Jo,chtěl,ale tvoje řešení je dobré. V Rakousku je podíl elektrokol dost vysoký, možná víc, než normálních kol. Kopec jak blázen a babka si to frčí nahoru líp než Padrnos.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

Ušel ventil: ano, tyhle čínské motory znám. Prý to nemá ani mravná ložiska, jen kluzná, moc chvály jsem na ně neskyšel. Existuje i motorek Honda čtyřtakt, ale ten stojí 5× tolik. Já mám babeťácký, ale bohužel s náhonem přes třecí váleček na přední kolo, což má jisté nevýhody. Ale jinak je to super. Na jednu nádržku ujedu přes 100 km a kdybych si vzal sebou kanystr, tak dojedu až do Německa…teoreticky.

před 1963 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

@Rokio,
ty nepotřebuješ pohyb na zdravém vzduchu?

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Orwell: jo, taky jsem takový samizdat viděl a dokonce na vysoké úrovni i s elektronikou, v době kdy elektrokola ještě nebyla. Sám jsem si na papíře představoval něco podobného, ale ne na těžké olověné akumulátory. Měly to být lehké Ni alkalické články, které používali havíři v dolech (pro svítilny), nebo v armádě pro polní vysílačky. Eto uže sorok lět tomu nazad 🙂

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Alesh: ne, nestydím se. Na ten velký panák benzínu při jízdě z periferie do centra a zpět lední medvědi o své prostředí nepřijdou. Lithiové baterky smrdí mnohem hůř při jejich výrobě. Já si pudel vozím rád, protože síly i klouby jsou taky v pudeli. Kromě toho můj splašený komár frčí až padesátkou, páč má motor z babety a karburátor Dellorto…:-)

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

To už ale podléhá homologaci, má to mt RZ, řidič příslušné oprávnění… Zkrátka: Jednostopé motorové vozidlo.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

V podstatě máš pravdu, ale moje motokolo ze sériové výroby mělo přiškrcený karbec Jikov a certifikaci na max. rychlost 25 km/h. Pokud nepředjedu policejní oktávku, myslíš, že nějaký policajt něco pozná? Vědí kulové! 🙂

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Já bych na to nespoléhal. Ono ještě je tam omezen i výkon a nejsem si jist, jestli i obsah v případě spalovacích pomocných pohonů.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jo, to dobře znám. Kromě max. rychlosti je tam omezení na výkon: u elektrokol pohých max. 250 W oproti spalovacím motorkům 1 kW. Obsah do 50 ccm.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Přesněéééé… 😁 I tak tam vznikaj různý nejasnosti… ono s těmi spalovacími to je poněkud zastaralé ustanovení z dob, kdy se to „běžně“ dělalo a elektrika na kolech neexistovala. Na tu elektriku to vzniklo tak říkajíc „speciálně“… a zřejmě si nikdo nevšiml, že nějaká úprava na pomocné pohony bicyklů už existuje. To je normální… v našem státě.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek