Avatar uživatele
huxa

Je možno se odvolat proti známce, kterou jsem dostal od učitele?

V exaktních oborech to doufám není takový problém, ovšem co dělat, pokud učitel ohodnotí, dle žáka nesprávně, např. slohovku? Může se žák odvolat k nějakému nestrannému odborníkovi mimo školu k nestrannému ohodnocení, např. na ÚJČ?
Češtinu jsem miloval, ovšem na střední škole mi ji učitelka znechutila. Čtenářský deník jsem musel opisovat z internetu, neb při jeho napsání svou interpretací díla jsem dostal pětku.
Za život jsem napsal a pomáhal psát hodně úvah, ovšem zde jsem za ni také dostal pětku, neb jsem prý nedodržel slohový útvar. Spolužák, který filozofoval úvahou s názvem „Je lepčí černá nebo bílá kočka!“ doslat čtverku…
Je možné se vůči rozhodnutím učitelů odvolat k odborníkům?

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2865 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Už jste v minulosti vložil stejnou otázku. Tehdy jsme vás žádali, abyste slohovou práci přepsal do diskuse, abychom mohli posoudit. Nestalo se tak.

Ale někde v jiné diskusi jsou vaše práce z jiného důvodu.. Škoda, že jste nevložil odkaz. Jen si pamatuji, že nebyly nic moc. Chyby, stylizace atd. Vím, že se vám můj názor nelíbil.

Práci posuzuje učitel. Pokud jste nedodržel slohový útvar, bohužel. to je opravdu nedostatečná. Třeba spolužákova „lepší, nikoliv lepčí kočka“ mohla být úvaha.

Je pravda, že hodnocení je subjektivní, ale pochybuji, že by vám učitel chtěl ublížit.

Nedávno zde reagoval maturant, který dostal u státní části maturity ze slohové práce nedostatečnou za to, že nedodržel téma. Napsal vypravování, ale bohužel, dostal se někam jinam, než měl.

Jen z vašeho vyjádření nemůžeme posoudit, kdo má pravdu. Úvaha je nejtěžší slohový útvar, který vyjadřuje způsob vašeho myšlení. Tomu musí odpovídat jazykové prostředky, stylizace, úvaha musí mít určité schéma, logickou stavbu – je třeba se zamyslet nad určitým problémem a dospět k obecnějšímu závěru.