Avatar uživatele
nikolinka

Na jakou školu mám jít abych se stala novinářkou?

Jsem v 9 třídě základní školy.
Doplňuji:
Zvládla bych zdravotní školu,když mám teď na vysvědčení trojky?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Miroslavst, Jahoda, aramah před 4818 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Zeptej se terryle :D
Ale myslím, že na vysokou školu žurnalistickou, ale nejdřív na gympl? asi.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
BEAES

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ktere-obory-studuji-budouci-novinari

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Terryle

Míro, tys mě prásk! :oD

Jinak: jo, v odkazu BEAES jsme tuhle řešili vysoký školy. Hned po základce je nejlepší jít na gympl – ideálně humanitně zaměřenej, protože biologii, fyziku a matiku fakt potřebovat nebudeš, ani u přijímaček.

Hlavně piš, klidně i sama pro sebe do šuplíku – povídky, úvahy, reportáže z výletů s kamarádama, z koncertů nebo z jakýchkoli akcí, kterých se zúčastníš. Ideální je udělat si blog – máš větší motivaci psát a budeš vědět, co si o Tvém psaní myslí lidi. Pokud Tě to bude hodně bavit a bude to mít úspěch, zkus zajít do nějaké místní redakce novin a poprosit o spolupráci, jestli by Tě na pár dní v létě nevzali na neplacenou brigádu – ozkoušíš si, jestli Ti ta práce vyhovuje, jestli Ti nevadí mluvit s cizíma lidma a být tak trošku vlezka a hlavně získáš cenný zkušenosti, který se budou hodit u přijímaček. Pokud bys nějakou takovou praxi sehnala, určitě si ji nech potvrdit někým z redakce, ať na to máš papír.
Možností je i nějakej školní časopis (papírovej nebo dneska klidně i online). Ale musíš mít pár nadšenejch spolupracovníků, podporu učitelů a hodně energie. A nemá to u přijímaček takovej efekt, jako praxe z opravdovejch novin.
A hodně, hodně čti – nejenom zprávy, ale i beletrii. Sleduj současný dění (ve všech ohledech – od politiky přes kulturu až po sport), v přijímačkách může být cokoli. A pokud máš nějakou velkou zálibu, na kterou by ses jako novinářka mohla zaměřit (třeba cestování, věda, sport, ale třeba i kultura nebo politika nějaké konkrétní země, která Tě zajímá), zkus si na to téma pokusně psát sama pro sebe nebo na blog. U přijímaček myslím není na škodu vytáhnout nějakej osobní zájem, kterým se odlišíš od ostatních uchazečů.
To je ve stručnosti asi to hlavní. Máš na to dost času, tak čti, piš a sleduj současný dění :o)

Jen doplním k Venkovanově odpovědi.
Těžká řehole je „vážná“ aktuální novinařina – politika, investigativní věci („vyšetřování“, odhalování nekalostí), a vlastně i kultura a sport. To se týká ale především aktuální novinařiny – rychlýho zpracování toho, co se právě děje.

Jako novinářka ale můžeš i psát pro časopisy, zaměřit se na to, co Tě zajímá, mít na věci víc času, hledat si vlastní informace a vlastní témata vlastně kdekoli. Tenhle druh novinařiny – objevování nových souvislostí a zajímavostí už není taková řehole, kdy bys musela byla neustálým štvancem toho, co se právě kde stalo a kam zase musíš jet. Je to klidnější. Mně osobně tenhle druh práce dává radost a moc mě baví dávat lidem zajímavý informace v souvislostech, o kterých nevěděli a vysvětlovat jim příčiny. Aktuální zpravodajství jsem taky dělala asi rok, ale nebylo to to pravý.
Ale zase Ti to neudělá jméno a nebude z Tebe druhá Sabina Slonková… Všecko má svoje pro a proti a musíš vědět, čeho bys chtěla dosáhnout a co tomu budeš ochotná obětovat – ale to neplatí zdaleka jenom v novinařině… :o)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Žurnalistika se sice dá studovat, ale pro výkon tohoto povolání to není rozhodující. Nemusíš studovat vlastně nic. Musíš umět psát kvalifikované a dobré články. Někomu stačí jen talent, ale většinou to nestačí. Proto musíš mít alespoň všeobecné vzdělání. To gymnázium opravdu doporučuji. Prozatím. Potom uvidíš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Je skutečně novinařina to povolání co chceš dělat? A hlavně proč? Pokud jí chceš dělat dobře, tak je to skutečná řehole, myslím, že dost tvrdá práce, kde jsi pod neustálým tlakem zaměstnavatelů, konkurentů apod. Že ne vždy budeš psát, či informovat o tom co chceš, ale to co ti nařídí vedení, majitelé médií. I ten novinář v okresním plátku musí makat po večerech, jezdit, shánět informace, vydržet poslání lidí kamsi apod. I v módních rubrikách je velmi tvrdá konkurence mezi novináři, takže stále pod tlakem.
Pokud za prací novináře vidíš tento svět a ne ježdění po světě, tak kolegyně ti tu napsaly jak studovat.
A teď mne napadlo. Zkus se podívat na www.dta.cz. Třeba tam dostaneš základní zkušenosti.

Doplnění:
Jakou škou zvládneš musíš vědět především ty sama. Například popravdě si odpověz proč máš ty trojky. Nezájem o předměty, neučení z pohodlnosti, či neschopnost se naučit.
Ve své podstatě ale pokud máš zájem a chuť se trochu sama se sebou poprat, zvládneš víc než si myslíš. Takže nelam nad sebou hůl, a jdi do dalšího studia s úsměvem a pohodou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek