Avatar uživatele
smart aleck

Byli jste už v takové situaci, že jste se museli rozhodnout během několika sekund?

Něco podobného jako když se má štípnout červený nebo zelený drátek!

Zajímavá 0 před 1907 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

i rychleji. Pokaždé když sedím za volantem.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Tak přesně takovým situacím se usilovně snažím předejít, protože nesnáším „spoléhání se na štěstí“. Já ho zaplať pánbůh mám asi víc, než většina ostatních – důkazem je to, že můžu psát tuto odpověď. ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Viackrát. Dokonca aj s tým „drátkem“. Sú situácie, keď na rozmýšľanie nad následkami jednoducho nie je čas. Napríklad pri požiari rozbiť okenné sklo holou rukou.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dr.luha

Na silnici, ač si to mnoho lidí neuvědomuje, rozhoduje někdy o životě či smrti jedna až dvě sekundy. Kdo řídí tak ví. Jenom psychopati v tom nevidí problém.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mp2

Ano. Před 2 měsíci.

Jel jsem autem. Předemnou nakladak. Na rovince.
Šlapl jsem na plyn a podíval jsem se, jestli mohu předjet. Ve chvíli, kdy jsem uviděl auto v protisměru jsem chtěl zajet zpátky do prava.
Ve chvíli, kdy jsem zatáčel zpátky se mi zamkl volant a zhruba za 3 vteřiny bysme se čelně srazili.
Ani jsem nedal nohu z plynu. Řešil jsem jen volant.

Zacukal jsem volantem, aby se odemkl – v tu chvíli už byl náklaďák vedle mě, protože jsem stále stál na plynu.
Když jsem volant odemkl, zbývala tak asi jeden a půl vteřina.
Vlevo v příkopu by zo bylo o život.
Tak jsem to vrazil do náklaáku, který jel asi o 15 km/h pomaleji mým směrem.

Takže jsen projel mezi auty, odřený jako prase, vybuchly airbagy a auto pokračovalo dál. Nohu jsem měl úplně jinde, než abych mohl brzdit, tak jsem tušil, že může jet něco proti mně a pomalinku jsem točil do prava, abych někoho nesejmul.
Když jsem držel volant pod uhlem 45 stupnu vpravo, došlo mi, že řizeni nereaguje. Zabral jsem více .. Furt nic. Tak jsem zabral plnej pravej, ulítla mi pneumatika a to mě nasměrovalo do příkopu a na střechu.

Drátek jsem naštéstí přestřihnout nemusel.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Jistě. V autě běžně…
Alien si myslí, že stačí být neomylný a pak v autě není třeba řešit žádné krize. Ale k potenciálně kritické situaci dochází na silnici naprosto běžně a základní rozhodování je o tom jestli brzdit nebo radši přidat plyn a uhnout.

Jedna kde to bylo o mé chybě: Služební auto s posilovačem brzd v koloně na dálnici (do té doby jsem řídil auta bez posilovače)… Cesta krok sun krok z táhlého kopečka tak jsem si říkal proč bych měl pálit benzín, když tady budu ještě alespoň půl hodiny. Když jsem dojížděl auto přede mnou zjistil jsem že TO nebrzdí. Rozhodoval jsem se mezi startérem a ručkou s tím že obojí má své výhody i nevýhody a v případě neúspěchu nemusím mít čas na druhý pokus.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Anonym*****

Mnohokrát!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Ano.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

Mp2, to sú situácie, kedy sa nedá rozmýšľať, ale riadiť sa intuíciou. Presne tak, ako som to riešila ja, podľa dávnej rady známeho autopretekára, viď odpoveď pre aliendrona tu v diskusii

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No – zrovna silniční provoz mi nepřipadá jako situace „zelený-červený“, tam to nezáleží čistě pouze na štěstí. I když – u někoho možná ano! ;) :D :D

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Niekedy tam niekoľko sekúnd je príliš dlhý čas. treba sa rozhodnúť v zlomku sekundy. ako napríklad raz, keď auto predo mnou chytilo hodiny. Jediné riešenie bolo pridať plyn a v okamihu keď medzera bola najväčšia preletieť okolo „ciferníku“. V opačnom prípade, pri prudkom brzdení by to boli duble-hodiny a barany-barany-buc.

před 1907 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Rozcházíme se v chápání situace „zelený-červený“. U silnčního provozu do určité míry lze „číst situaci“ (a následně predikovat vývoj) – tam kde jeden bude „muset reagovat“ jiný celé situaci předejde např. přejetím do jiného pruhu, zpomalením apod. Neříkám, že je to možné vždy, ale situace Z/Č pro mne znamená NUTNOST kritického rozhodnutí BEZ dalších podpůrných informací či možností umožňujících/o­vlivňujících výběr. :)

před 1906 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

zelený červený je jen jako příklad. Dotaz je na nutnost okamžitého rozhodování. A i v tom autě ve spoustě situací i když znáš své auto a dopravní situaci netušíš zda se protějšek zachová zrovna podle Tvého předpokladu nebo ne.

před 1906 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek