Avatar uživatele
Dochy

Jak je to s max. otáčkama motoru při emisích?

Zdar
Netušíte někdo jak je to s max. otáčkama motoru při emisích? Mám Peugeot s motorem 1.9D (atmosférický, 51kW). Podle manuálu má max. výkon při otáčkách 4600/min. Budík má červené pole od 5000. Od emisí mně vyhodili kvůli kouřivosti s tím abych ho trochu protáhl a šel to zkusit znovu (OK, může být, pár dní před emisema s ním jezdila žena převážně kraťoučké trasy a pomaloučku, což pro tento motor není to pravé a chápu, že se v takovém případě může ve výfuku usadit víc svinstva než obvykle, takže doporučení technika smysl dává – auto je jinak udržované a viditelně rozhodně nekouří). Jenže podle protokolu motor opakovaně vytáčeli na víc než 5200. Je tohle OK?
Sám jsem ho teď zkusil trochu vytočit za provozu a zkrátka… nemám šanci dosáhnout 5000. Střeva se ve mně kroutí když ho slyším někde mezi 3000–4000 (zkusil jsem v místech kde to do kopce na 5 nejelo a na 4 měl potíže, tak jsem ho trochu protáhl trojkou)

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1769 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Tak ony jsou na to předpisy (možná normy), kterak provádět emisní test, ale podrobnosti neznám. S těmi otáčkami to máš asi takhle:

Otáčky omezovače-ustálené otáčky, kterých dosáhne motor po plném sešlápnutí pedálu akcelerace a zásahu některého ze systémů vozidla. Vozidlo může mít několik těchto hodnot, podle toho, kolik omezovačů do řízení motoru zasahuje.

Otáčky povolené-maximální otáčky motoru, povolené jeho výrobcem.

Otáčky přeběhové-nejvyšší otáčky nezatíženého vznětového motoru, které se ustálí po plném sešlápnutí pedálu akcelerace, pokud do systému řízení motoru nezasahuje některý zpalubních systémů vozidla. Obvykle shodné s povolenými otáčkami.

Tudíž jak vidíš, záleží především na specfikaci výrobce daného motoru, pokud jsou max. otáčky stanoveny na 5200, no tak se holt MUSÍ.

Zdroj: http://www.historic-pamk.cz/testa­ce/Metodicky-postup-mereni-emisi-vozidel-2018.pdf.pdf

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kryšpín

Netuším, ale lodní naftové motory údajně při emisích točí ještě výše

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Podle mého názoru takové vytáčení motoru není OK. Od loňska se při měření emisí používá nová metodika, která se má blížit reálnému provozu ve městě a mimo město. A v reálném provozu určitě takhle motor nevytáčíš. Zkus se v tom vyznat, je to poměrně složitá záležitost: https://www.au­torevue.cz/wltp-wiki-cyklus-rozdil-nedc

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Keplere díky, ale daný článek není o kontrole emisí jakožto součásti (resp. nutné podmínky pro úspěšné absolvování STK), ale o měření emisí nového výrobku (nového typu auta) před uvedením na trh.

před 1768 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

kryšpín: Jaké lodní naftové motory? Ty motory co jsem na lodích zahlédl mohou mít běžné otáčky tak cca na 150–300/min. Tam si 5000 opravdu představit nedokážu 😉
Ale nejsem loďař, já jen co jsem viděl u výletních „parníčků“ a „parníků“ víceméně náhodou. Co je ve člunech netuším, ale myslím že tam asi spíš budou benzínové, ne?

před 1768 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek