Avatar uživatele
Posspi

Jaký jednoduchý pokrm připravit na soutěž? Nejde mi nic.

Ahoj.. potřebuji s něčím poradit. (pro lenivce až druhý odstavec.)

Od září studuji na hotelové škole, kde jsem ale zjistil, že to není takové, jaké jsem si myslel. Máme tam jak vaření, tak obsluhování a já jsem totálně neschopný. Každý, s kým chodím do třídy, už nějaké zkušenosti má, ví, jak správně nakrájet zeleninu, jak obrat maso, uvařit brambory a takhle, což o sobě říct nemůžu. Myslel jsem si, že to bude probíhat třeba tak, že tu první hodinu si řekneme, co a jak a od toho dalšího týdne se každou středu, kdy máme praxe, budeme učit vařit postupně… že si třeba jeden den ukážeme, jak správně krájet tu zeleninu, cibuli, tak, aby nebyla všude, jak správně vařit brambory, na jaké způsoby a takhle.. a ono ne. Tu první, úvodní hodinu jsme si sice pár věcí řekli a vyplnili nějaké papíry, nicméně hned ten další týden jsme podle funkcí (účetní, skladník, kuchař, vedoucí, obsluha) svou práci začali naplno vykonávat tak, jako by to každý už měl zvládnout. Teď jsme sice měsíc praxe neměli z důvodu absence učitelky (DÍKYBOHU), ale naposledy, ještě před tím jsem měl dělat rajskou omáčku. Říkal jsem si, že to bude v pohodě, že se na tom nedá nic zkazit a že to nějak zvládnu, ale ne. Každou chvíli jsem se musel ptát ostatních, jak se dělá tohle a tohle, protože dotyčná učitelka je neustále mimo kuchyň, volá nebo si vyplňuje nějaké papíry… a když viděla, že nevím, co mám dělat, tak mi to ukázala a pak mě varovala, že jestli ještě někdy přijdu do LCV (= Vaření) takhle nepřipravený, tak že to se mnou dopadne špatně, a to mě zarazilo. Opravdu jsem nečekal, že to bude samozřejmost, umět každý detail.. Z domova mám zkušenosti pouze s palačinkami, lívanci, brownies do hrníčku, vajíčkem natvrdo, vaječinou, volským okem a špagetami, ale zbytek jsem doufal, že se naučím tam… mrzí mě to, štve mě to, jsem tam jak za úplného debila. Připadám si jak z jiné planety, když tam všichni ostatní připravují svůj pok