Avatar uživatele
Posspi

Jaký jednoduchý pokrm připravit na soutěž? Nejde mi nic.

Ahoj.. potřebuji s něčím poradit. (pro lenivce až druhý odstavec.)

Od září studuji na hotelové škole, kde jsem ale zjistil, že to není takové, jaké jsem si myslel. Máme tam jak vaření, tak obsluhování a já jsem totálně neschopný. Každý, s kým chodím do třídy, už nějaké zkušenosti má, ví, jak správně nakrájet zeleninu, jak obrat maso, uvařit brambory a takhle, což o sobě říct nemůžu. Myslel jsem si, že to bude probíhat třeba tak, že tu první hodinu si řekneme, co a jak a od toho dalšího týdne se každou středu, kdy máme praxe, budeme učit vařit postupně… že si třeba jeden den ukážeme, jak správně krájet tu zeleninu, cibuli, tak, aby nebyla všude, jak správně vařit brambory, na jaké způsoby a takhle.. a ono ne. Tu první, úvodní hodinu jsme si sice pár věcí řekli a vyplnili nějaké papíry, nicméně hned ten další týden jsme podle funkcí (účetní, skladník, kuchař, vedoucí, obsluha) svou práci začali naplno vykonávat tak, jako by to každý už měl zvládnout. Teď jsme sice měsíc praxe neměli z důvodu absence učitelky (DÍKYBOHU), ale naposledy, ještě před tím jsem měl dělat rajskou omáčku. Říkal jsem si, že to bude v pohodě, že se na tom nedá nic zkazit a že to nějak zvládnu, ale ne. Každou chvíli jsem se musel ptát ostatních, jak se dělá tohle a tohle, protože dotyčná učitelka je neustále mimo kuchyň, volá nebo si vyplňuje nějaké papíry… a když viděla, že nevím, co mám dělat, tak mi to ukázala a pak mě varovala, že jestli ještě někdy přijdu do LCV (= Vaření) takhle nepřipravený, tak že to se mnou dopadne špatně, a to mě zarazilo. Opravdu jsem nečekal, že to bude samozřejmost, umět každý detail.. Z domova mám zkušenosti pouze s palačinkami, lívanci, brownies do hrníčku, vajíčkem natvrdo, vaječinou, volským okem a špagetami, ale zbytek jsem doufal, že se naučím tam… mrzí mě to, štve mě to, jsem tam jak za úplného debila. Připadám si jak z jiné planety, když tam všichni ostatní připravují svůj pokrm, jde jim to a já tam jenom stojím a snažím se nakrájet pitomou cibuli na osmažení, vím, že na mě někdo kouká, ale dělám, že o ničem nevím… bohužel to není to nehorší.

ANO, učitelka se za námi párkrát stavila ve škole s tím, že až nám konečně vyjdou ty praxe, tak si uděláme soutěž o VĚCNÉ CENY. Slyšeli jste správně… já, který zkazil i omáčku, bude muset sám připravit hlavní chod se vším všudy, i s úpravou. Říkala nám, že která 3 jídla budou vypadat nejlépe, ta ochutná… a stejně to beztak vyhrají holky. Já vůbec netuším, co mám uvařit, když to nemůžou být těstoviny, ani smažený sýr s bramborovou kaší… absolutně nic mě nenapadá. Díval jsem se třeba na Prima recepty, ale tam je těch surovin u každého pokrmu tolik, že jsem se až vylekal… to bych opravdu nedal. Jeden kluk z vyššího ročníku mi poradil, že mám zkusit třeba plněné kuřecí prso a já si řekl, že to není špatný nápad, ačkoliv jsem to nikdy nedělal… ale stále váhám. Chtěl bych, abyste mi poradili, co se dá zvládnout s oběma rukama levýma, bez zkušeností. Já jsem strašně líný člověk, štve mě to, ale na druhou stranu, když se do něčeho zakousnu, tak to dotáhnu do konce a udělám pro to cokoliv… a to je na mě zase to pozitivní. Pořád ale nevím, co budu vařit… buď spálím maso nebo se říznu do prstu nebo mi něco spadne na zem… už to vidím. Ti, co už mají zkušenosti, můžou alespoň uvařit něco, co jim jde, popřípadě co už několikrát vařili, ale já? Který doma neuvařil nic? Jak to mám dokázat? Nejradši bych vyhrál, byl by to opravdu krásný pocit, ale to bych pro to musel něco udělat. Ale nevím co. Nevím, jestli mám udělat nějaké kuře, nebo brambory a něco, netuším, nevím… chci se Vás tedy zeptat. Kdyby se tady našli i nějací zkušení kuchaři, byla by to naprostá bomba. Jaké jídlo je jednoduché na přípravu a dá se hezky nazdobit? Úprava je více, než důležitá a tady v té soutěži mám tušení, že tak 70% bude tvořit minimálně… jak říkala sama učitelka, která 3 jídla se jí budou líbit nejvíc, ta ochutná… tak já nevím.

Kdyby někdo věděl o nějakém snadném pokrmu, který by mi mohl v soutěži pomoct a vyhrát… budu mu do konce svého neschopného, líného, nešťastného života vděčný. Děkuji za každý názor. Ty praxe mě opravdu unavují, ještě, když mi to nejde… nevím, jak to zvládnout.

Zajímavá 0 před 1973 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Každé, dobře udělané jídlo může být bomba, Můžeš si vybrat cokoli a doma si to nacvičit předen, Pokud tě to nebaví sám se nezajímáš, a sám nehledáš možnosti, a patříš k těm nešikům co připálí i čaj, tak nemůžeš žádný úspěch očekávat. Važ si učitelky, která vás nechá pracovat samostatně a chce abyste se něco naučili.
Přeji mnoho úspěchů v řemesle kulinářském.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
orestez

Vidím, že rád píšeš. Bude se ti dobře číst následující recept, který koluje na českém internetu http://recepty­.brtnik.info/re­cept.php?id=1891­&nazev=Va%C5%99­en%C3%A9+debrec%C3%AD­nsk%C3%A9+p%C3­%A1rky+-+pravd%C4%9Bpo­dobn%C4%9B+nej­z%C3%A1bavn%C4%9Bj%C5%­A1%C3%AD+recep­t+na+%C4%8Des­k%C3%A9m+inter­netu

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
nyjono

To plněné kuřecí prso, je, si myslím, dobrý nápad.
K tomu opékané brambory, americké a zelenina.
To by mohlo být super.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek