Avatar uživatele
Martina F.

Jak (kde) zveřejňovat své amatérské/fan překlady, aniž bych porušovala autorská práva?

Zdravím, studuji čínštinu a v rámci procvičování jazyka jsem si našla čínskou online novelu, kterou jsem začala překládat. V tom samozřejmě žádný problém není. Chtěla bych ale své překlady zveřejňovat, např. na blogu. Jednak, abych měla motivaci např. každý týden přeložit jednu kapitolu a také proto, že čínské detektivní novely jsou zde v ČR neznámým žánrem, a mohl by někoho možná zaujmout.

Podle informací, co jsem si vyhledala, je zveřejňování překladu bez souhlasu autora nelegální. Jelikož autor nemá na té stránce kontakt a nejspíš také píše pod pseudonymem, není moc možnost ho kontaktovat. Není nějaký způsob/platforma, kterou bych mohla využít?

Četla jsem různé diskuze na téma amatérských překladů a názory byly spíše proti. Rozumím tomu např. u nových dílů očekávaných titulů, zde se ale jedná o online novelu zveřejněnou na čínské platformě pro tento druh literatury. Nejedná se tedy o knihu, kterou by se někdy v budoucnu některé české nakladatelství rozhodlo vydat, takže odpadá problém s ušlými zisky. A ani to nechci dělat za účelem zisku

Předem děkuji za jakékoliv nápady a názory.

Doplnění: Pro případ, že by to z příspěvku nevyplynulo, jedná se o knihu, ne o film. Není však vydáná, pouze nahraná na dané platformě.

Zajímavá 0 před 1356 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Tam, kde to bude někoho zajímat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zjentek

Zkus Titulky.com.

K doplnění: Až veškerá ostatní snaha selže, zkus TitulkY.com. Tolik k otázce, jak/kde legálně zveřejňovat své amatérské/fan překlady (o které jinak nikdo nestojí).

Upravil/a: zjentek

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Kdekoliv. Čína si z autorských práv nic nedělá.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Martina F.