Avatar uživatele
HonzaD

Jaký musí být počet vystavených žádostí o vstupní lékařskou prohlídku zaměstnavatelem?

Dobrý den,

řeším následující dilema ohledně vstupní lékařské prohlídky.

Na internetu jsem našel následující pasáž:

Zaměstnavatel je povinen vybavit zaměstnance před vysláním na jakýkoli druh lékařské prohlídky doklady, které vystavuje výhradně zaměstnavatel (personalistka), a to: žádostí o provedení prohlídky, jejíž součástí je lékařský posudek a pověření zaměstnance (posuzované osoby) k převzetí jednoho vyhotovení lékařského posudku pro zaměstnavatele; žádost je nutné vystavit nejméně ve 3 vyhotoveních, neboť lékařský posudek je určen v 1× pro zaměstnance (posuzovanou osobu), 1× pro zaměstnavatele a 1× zůstává u lékaře.

Můj zaměstnavatel mi dal pouze 1 papír žádosti o vstupní lékařskou prohlídku, ten jsem dal lékaři, který ji následně založil do mé zdravotní karty spolu s posudkem, další dva posudky jsem správně od lékaře obdržel, 1 si nechal a další jsem dal zaměstnavateli.

Jde mi o to, jestli mi správně zaměstnavatel neměl dát ty žádosti 3 místo jediné.De facto by se asi nic moc nestalo, protože z těch zbývajících 2 bych 1 měl mít já a druhou on.

Pročetl jsem celou vyhlášku č. 79/2013 Sb. a zde nic takového není, v zákonu č. 373/2011 Sb § 42 a násl. mluví o žádosti v jednotném čísle, § 44 ods. 1 mluví správně o počtech posudků vydaných lékařem, ale nikde zde nevidím něco o tom, že i ty žádosti mají být ve 3 vyhotoveních od zaměstnavatele.

Zdroje:
https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2011-373
https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2013-79

Děkuji za odpověď.

Doplnil jsem odkaz do „diskuse“

Zajímavá 0 před 2413 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Z tebe bude mít myslím zaměstnavatel radost. K čemu potřebuješ žádost o prohlídku, když už ji máš za sebou?

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?JájsemRaibek, ivzez Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Proč jste nevložil přímý odkaz na zmíněnou pasáž?