Avatar uživatele
Pokročilý

Pití Coca Cola

Je opravdu Coca Cola tak nezdravá? Dnes jsem si ji koupil po delší době a cítím se tak nějak "plný", někdy to i nadýmá tělo.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Jo, je to svinstvo plný nejhorších barviv, emulgátorů a se spoustou cukru. Nejvíc mě pobavil mail, kdy někdo použil Coca Colu místo čističe WC a měl ho blýskavější než kdy předtím - zkrátka kyselina jak bejk...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Cola mi chutna,ale je to opravdu ucinna ziravina co nici zubni sklovinu a opravdu s ni lze vycistit wc mísu,pouziva se taky treba na rozhybani zarezlych pantů.


Avatar uživatele
Registrovaný

Celkem dobře nafocený a popsaný článek : Kolik kostek cukru spořádáte v Coca Cole, zmrzlině či banánu : http://zdravi.idnes.cz/…

Zdroj: http://zdravi.idnes.cz/obrazem -kolik-kostek-cukru-sporadate- v-dzusu-zmrzline-ci-bananu-p87 -/vase-telo.asp?c=A090525_2238 53_vase-telo_pet


Avatar uživatele
Zlatý

NADMĚRNÉ PÍTÍ COCA COLY MŮŽE SPŮSOBIT DEPRESE BOLEST HLAVY PROTOŽE OBSAHUJE KOFEIN


Avatar uživatele
Bronzový

Je to svinstvo,ale když si jí dá člověk, jednou za čas tak to snad není tak hrozný.


Avatar uživatele
Registrovaný

Dřív jsem pil Colu skoro denně, pak jsem šel k zubaři a vrtal, vrtal, vrtal... Na radu segry jsem ji prestal pit a vsechno je v pohode... jak už nekdo psal.. je to svinstvo


Avatar uživatele
Registrovaný

Určitě je to škodlivé. Jenže občas si jí dám taky, ale jen s vínem, nebo pak druhý den po akci, když to přeženu s alkoholem mi to pomůže.
Jinak je fakt, že to hrozně nafukuje a obsahuje to kofejn, takže po tom nemůžu usnout.


