Avatar uživatele
anonym

Jak přesně je postavený čtverečkový dungeon?

Zaprvé – co je myšleno pojmem, že se tyto hry vyvíjely na čtverečkovém papíru? Avšak především – jak se řeší scéna v uličce s nepřítelem? Je na pozadí jen jeden obrázek? (který je nakreslen tak, aby vypadal jako 3D – a objekty jsou nakresleny ve více směrech a velikostech, aby to i z dálky vypadalo 3D atp.) A nepřítel je udělaný tak, že má fáze – menší = v dáli a pak větší a větší – 3D to asi není – ne? Zkrátka – stačí jen každou scénu nakreslit (včetně pohledů do stran) a objekty udělat vícekrát, aby stále vypadaly věrohodně? (já nemám představu a chtěl bych si to zkusit)
Doplňuji:
To je jiná – to si již dovedu představit… Takže se dá říci, že to 3D je. (to co popisuješ je běžný postup – monstrum se zmenšením rozmaže – což je ovšem v reálu také tak – vzdálený předmět nevidíš ostře – pročež s dnešním PC bude výhodnější postavit 3D terén…)

Zajímavá 0 před 3560 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Noga

ad 1 – co je myšleno pojmem, že se tyto hry vyvíjely na čtverečkovém papíru?
Je to přesně tak jak jsi to napsal. Pokud jsi designoval level, nejlíp se hodil čtverečkovaný papír, protože každé políčko ve hře má tvar čtverce, takže pro představu kam umístit dveře, zdi, potvory, zbraně, spínače atd. se hodí ideálně. Pro dnešní hry to už není použitelné, protože mapy nemají čtvercový půdorys.

ad 2 – scéna v uličce s nepřítelem atd.
Vše je nakresleno jako 2d, stěny, stropy, podlaha, všechny statické objekty ti stačí nakreslit jen jednou z přímého pohledu. To ať to vypadá jako pseudo 3d se stará už herní engine, který ti ty stěny atd. zkosí, takže to vypadá jakoby ubíhaly do dálky.
Potvory musíš udělat a rozanimovat ze 4 stran. Engine je potom zmenšuje/zvětšuje podle toho na jakém políčku, jak daleko se od tebe nachází.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Noga

Jo, říká se tomu pseudo 3d, protože to jen vytváří dojem 3d, ale ve skutečnosti je to všechno „placaté“. Všechny předměty existují jen ve dvou rovinách, „x“ a „y“, žádný nejde do hloubky po ose „z“ jak tomu je u „pravého“ 3d.
Na vyzkoušení to je učitě dobré, ale jinak bych se tím moc nezabýval. Dnes už i mobily mají dost výkonu na to aby spočítaly 3d scénu.

před 3560 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek