Avatar uživatele
venkovan2

Z jakých důvodů může odmítnout pečovat syn o plně nemohoucí 84 letou matku?

Jedná se o matku, která se vždy zajímala o svého syna a jeho rodinu, vždy ji podporovala a nyní je plně odkázaná na péči jiných osob po nehodě, kdy málem uhořela.Zdravotní stav je stabilizovaný a dle lékařů vyžaduje soustavnou péči vzhledem k tzv.stařecké sešlosti.Matka by chtěla dožít v rodinném prostředí,ne v ústavu.Jaké možnosti zde jsou donutit plnit syna k poskytování péče své matce?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? iceT, johana 56, fablen před 4385 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
pusinka50

Nejsem právník, ale obávám se, že možnosti ze zákona, tudíž povinnosti péče o matku, nelze uplatňovat žádné.
Jediné, co vidím jako reálné, je pohrozit synovi vyděděním z důvodu nulové péče o matku v nouzi, neprojevováním zájmu o její stav a posléze při nezlepšení situace domluvit s matkou vyhotovení dědické smlouvy, ve které syna z důvodu nezájmu a nulové neposkytnuté péče úplně vydědí

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Damiana

Slušnost, láska, úcta, vděk – vše, co se vynutit nedá. Pokud se už musí(!) hledat možnosti, jak toho „syna“ donutit k péči o svou matku, je to více než na pováženou. Nechápu, co je to za člověka.
Pokud netrpí nakažlivou chorobou, není vysoce dementní, ze zdravotních důvodů odkázaná na soustavnou péči odborníka nebo jako hodně problémová na ústavní pomoc – pak ho nic neomlouvá.
A z jakých důvodů může odmítnout péči o matku, která mu vždy pomáhala a teď už je stará a „zbytečná“? Nabízí se jediný, je horší než dobytek.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
redy

Donutit někoho aby cokoliv udělal pro sebe či druhého,je velmi obtížné,nehledě že taková pomoc je neúplná až nebezpečná.
Je to smutné ale bohužel ne ojedinělé.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
iceT