Avatar uživatele
Bronzový

Tento text je úryvkem z knihy
Malcolm Gladwell: Mžik - jak myslet bez přemýšlení

Na počátku 80. let panovala ve společnosti Coca-Cola značná nervozita z budoucnosti. Coke bývala s převahou dominantní nealkoholický nápoj na světě. Ale Pepsi její náskok vytrvale dotahovala. V roce 1972 uvádělo osmnáct procent lidí pijících nealkoholické nápoje, že pijí výhradně Coke, oproti čtyřem procentům pijáků Pepsi. Počátkem 80. let klesla Coke na dvanáct procent a Pepsi dosáhla jedenácti, a to přesto, že se Coke prodávala na mnohem více místech a na její reklamu vydávali aspoň o sto milionů dolarů ročně víc.
V době tohoto převratu zahájila Pepsi celostátní televizní reklamní kampaň nazvanou Pepsi výzva, v níž šla do čelního střetu s Colou. Zapřisáhlí pijáci Coly v ní dostali napít ze dvou pohárků označených písmeny Q a M. Která jim víc chutnala? Opakovaně dávali přednost M – načež se ukázalo, že M je Pepsi. Coca-Cola zprvu reagovala tak, že výsledky zpochybnila. Když soukromě provedli vlastní srovnávací testy, zjistili totéž: když si měli vybrat mezi Pepsi a Colou, dala většina ochutnávačů – padesát sedm procent – přednost Pepsi. Převaha 57 ku 43 je hodně, zejména ve světě, kde desetina procenta rozhoduje o stovkách milionů dolarů, a není těžké si představit, jak to management Coca-Coly zdrtilo. Mystérium Coca-Coly odjakživa spočívalo v její tajné receptuře, jež se od samých počátků společnosti nikdy nezměnila. A teď se objevil zřejmě nezvratný důkaz, že Coca-Cola zaspala dobu.
Manažeři Coca-Coly nato uskutečnili řadu dalších projektů průzkumu trhu. Zprávy, které přicházely, byly čím dál tím horší. „Vlastnosti, které Coca-Colu od počátku definovaly, jako její kousavost, spotřebitelé nyní označují za hrubé,“ řekl tehdy šéf americké divize firmy Brian Dyson. „A když zmíníte slova jako ,vyrovnaná‘ nebo ,jemná chuť‘, odpoví ,Pepsi‘. Možná se v tom, jak dnes hasíme žízeň, cosi změnilo.“ Šéfem marketingového výzkumu spotřebitelů Coca-Coly byl tehdy Roy Stout, a ten se stal jedním z hlavních zastánců názoru, že by měli vzít výsledky Pepsi výzvy vážně. „Když máme dvakrát tolik prodejních automatů, větší plochu v regálech supermarketů, vydáváme víc na reklamu a cenově jsme konkurenceschopní, jaktože ztrácíme podíl na trhu?“ tázal se managementu. „Když se podíváte na Pepsi výzvu, musíte začít uvažovat o chuti.“
Takto vypadal zrod výrobku známého později jako New Coke. Firemní vědci podrobili proslulou tajnou recepturu jistým úpravám, aby chutnala lehčeji a sladčeji – víc jako Pepsi. V marketingovém výzkumu ihned zaznamenali zlepšení. Ve slepých testech si některé tyto prototypy vedly naroveň s Pepsi. Tak si s recepturou ještě trochu pohráli. V září 1984 testovali výrobek, který se pak stal konečnou verzí New Coke. Kontaktovali ne tisíce, ale statisíce spotřebitelů z celé Severní Ameriky a ve srovnávacích testech New Coke porazila Pepsi o šest až osm procentních bodů. Manažeři Coca-Coly jásali. Nový nápoj dostal zelenou. Na tiskové konferenci k uvedení New Coke na trh prohlásil generální ředitel společnosti Roberto Goizueta, že nový výrobek představuje „ten nejjistější krok, jaký společnost kdy udělala“, a zdálo se, že neexistuje důvod o tom pochybovat. Firma se zeptala spotřebitelů na názor tak jednoduše a přímo, jak si jen lze představit, a ti odpověděli, že stará Cola jim moc nechutná, ale New Coke jim velmi chutná. Jak by mohla neuspět?
Jenže neuspěla. Byla to katastrofa. Milovníci Coly se proti novince vzbouřili. Z celé země se ozývaly protesty. Coca-Cola se ocitla v krizi a po pár měsících byla nucena vrátit na trh nápoj s původní recepturou jako Classic Coke, načež prodej New Coke klesl v podstatě na nulu. Předpokládaný úspěch New Coke se nekonal. Ale mělo přijít ještě jedno překvapení. Zdánlivě nezadržitelný růst Pepsi – rovněž jednoznačně signalizovaný průzkumem trhu – se rovněž nekonal. Posledních dvacet let Coca-Cola soupeří s Pepsi s výrobkem, který vychází z chuťových testů jako horší, a Cola je pořád nealkoholický nápoj číslo jedna na světě. Příběh New Coke tedy výtečně ilustruje, jak složité je přijít na to, co si lidé doopravdy myslí.
Obtíž s interpretací výsledků Pepsi výzvy začíná faktem, že byly založeny na testech, kterým se v oboru říká „sip test“ nebo CLT (test na jednom místě). Ochutnávači nevypijí celou plechovku. Ochutnají z pohárků každé testované značky a pak se rozhodnou. Řekněme však, že bych vás požádal, abyste otestovali nápoj trochu jinak. Co kdybyste si ho vzali domů velké balení a řekli mi svůj názor po pár týdnech? Změnil by se váš názor? Ukázalo se, že ano. Carol Dollardová, která pracovala léta ve vývoji nových výrobků pro Pepsi, říká: „Mnohokrát se mi stalo, že z testu CLT vyšel jeden výsledek, a z domácího testu zcela opačný. V testu CLT spotřebitelé ochutnají tři nebo čtyři výrobky po sobě tak, že si každého jednou, dvakrát loknou. Něčeho si jednou loknout je něco velmi jiného než vypít sama celý nápoj. Někdy vám jeden lok chutná, ale celá láhev ne. Proto nejlepší informace pocházejí z domácích testů. Spotřebitel není v umělé situaci. Sedí doma u televize a jeho pocity nejvíce odpovídají tomu, jak se bude chovat, až se výrobek dostane na trh.“
Test s jedním loknutím podle Dollardové například zkresluje, pokud jde o sladkost. „Když testujete jenom jedním loknutím, dají spotřebitelé přednost sladšímu výrobku. Ale když mají vypít celou láhev nebo plechovku, stává se, že jim nápoj začne připadat přeslazený.“ Pepsi je sladší než Cola, takže měla v ochutnávacím testu hned jednu výhodu. Pepsi má také citrusovou příchuť, kdežto Cola spíš rozinkovo-vanilkovou. Jenže ta se zpravidla plně projeví až v průběhu vypití celé plechovky, což je další důvod, proč Cola ve srovnání ztrácela. Pepsi je zkrátka jako dělaná pro úspěch v ochutnávacích testech. Znamená to, že Pepsi výzva byl podvod? Vůbec ne. Znamená to jen, že na koly reagujeme dvěma různými způsoby. Jedním způsobem, když si jí lokneme, a jiným, když ji vypijeme celou. K tomu, aby pro nás názory lidí na koly měly smysl, se musíme nejdřív rozhodnout, která reakce nás nejvíc zajímá.

