Avatar uživatele
Michala11

Z jakého důvodu se koblihy sypou hroznovým cukrem?

Cukr na koblihách prostě není klasický, řepkový, moučkový z pytlíku. Už z dětství si pamatuji že mi chutnal víc na kupovaných koblihách, než babiččiných buchtách.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1922 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
cochee

Viděl jsem videoreportáž z profesionální výrobny koblih. Koblihy se nesypou ani řepným cukrem ani hroznovým. Sypou se ŠKROBEM, který je jen nepatrně přislazen. Cukr by se totiž na teplé koblize rozpustil, byl by nevzhledný a kobliha by patlala ruce daleko více než takto. Není čas čekat, až koblihy vychladnou a cukrovat je teprve pak.

Jo a cukr je když tak řepný, řepkový určitě ne.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Odpoveď byla označena jako užitečná

Nejsem odborník a jen odhaduji, ale není to třeba proto, aby se hned nerozpustil tukem v koblize, nebo vlhkostí?

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Michala11 Nahlásit


Avatar uživatele
annas

Netuším. Hroznový cukr je méně sladký, dodává sice hned energii, ale že by kvůli tomu někdo kobllihy sypatl hroznovým cukrem?

Našla jsem v jednom odkazu, koblihy obsahují gluózový sirup. Tak mě napadlo, zda je sirupem nenatřou a pak pocukrují, protože je v popisu uvedený i cukr.

Koblihy nejím, takže nevím, jak posyp na nich chutná. Ale když je vidím psoypané např. v Albertu, jsou krásně bílé.

aliendrone – sůl

Já tak zavařuji ovoce již dlouho, na dno sklenice dám špetku soli místo cukru. To mně kdysi dávno poradila lékařka-homeopatka. Pomocí soli vyvstane sladká chuť ovoce.

Kdo chce, můžie si přisladit moučkovým cukrem .

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

A jsi si tím jistá? Podle mne se sypou normálním řepným – moučkou. Alespoň dle receptů. Glukóza není chuťově tak sladká, jako sacharóza. Ovšem použít se dá, jen nevím proč bych měl chuť koblihy zprznit nevýraznou glukózou. Možná pokud není normální moučka, tak se použije, jelikož se obvyke prodává na jemno namletá, jiný důvod k použití glukózy mne nenapadá.

Možná babička neznala fígl se solí – když chceš aby něco chutnalo OPRAVDU sladce, přidáš do cukru nepatrné množství soli. Navíc je třeba brát v úvahu, že se koblihy mohou (i když ne ty kupované) smažit na másle – a to je ÚPLNĚ jiné kafe, než ty na oleji – je to podobné jako když bifťoura děláš na sádle a ne na rostlinném oleji – živočisné tuky jsou nesrovnatelně „chutnější“ a jídlo podle toho i chutná.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Každá správná kobliha je podmazaná, ať již 1/4 jízdným, nebo třeba vyšším důchodem… řepku do toho nepleť, ta se používá na eurododace do podniku, co ti jako neřiká pane, ale náleží ti z něj 100 výnosů. Z dětství si pamatuji, že se lidem nedávaly koblihy, ale mazal se jim kolem úst med. Sladké ty představy ale také byly.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Těžko se budou koblihy sypat řepkovým cukrem. Když, tak řepným.
Ale hroznovým??? To by bylo silně neekonomické.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michala11

https://www.vi­talia.cz/clan­ky/proc-v-penamu-nesypou-koblihu-mouckovym-cukrem/
Napařená dextróza s palmovím tukem… Modří už vědí. A omlouvám se za „řepkový“

před 1921 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

annas>>> Zavařování je má oblíbená činnost! Obvykle stačí, když

  1. seženu sklenice,
  2. seženu cukr, ocet, DEKO atd.,
  3. seženu víčka a PŘEDEVŠÍM
  4. NEPŘEKÁŽEL :D :D

Kdovíproč jsem si myslel, že jste holka z města – a Vy zavařujete ovoce! To je VELICE chvályhodná činnost, navíc přínosná. Jenom… jestli to není na úkor KYSELÝCH OKURČIČEK, to by už nebyla zase tak velká sláva, nýbrž trochu menší. ;) :D :D

před 1921 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Alliendrone nemluví z cesty (vyjímečně 🙂. Trocha soli umí velmi výrazně posílit chuť. I do krupicový kaše máti půl až malou špetku soli přidávala. A to, že nositelem chuti je tuk je taky pravda. Hlavně ten živočišný. Žádný omega 3 a 6. Je to znát i na těstě. Je podstatný rozdíl, dá-li se máslo, nebo nějaká ta náhražka. Nemluvě o tom, že ztužovadla v rostlinných tucích jsou mnohem více nezdravé, než samotný živočišný tuk. Viz druhy cholesterolů.

před 1922 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Michala11

Aliendrone jsem si tím téměř zcela jistá. Ochutnejte:) A je pravda že doma se mi na koblihách řepkový rozpustí.

před 1922 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek