Avatar uživatele
nikolinka

Na jakou školu mám jít abych se stala novinářkou?

Jsem v 9 třídě základní školy.
Doplňuji:
Zvládla bych zdravotní školu,když mám teď na vysvědčení trojky?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Miroslavst, Jahoda, aramah před 4818 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Zeptej se terryle :D
Ale myslím, že na vysokou školu žurnalistickou, ale nejdřív na gympl? asi.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
BEAES

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ktere-obory-studuji-budouci-novinari

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Terryle

Míro, tys mě prásk! :oD

Jinak: jo, v odkazu BEAES jsme tuhle řešili vysoký školy. Hned po základce je nejlepší jít na gympl – ideálně humanitně zaměřenej, protože biologii, fyziku a matiku fakt potřebovat nebudeš, ani u přijímaček.

Hlavně piš, klidně i sama pro sebe do šuplíku – povídky, úvahy, reportáže z výletů s kamarádama, z koncertů nebo z jakýchkoli akcí, kterých se zúčastníš. Ideální je udělat si blog – máš větší motivaci psát a budeš vědět, co si o Tvém psaní myslí lidi. Pokud Tě to bude hodně bavit a bude to mít úspěch, zkus zajít do nějaké místní redakce novin a poprosit o spolupráci, jestli by Tě na pár dní v létě nevzali na neplacenou brigádu – ozkoušíš si, jestli Ti ta práce vyhovuje, jestli Ti nevadí mluvit s cizíma lidma a být tak trošku vlezka a hlavně získáš cenný zkušenosti, který se budou hodit u přijímaček. Pokud bys nějakou takovou praxi sehnala, určitě si ji nech potvrdit někým z redakce, ať na to máš papír.
Možností je i nějakej školní časopis (papírovej nebo dneska klidně i online). Ale musíš mít pár nadšenejch spolupracovníků, podporu učitelů a hodně energie. A nemá to u přijímaček takovej efekt, jako praxe z opravdovejch novin.