***
Masten a Rhea říkají firmám, jak manipulovat naším prvotním dojmem, a těžko nemít z jejich práce divný pocit. Když zdvojnásobíte velikost kousků čokolády v čokoládové zmrzlině, na obal napíšete „Novinka! Větší kousky čokolády!“ a o pět, deset centů ji zdražíte, zdá se to být poctivé. Ale když zmrzlinu dáte do kulatého obalu místo do hranatého a zdražíte ji o pět, deset centů, působí to tak, že se snažíte lidi podfouknout. Ale když se nad tím zamyslíte, zjistíte, že mezi těmito dvěma věcmi vlastně není žádný praktický rozdíl. Jsme ochotni zaplatit za zmrzlinu víc, když lépe chutná, a to, že je v kulatém balení, nás o tom přesvědčí úplně stejně jako to, že v čokoládové zmrzlině jsou větší kousky čokolády. O jednom vylepšení sice víme, zatímco o druhém ne, ale proč by na tom mělo záležet? Proč by výrobce zmrzliny měl vydělávat jen na těch zlepšeních, kterých jsme si vědomi? Můžete říci, že se na nás snaží vyzrát. Ale kdo se na nás snaží vyzrát? Výrobce zmrzliny? Nebo naše nevědomí?
V tomto kontextu se chyba Coca-Coly s New Coke ukazuje být ještě nemožnější. Nešlo jen o to, že se příliš spoléhali na ochutnávací testy. Směšný byl celý princip slepých testů. Neměli se tolik zaobírat tím, že jejich stará kola ztrácí ve slepých testech. A to, že převaha Pepsi ve slepých chuťových testech se příliš nepromítla do reálného světa, by nás nemělo překvapit. Proč? Protože v reálném světě nikdo nepije kolu naslepo.

Poznámka Pavel Houser: Skutečně např. u piva jsou úplně jiné výsledky "senzorických" testů, kde se degustuje malé množství vzorku, a spokojenosti s celým půllitrem.

Zdroj: http://linkuj.cz/?id=show&view nr=4&typ=0&par=26396

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

grifin

Pro boha děcká,nepijte to! je to sladké,proto
tě to nadýmá!A tloustne se potom!! Původní
indiánské obyvatelstvo Mexika mělo zdravé zuby
od doby, kdy pijí COLU-jejich zuby--hrůza,děs!!

 

Zajímavé otázky v kategorii Jídlo a vaření

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Jídlo a vaření

Zlatý hanulka11 986
Zlatý Drap 844
Zlatý annas 758
Zlatý iceT 496
Zlatý marci1 482
Zlatý gecco 431
Zlatý briketka10 415
Zlatý quentos 405
Stříbrný elektrikář 395
Zlatý mosoj 351

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.