Avatar uživatele
HonzaD

Jaký musí být počet vystavených žádostí o vstupní lékařskou prohlídku zaměstnavatelem?

Dobrý den,

řeším následující dilema ohledně vstupní lékařské prohlídky.

Na internetu jsem našel následující pasáž:

Zaměstnavatel je povinen vybavit zaměstnance před vysláním na jakýkoli druh lékařské prohlídky doklady, které vystavuje výhradně zaměstnavatel (personalistka), a to: žádostí o provedení prohlídky, jejíž součástí je lékařský posudek a pověření zaměstnance (posuzované osoby) k převzetí jednoho vyhotovení lékařského posudku pro zaměstnavatele; žádost je nutné vystavit nejméně ve 3 vyhotoveních, neboť lékařský posudek je určen v 1× pro zaměstnance (posuzovanou osobu), 1× pro zaměstnavatele a 1× zůstává u lékaře.

Můj zaměstnavatel mi dal pouze 1 papír žádosti o vstupní lékařskou prohlídku, ten jsem dal lékaři, který ji následně založil do mé zdravotní karty spolu s posudkem, další dva posudky jsem správně od lékaře obdržel, 1 si nechal a další jsem dal zaměstnavateli.

Jde mi o to, jestli mi správně zaměstnavatel neměl dát ty žádosti 3 místo jediné.De facto by se asi nic moc nestalo, protože z těch zbývajících 2 bych 1 měl mít já a druhou on.

Pročetl jsem celou vyhlášku č. 79/2013 Sb. a zde nic takového není, v zákonu č. 373/2011 Sb § 42 a násl. mluví o žádosti v jednotném čísle, § 44 ods. 1 mluví správně o počtech posudků vydaných lékařem, ale nikde zde nevidím něco o tom, že i ty žádosti mají být ve 3 vyhotoveních od zaměstnavatele.

Zdroje:
https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2011-373
https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2013-79

Děkuji za odpověď.

Doplnil jsem odkaz do „diskuse“

Zajímavá 0 před 2413 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Z tebe bude mít myslím zaměstnavatel radost. K čemu potřebuješ žádost o prohlídku, když už ji máš za sebou?

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?JájsemRaibek, ivzez Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Proč jste nevložil přímý odkaz na zmíněnou pasáž?

Je potřeba rozlišovat žádost o provedení prohlídky,
provedení prohlídky a vystavení posudku.

Lékař provede jednu vstupní prohlídku, proto stačí jedna žádost.
A lékař nevystaví tři posudky, nýbrž jeden posudek v trojím vyhotovení.
(nebo si představujete, že by měl lékař obdržet tři žádosti, provést tři
prohlídky a postupně napsat tři naprosto stejné posudky?

I v uvedeném paragrafu 44 se píše pouze o jednom posudku.
(Jde o tři vyhotovení/stej­nopisy téhož posudku.)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

… hele, vzhledem k tomu, že se tyto prohlídky platěj,a většinou je platí zaměstnavatel, je potřeba žádost, a to jedna pro doktora, aby věděl, že to nedělá zadara, no, a vzhledem k tomu, že zaměstnavatel platil prohlídku, docela bych chápal, kdyby dostal taky jen on výsledek …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
HonzaD

http://oldwww­.upol.cz/file­admin/user_uplo­ad/dokumenty/per­sonalistika/lek­.prohl.-povinnosti_in­fo_cj_11102013­.docx

tady je přímo odkaz, je to na straně 2

jde mi o to, jestli ta žádost o prohlídku, kterou vydává zaměstnvatel musí být také ve 3 vyhotoveních

před 2413 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Dokument z odkazu je informace/pokyn (zřejmě) z roku 2013 pro zaměstnance UPOL. (Tato pravidla nastavila UPOL.)

Pravdila z dokumentu ale neplatí obecně.

Zaměstnavatel je povinen zajistit, aby práci vykonávali zaměstnanci způsobilí i po zdravotní stránce. Většinou se způsobilost zjišťuje vstupní prohlídkou u závodního lékaře, ale zákon způsob ověření „nediktuje“.

Ani uzavření „dohody o úhradě vstupní prohlídky“ nenařizuje zákon.

Příště radši hledejte přímo v zákoně (a čtěte pozorněji).

______

Žádost samozřejmě stačí jedna, protože je určena jednomu lékaři pro jednu prohlídku. Žádost zakládá jenom lékař a zaměstnavatel, který si rovnou ponechal jednu kopii. Zaměstnanec kopii žádosti k ničemu nepotřebuje.

před 2412 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
HonzaD

Ano, tak je pravda , že já tu žádost jako takovou k ničemu nepotřebuji, mě šlo primárně o to, že když jsem tu žádost-to jedno jediné její vyhotovení, co mi dal zaměstnavatel, dal lékaři, on si tam cosi napsal (možná si tam potvrdil, že ji převzal) tak ji dále založil do mé zdravotní dokumentace. Kopii jako takovou-to co mi jako žádost zaměstnavatel vydal, snad má zaměstnavatel u sebe, ale nemá ji lékařem potvrzenou,tak jak to udělal lékař s tím jedním jediným vyhotovením, které já mu tehdy předal. Šlo mi tedy o to, jestli nemají existovat dvě potvrzené vyhotovení žádosti od lékaře.

před 2412 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

I zde stačí prostá logika:
Zaměstnavatel požádal o prohlídku a posudek.
Lékař posudek vystavil, čímž jakoby potvrdil přijetí žádosti o provedení prohlídky (sám od sebe by zaměstnavateli žádný posudek nepsal).

před 2411 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
HonzaD

Ano to já chápu, jen mi šlo o ten počet vyhotovení žádostí, jak o tom psali v tom UPOL dokumentu.

před 2411 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek