Avatar uživatele
Miroslavst

Proč se uzavírají letiště, když nasněží?

Proč se letiště uzavírají? Kvůli sněhu? Tak proč nepoužijou na kola letadel sněhové řetězy?
Doplňuji:
Nasazovali by je piloti za letu, když by věděli, že je tam sníh a to průlezem k zataženému podvozku.
A nevíš přeci do které třídy chodím nebo jo :D:D:D

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? anonym, BEAES, anonym, iceT před 4878 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Michal Kole

Letadla dosedají s velkou silou a ve velké rychlosti. Sněhové řetězy by ničili dráhu, která musí být „hladká“, aby letadlo nedostalo smyk.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hanulka11

Miroslave jak by mohly startovat s řetězy ? Jak by asi pak přistávaly někde na letišti kde sníh není? Promiň to je otázka jak z první třídy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
venkovan

Hanulko, řetězy neřeš, dneska piloti když musí přistát na sněhu za letu nastřelují hřeby. Ale na letišti, stejně jako na silnici musí být souvislá vrstva sněhu aby se nepoškodila dráha, a pilotům při nastřelování bývá zima na ruce (znáš přeci akční filmy z USA jak hlavní hrdina uteče před násilníky se schovat ke kolům letadla a celý se tam potom klepe zimou), tak raději přeletí na jiné letiště které je odklizeno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Terryle

Samozřejmě, sníh a led je jasnej a Mirka beru jako pokladače záměrně provokativních přiblblejch otázek ;o)

Teoreticky by řetězy něco málo pořešit mohly. Ale pokud by byla vrstva sněhu silnější, nepomohly by, podvozky by se zabořily a v přistávací rychlosti to je vražedný. Rychlý zastavení, smyk, otočka, náraz jakoukoli částí, rozlomení letadla, bum, au, fuj.

A ono to není jen čistě kvůli sněhu, ale při prudkejch sněhovejch bouřkách vyšiluje občas i vítr. A takový boční střihy při přistání nebo vzletu taky nejsou žádná slast… :o/

Mimochodem, letiště zavírá jen zhejčkaná Evropa, co je ze sněhu vypleštěná jako obvykle. Já včera letěla z finského Turku, dráha čisťounká jako zrcadlo, i když přes den sněžilo. Ale je fakt, že když z Turku letí deset letadel denně, mají na pucování dráhy času kvanta. Ale i rušný Helsinky jsou v provozu a to tam mají 160 čísel sněhu. Posílenej zimní provoz, špičkový vybavení na odstraňování sněhu a ledu, tři přistávací dráhy (takže když se jedna nebo dvě odklízí, je v provozu třetí) a speciální zimní tým, kterej komunikuje s meteorology a podle toho dává pokyny uklízečům, nakladačům a dispečerům. Pokud umíte anglicky, tak níže je odkaz na super článek.

Zdroj: http://www.bbc­.co.uk/news/wor­ld-europe-12042213

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava